Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 13 z 13

Temat: Gwarancja telefonu

  1. #11
    Junior Admin Romeo Avatar Krzyśko
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Kuryłówka
    Auto
    146 1.6 i.e. 16V TS 1998r. ECU Motronic M1.5.5
    Postów
    634

    Domyślnie

    Przeważnie serwis ma 14 dni roboczych na rozpatrzenie reklamacji, czy sprzęt nie został uszkodzony przez użytkownika itp itd, dopiero później zaczyna się naprawa, jeśli dobry serwis to się wyrabiają w tych 14 dniach. Jeśli w warunkach gwarancji nie było nic o sprowadzeniu nowych części i że czas naprawy może się wydłużyć powinieneś dostać stosowne pismo z serwisu z tymi informacjami i czy się na to zgadzasz. Jeśli nie to powinni Ci wydać nowy telefon.
    Jeśli znajdziesz gdzieś nie przetłumaczony tekst napisz do mnie PW najlepiej z załączonym screenem.
    146 1.6 i.e. 16V TS 1998r. ECU Motronic M1.5.5 Rosso Proteo Metalic

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar dakoolk
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Modra Foka
    Postów
    693

    Domyślnie

    Cytat Napisał twardy Zobacz post
    Nie powinieneś dobrowolnie korzystać z reklamacji. Trzeba było wymienić telefon na nowy.
    Teraz możesz zrobić to samo składając pisemnie reklamację i odpowiednio:

    - żądasz 14-dniowej pisemnej odpowiedzi
    - formułujesz żądania w przypadku, gdyby ktoś nie raczył odpowiedzieć w powyższym terminie
    - odbierasz nowy, lub naprawiony telefon, ew. składasz pozew o nakaz określonego zachowania się, które zostanie orzeczone prawomocnym wyrokiem...

    Zwyczajna "polska reklamacja"... Trzeba się przyzwyczaić

    Resztę znajdziesz w ustawie o odpowiedzialności sprzedawcy.
    Niestety właśnie nie może Bo przy zostawieniu sprzętu u sprzedawcy decydujesz się na wybór: gwarancja, czy przepisy konsumenckie i ten wybór zawsze należy do Ciebie, a jak nic nie mówisz, to zawsze sprzęt przyjmują Ci na zwykłej gwarancji, której zasady i terminy określa sobie sam producent
    Dlatego zawsze należy pamiętać, żeby upierać się na przyjęcie w ramach uprawnień konsumenckich (ale to możliwe jest TYLKO u sprzedawcy, tj. w tym samym dokładnie salonie, w którym kupiłeś) i zawsze żądać wymiany na nowy (ew. zwrotu kasy) -wtedy mają 14 dni (kalendarzowych) na spełnienie Twojego żądania LUB naprawę/wymianę no nowy (jak im się uda naprawić, to nie można się czepiać, bo tak jest w ustawie)...

    Cytat Napisał kt0sfajny Zobacz post
    z tego co pamietam to po 3-ciej naprawie powinni Ci dac nowy telefon



    bobryt -a nie dali Ci zadnej strony na ktorej po wpisaniu IMEI czy cos mozesz sprawdzic na jaki etapie jest naprawa?

    jak mialem lapka w serwisie to na bierzaco wiedzialem co sie z nim dzieje
    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    po 3 ale tej samej usterki
    miałem tak kiedyś
    nawet jak szwankowało coś innego to w dokumentach zgłaszałem oprócze tej innej awarii jeszcze tą poprzednią i po 3 razie dostałem nowy telefon
    Właśnie w tych obecnych przepisach nie jest to wprost zapisane (w niektórych GWARANCJACH tak), ale można je tak interpretować, że jak raz Ci naprawiali, a za drugim razem masz tą samą wadę to już wtedy powinni Ci wymienić... i w salonach operatorów rzeczywiście często tak robią.

    Cytat Napisał Krzyśko Zobacz post
    Przeważnie serwis ma 14 dni roboczych na rozpatrzenie reklamacji, czy sprzęt nie został uszkodzony przez użytkownika itp itd, dopiero później zaczyna się naprawa, jeśli dobry serwis to się wyrabiają w tych 14 dniach. Jeśli w warunkach gwarancji nie było nic o sprowadzeniu nowych części i że czas naprawy może się wydłużyć powinieneś dostać stosowne pismo z serwisu z tymi informacjami i czy się na to zgadzasz. Jeśli nie to powinni Ci wydać nowy telefon.
    Tak jest właśnie w przypadku gwarancji producenta, bo w przypadku przepisów konsumenckich - w 15 dniu idziesz i mówisz: "gdzie mój telefon, laptop itp.?" Oni czasem go nie mają (serwisy się ślimaczą, choć w tych sprawach mają priorytet -stąd też opóźnienia na gwarancji ) i oddają Ci kasę/dają nowy sprzęt. Ja tak zrobiłem z radiem samochodowym no name - po ponad roku mi się spieprzyło, zgubili w serwisie, odebrałem kasę i kupiłem markowe dopłacając 50 zł (promocja)

    Warto pamiętać, że ta cała gadka nie dotyczy tylko komórek i laptopów, ale i nowych autek z salonu! Uprawnienia te same, więc jakby komuś w nowej Julce nie dokręcili jakiejś śrubki, to walczcie o swoje!
    Moja ex - teraz u kolegi "szybka"...

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar nietyx
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Holandia
    Auto
    AR GT & Fiat Ducato
    Postów
    586

    Domyślnie

    Cytat Napisał dakoolk Zobacz post
    Właśnie w tych obecnych przepisach nie jest to wprost zapisane (w niektórych GWARANCJACH tak), ale można je tak interpretować, że jak raz Ci naprawiali, a za drugim razem masz tą samą wadę to już wtedy powinni Ci wymienić... i w salonach operatorów rzeczywiście często tak robią.
    3 razy wgrywane oprogramowanie miałem znaczy się sądzę że to tylko była ściema a w salonie to już kłóciłem się bo z Plusa odsyłają mnie do Noki a z Noki do Plusa i tak w kółko ale kiedyś przypadkiem natknąłem się na inny salon to odrazu inna rozmowa była a na ten salon gdzie mnie obsługują to już skargę pisałem do Kierownika na obsługę niestety nie da się na centralnym Plusie złożyć skargę

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Przedłużona gwarancja
    Utworzone przez Arekkk w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 27-10-2014, 11:27
  2. [Giulietta] Tuning a gwarancja.
    Utworzone przez Arkadius w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 30-08-2014, 22:26
  3. Akumulator (gwarancja)
    Utworzone przez TriXter w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-01-2013, 18:44
  4. SONY i ich gwarancja.
    Utworzone przez krzyslikejazz w dziale Hyde Park
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 20-12-2012, 21:35
  5. [MiTo] ile trwa gwarancja
    Utworzone przez Lutraki w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-03-2012, 08:28

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory