Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Problemy z silnikiem JTS 2.0

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Italiano_Vero
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Brera 1750 TBi '10 + Alfa Spider 3.0 V6 24v '02, była Alfa GTV 2.0 JTS '03
    Postów
    104

    Domyślnie Problemy z silnikiem JTS 2.0

    Witam, od pewnego czasu dzieje się z moją GTVką (2.0 JTS) coś dziwnego. Wszystko zaczęło się ze dwa miesiące temu, kiedy podczas przyspieszania coś gdzieś puknęło i auto straciło moc, z pedałem w podłodze kręciło się max. do 3, 3.5 tysiąca. Zaświeciło się check engine, zatrzymałem się i "zrestartowałem" silnik; wszystko wróciło do normy, oprócz check engine, który wyłączył się po kilku godzinach. Nie ma to chyba związku z remontem jaki musiałem przeprowadzić kilka tygodni później - panewki... jak to w JTSach bywa. Wraz z nimi oczywiście korbowody (na szczęście wał tylko do polerowania) i masa innych pokrewnych części. Po naprawie wszystko śmigało idealnie, tylko check engine czasem świecił, czasem pulsował, a na komputerze wywalało błąd zapłonu na 4 cylindrze. W warsztacie stwierdzili że to może być wtryskiwacz - wymieniłem, ale problem nie zniknął. Postanowiłem zignorować kontrolkę i jeździć, zwłaszcza że wszystko fantastycznie chodziło. W końcu lampka sama z siebie przestała świecić i ogarnęła mnie radość, która trwała niestety tylko tydzień; stało się to o czym pisałem na początku, auto znów straciło moc i nie chciało zwiększać obrotów. Z pedałem w podłodze jadę 60-70 km/h. I tak na zmianę, auto ma moc, potem ją traci, znów jedzie normalnie i znów problem powraca. Myślałem że to przepływomierz, poczytałem o tym na forum, ale (check engine oczywiście świeci) komputer pokazuje całą listę błędów: przepustnica, brak zapłonu na 1 2 4 cylindrze, katalizator... Muszę jeszcze dodać, że doszły problemy z zapalaniem; Zdarza się, że po przekręceniu kluczyka silnik odpala, wchodzi na 2 tys. po czym gaśnie. Za drugim razem zawsze zapala.

    Ratujcie, co to może być? Przepływomierz? Macie jakieś pomysły?

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar Lukas1020
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    AR 156 2.0TS Sportpack, AR GTV 2.0JTS
    Postów
    180

    Domyślnie

    Sprawdzałeś Cewki i świece, może cewki uszkodzone? jaki przebieg na liczniku?
    Lukas1020

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar Italiano_Vero
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Brera 1750 TBi '10 + Alfa Spider 3.0 V6 24v '02, była Alfa GTV 2.0 JTS '03
    Postów
    104

    Domyślnie

    Świece są nowe, wymieniałem po remoncie. Cewek nie ruszałem... Przebieg 68.000, mechanik który rozebrał silnik na części pierwsze stwierdził że nie kręcony.

  4. #4
    Użytkownik Ogier Avatar Lukas1020
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    AR 156 2.0TS Sportpack, AR GTV 2.0JTS
    Postów
    180

    Domyślnie

    Ja przywiozłem JTS-a z uszkodzoną głowicą, wypalony zawór, na liczniku było z 70 tys, wadliwa cewka zapłonowa. Sprawdz cewki, może przerywa i nie pali na jeden cylinder? na drugą rzecz zerknij, elektrozawór wariatora jak nie będzie sprawny też mocy nie będzie. Dziwna sprawa z tym twoim silnikiem, panewki po 68.000km, mam TS-a na liczniku ponad 150.000 i lata jak marzenie, w tym moim JTS, panewy idealne, a tu coś nie tak? znajomy ma JTS 156 Już prawie 200.000 stuknie i też nic nie dłubane z panewami, czyścił tylko głowice z nagaru. Czyścili ci zawory przy okazji wymiany panewek?
    Lukas1020

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    Lukas1020, jak sprawdzić ten elektrozawór? I czy w JTS jest taki sam jak w TS?

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar Lukas1020
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    AR 156 2.0TS Sportpack, AR GTV 2.0JTS
    Postów
    180

    Domyślnie

    Cytat Napisał matezoma Zobacz post
    Lukas1020, jak sprawdzić ten elektrozawór? I czy w JTS jest taki sam jak w TS?
    Można go odpiąć i się przejechać, jeśli po odpięciu auto będzie słabe, to jest sprawny, jeśli nie ma żadnej różnicy, to prawdopodobnie jest uszkodzony. pewnie są jakieś inne opcję sprawdzania, ja tak to robiłem, w JTS są takie same elektro zawory jak w TS. Jeśli chodzi o różnicę pomiędzy TS a JTS, trochę części pasuję tip top z TS-a, ogólnie trochę pozmieniali, cała głowica wałki itp..., tłoki, pompa wody ma inną średnicę koła pasowego, napinacz rozrządu jest identyczny jak w TS ale ma inną siłę napięcia, pompa oliwy troszkę inna, kolektor ssący taki sam jak w TS ze zmienną geometrią, świece zapłonowe te same, można by jeszcze troszkę tego znaleźć.
    Lukas1020

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Italiano_Vero
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Brera 1750 TBi '10 + Alfa Spider 3.0 V6 24v '02, była Alfa GTV 2.0 JTS '03
    Postów
    104

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi! Silnik był rozebrany w drobny mak, więc myślę, że mechanicy wyczyścili zawory. Super, dzięki wielkie raz jeszcze za wskazówki, sprawdzę w warsztacie te cewki i zapytam o elektrozawór. W dziale "GT" maciey napisał, że to objawy przejścia silnika w tryb awaryjny... jutro jadę na cotygodniowy zlot Alfistów we Wrocławiu, napiszę wam czego się dowiedziałem. Co do panewek to powiedziano mi, że przyczyną był olej - poprzedni właściciel śmigał na motulu 5w-40 a ja zalałem Selenę Racing 10w-60 i to podobno przyczyniło się do awarii.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    Kolego Lukas1020, zrobiłem tak jak mówiłeś. Odpiąłem elektrozawór i się przejechałem. No i dupa blada. Na jałowym bez zmian, w czasie jazdy na zimnym do 2500tyś bez zmian, na ciepłym do 3000tyś również. Czasem depnąłem do 5000tyś i tu też bez zmian. Chciałem go później odkręcić i te śruby to chyba z tektury, ledwo zacząłem i już główki zniszczone... Czy czyszczenie coś czy już tylko wymiana? Nie wiem jak jedzie "zdrowy" JTS, ale mojego bym nie określił , że "słabo" idzie.

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - pliki logi z jazdy GTV JTS.
    - co zwraca uwage: long2 zbyt duzy == + 7.8 %, słaby akumulator, Corr 2 == 0, Corr1 == 16.
    - poniżej pliki , dalsza analiza trochę pózniej.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	04012.jpg
Wyświetleń:	136
Rozmiar:	91.1 KB
ID:	61341   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	long1-2.jpg
Wyświetleń:	105
Rozmiar:	92.1 KB
ID:	61342  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 04-07-2012 o 20:26
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar Italiano_Vero
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Brera 1750 TBi '10 + Alfa Spider 3.0 V6 24v '02, była Alfa GTV 2.0 JTS '03
    Postów
    104

    Domyślnie

    Bardzo Panu dziękuję, wiem już na pewno więcej. Na razie normalnie jeżdżę, a odezwę się do Pana po wizycie w warsztacie.

Podobne wątki

  1. [147] Problemy z silnikiem
    Utworzone przez oosia w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 18-01-2015, 00:19
  2. Problemy z silnikiem JTS 2.0
    Utworzone przez Italiano_Vero w dziale GT
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-07-2012, 07:38
  3. Problemy z silnikiem JTS 2.0
    Utworzone przez Italiano_Vero w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-07-2012, 15:16
  4. Problemy z silnikiem
    Utworzone przez AF156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-01-2012, 13:30
  5. Problemy z silnikiem
    Utworzone przez TOMAJ w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 12-12-2011, 12:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory