1. #3101
    Użytkownik Znawca Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Wieluń/Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4JTDm SW/ Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
    Postów
    1,174

    Domyślnie

    A Cx na co ma wpływ jak nie na opory ruchu W końcu współczynnik Cx ma bezpośredni wpływ na opór powietrza...

    240km/h wg GPS, skoro licznikowo ma max 230?

  2. #3102
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    A Cx na co ma wpływ jak nie na opory ruchu W końcu współczynnik Cx ma bezpośredni wpływ na opór powietrza...

    240km/h wg GPS, skoro licznikowo ma max 230?
    By wyszczególnić: opory ruchu = straty na kołach, straty na przeniesieniu napędu itp. Bez Cx

    Raczej na odwrót jest. Licznik przekłamywać może do 10% na plus.

  3. #3103
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    156 FL 1.9 8v JTD i eSka 156 2.5 V6 SP 3- kiedyś
    Postów
    1,954

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarzabek Zobacz post
    "Opory ruchu" mają mały wpływ na prędkość maksymalną. Bardziej ma znaczenie Cx auta i moc silnika.

    Bocian: Podbijam do 200zł :>
    Dam każdemu, w TS który osiągnie 240km/h wg GPS na prostym oddcinku drogi.
    Auto ma być bez jakiegokolwiek doładowania
    220 na GPSie to osiągnie w sprzyjających warunkach, moja ma przy licznikowych 220 km/h , tak ~214. Maksymalnej nie mierzyłem, ale na liczniku 260 jest. Poza tym chyba mało kto wie że prędkość podawana w instrukcji to nie jest maksymalna do wyciągnięcia tylko zalecana

  4. #3104
    Użytkownik Znawca Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Wieluń/Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4JTDm SW/ Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
    Postów
    1,174

    Domyślnie

    Jeżeli chcemy już być szczegółowi to w skład oporów ruchu, również wchodzi opór aerodynamiczny - nie wiem dlaczego u Ciebie nagle to inna kategoria

    Rodzaje oporów ruchu:
    tarcia
    lepkości
    toczenia
    wzniesienia
    aerodynamiczny
    Ponadto nie wiem czy zauważyłeś, ale tam na końcu jest znak zapytania. Dlaczego? Bo ten Twój "zakład" jest bez sensu, ponieważ, nawet jeśli ten TS ma max. licznikowo 230km/h to jakim cudem może osiągnąć 240km/h wg GPSu?

  5. #3105
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    156 FL 1.9 8v JTD i eSka 156 2.5 V6 SP 3- kiedyś
    Postów
    1,954

    Domyślnie

    Trzeba piep....ć nim o przednia szybę z tylnego fotela i ta dycha naleci

  6. #3106
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Jeżeli chcemy już być szczegółowi to w skład oporów ruchu, również wchodzi opór aerodynamiczny - nie wiem dlaczego u Ciebie nagle to inna kategoria



    Ponadto nie wiem czy zauważyłeś, ale tam na końcu jest znak zapytania. Dlaczego? Bo ten Twój "zakład" jest bez sensu, ponieważ, nawet jeśli ten TS ma max. licznikowo 230km/h to jakim cudem może osiągnąć 240km/h wg GPSu?
    230 ma wyskalowane czy w instrukcji pisze ?
    No to jest wyzwanie dla tych wszystkich kozaków "Paaanie ja moim TS to 250 jechałem "

  7. #3107
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,756

    Domyślnie

    A jo to dupca i jeżdza 50km/h bo tu niema gdzie latać wincyj a po drugie przy 240km/h to "zimny łokieć" nabrałby nowego znaczenia " zamarznięty kikut "więc zmiana tematu bo od 2 stron debata czyja alfa z przepasci wincyj poleci...Odpowiedz prosta....Moja z tesciową w bagażniku bo to już pod 2 tony podłazi

  8. #3108
    Użytkownik Znawca Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Wieluń/Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4JTDm SW/ Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
    Postów
    1,174

    Domyślnie

    Tyle po prostu pójdzie maksymalnie licznikowo.

  9. #3109
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrpo Zobacz post
    Prędkość maksymalna ma się nijak do wagi. Przyśpieszenie jest zależne od masy i mocy, prędkość od oporów i mocy.
    Kolego, błąd w Twoim rozumowaniu polega na tym, że "prędkość maksymalna", nie jest fizyczną "prędkością", tylko "przyspieszeniem", a więc jak najbardziej jest zależna on masy, a raczej od stosunku masy do mocy, ergo dopóki nie osiągniemy prędkości maksymalnej, mamy do czynienia w przyspieszeniem

  10. #3110
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    W sytuacji idealnej może i tak, ale nie w świecie rzeczywistym. Same opory ruchu są zależne od masy pojazdu
    No fizyka raczej opisuje świat rzeczywisty

    Opory samochodu w trakcie jazdy to:
    opór toczenia - rośnie liniowo i faktycznie jest wprost proporcjonalny do wagi
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcie_toczne

    Opór aerodynamiczny - rośnie w postępie geometrycznym w zależności od prędkości
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Op%C3%B3r_aerodynamiczny

    Przy dużych prędkościach opór toczenia (więc ten zależny od wagi) jest znikomo mały w porównaniu z oporem aerodynamicznym.
    W całości moje stwierdzenie powinno więc brzmieć "masa pojazdu ma znikomy wpływ na prędkość maksymalną, w porównaniu do współczynnika Cx, oraz powierzchni czołowej"

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał janio Zobacz post
    "prędkość maksymalna", nie jest fizyczną "prędkością", tylko "przyspieszeniem"
    Trochę pojechałeś

Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post / autor: 12-11-2018, 20:38
  2. [159] Naklejka "Squadra tuning" na silniku
    Utworzone przez Agatek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-10-2015, 16:57
  3. [147] Projekt "GTA" Tuning mechaniczny oraz wizualny.
    Utworzone przez bajtek5 w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 19-10-2015, 15:59
  4. "TUNING" zderzaka
    Utworzone przez Bandicoot w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-01-2014, 15:13
  5. "Kuwa", "kufa", "ebać", "ku#%#wa" itp. ???
    Utworzone przez mariuszoles w dziale Sprawy organizacyjne
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-10-2013, 20:03

alfa romeo 156 tuning

tico tuning

polonez tuning

tort urodzinowy

alfa 166 tuning

forum sejbr 1977

alfa 156 tuning

daewoo matiz tuning optyczny

tuning mechaniczny alfa romeo 147

rower

alfa romeo tuning

alfa 156 tuning optyczny

alfa 159 tuning

alfa romeo 156 tuning optyczny

tuningoptyczny alfa 159

tico pickup tuning

tuning silnika 2.0 8v calibra

alfa 156 sportwagon tuning

fiat 126p zderzak tuning

spoiler alfa 159

fiat 126p tuning

alfa romeo 159 tuning optyczny

warszawa tuning

alfa romeo 166 tuning

alfa 166 bodykit

alfa 159 zderzak tuning

passat przyczepa tuning

sprzedam alfa romeo po tuningu

alfa romeo 166 zderzak tył tuningalfa romeo 156 sportwagon tuningbmw 7 stareskoda 105alfa romeo 159 tuningalfa gt pilnie sprzedam jtdmini morris cenatico po tuningubmw lansfiat 125p tuningtuning alfa romeo 147alfa romeo 159 sportwagon tuningalfa romeo 156 tuning sklephonda civic body wzorlotka spojler do alfa romeo gropel calibra tuning zdjecia sejbr 1977 gdyniamostrine carbonio alfa 159alfa romeo 166 body kitprogi zender 156125p cult156 fl tuning

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory