Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale LPG Zone - Wszystko co wiąże się z instalacjami LPG - wybór odpowiedniej instalacji, montaż, problemy, serwisowanie, porady nt. użytkowania w danym modelu Alfy Romeo, uwagi, kalibracja, strojenie itd.
  1. #11
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,546
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    46 d 10 h 55 m

    Domyślnie

    Lewego powietrza nie ma - wiem coś o tym bo kilka miesięcy walczyłem z tym problemem po wybuchu gazu. Rozerwało mi wtedy kolektor i musiałem go wymienić. Zdecydowałem się wtedy założyć kolektor metalowy i dodatkowo zamontowałem w nim klapę antywybuchową własnej roboty. Właśnie z tą klapą było najwięcej problemów bo miałem kłopoty z jej porządnym uszczelnieniem, więc wiem jak mój silnik reaguje na lewe powietrze. Teraz mam już problem opanowany, ale ile razy musiałem wyjmować kolektor, żeby to dopracować to tylko ja wiem. Linka też jest OK - odbija do samego oporu. Od pewnego czasu mam też kłopoty z uruchamianiem zimnego silnika na benzynie. Właśnie mniej więcej od wtedy zaczęły się też problemy z podwyższonymi wolnymi obrotami na benzynie. Razem z kolegą bubu 321 sprawdziliśmy już wszystko i pozostaje podejrzenie awarii ECU lub łapania przez ECU jakichś głupot z instalacji LPG. Właściwie to już pozostało tylko wymienić ECU i zobaczyć, co się będzie działo.

  2. #12
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Mialem identyczne objawy jak Ty, czyli problem z rozruchem zimnego silnika jak i cieplego i zatrzymywaniu sie obrotow na 2 tys chociaz i tak nie zawsze, u mnie przyczyna byla brudna przeputnica. Wykrecilem ja i dobrze wyczyscilem i problem zniknal i do tej pory sie nie pojawil. Przy rozruchu lopatka przepustnicy nie domykala sie do konca i w tedy silnik dostawal za duzo powietrza i byl problem z rozruchem. Moge sie zalozyc ze wina u Ciebie lezy w lewym powietrzu...

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,546
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    46 d 10 h 55 m

    Domyślnie

    No to chyba byś przegrał - przepustnica jest czysta. Nawet kilka tygodni temu, gdy w desperacji zmieniałem silnik krokowy na inny, sprawdziłem również i to, i jeszcze dodatkowo ją wyczyściłem. Wymieniłem też przepływomierz i kable WN oraz czujnik temperatury płynu. Sprawdziłęm też zawór zwrotny na odmie (to jest zawór własnej roboty w związku z wymianą kolektora), ciśnienie sprężania, ciśnienie paliwa, a kolega bubu 321 pomierzył mi nawet wysokie napięcie na cewkach - wszystko jest OK. Natomiast co do odpalania zimnego silnika to łatwiej jest go uruchomić, jak wcisnę gaz do dechy. Normalnie bez naciskania gazu silnik łapie z dotyku, a potem zaraz gaśnie i trzeba pokręcić jeszcze 2-3 razy, a jak wcisnę gaz to mogę go odpalić nawet za 1. razem, ale trzeba trochę dłużej pokręcić. Dodatkowo mam też taki problem, że niezwykle szybko padają mi czujniki halla. Teraz mam już 3. czujnik i jak go podłączę to lampka wtrysku zapala się po ujechaniu 2-3 km. Podejrzewamy z bubu, że to moje ECU pali halla, bo to nie jest normalne, żeby 3 czujniki padły po krótkim czasie. Jest jeszcze problem z sondą - kupiłem niedawno nowiutką oryginalną sondę boscha w sklepie we Wrocławiu, a wykres daje tragiczny - jak Himalaje. Nie wiem, co jest grane, ale po prostu już brakuje mi koncepcji - no chyba, że ta moja instalacja tak ogłupia ECU - tylko jak to sprawdzić?

  4. #14
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Pojezdzij troche na benzynie i zobacz jakie w tedy beda objawy.

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Koszalin
    Postów
    442
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    1 d 11 h N/A

    Domyślnie

    SG0240 ja też jak ty swojego czasu walczyłem z autem elektrycy, gazownicy i mechanicy. Padło na silnik miał słabą kompresję wymieniłem silnik z całym osprzętem odpalam auto a tu zonk dalej to samo, więc wymieniłem wiązkę elektryczna i jest super
    AR 155 1.8 8V & AR 156 2.5 V6

  6. #16
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,546
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    46 d 10 h 55 m

    Domyślnie

    A to ciekawe, ale u mnie nie ma żadnych kłopotów z elektryką, a samochód jest mocny jak trzeba. Są tylko kłopoty z odpalaniem zimnego silnika i z wolnymi obrotami, które na gazie i na benzynie są za wysokie.

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,546
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    46 d 10 h 55 m

    Domyślnie

    No to chyba przypadkowo znalazłem powód moich kłopotów. Wczoraj w desperacji odłączyłem całkowicie sondę lambda - tę nową, oryginał boscha z hologramem, zakupiony w sklepie alfy we Wrocławiu. Silnik od razu zaczął inaczej pracować. Na LPG obroty natychmiast "znormalniały" tak, że od razu musiałem odkręcić śrubę na parowniku, żeby je ustawić. Dzisiaj odpaliłem zimny samochód na benzynie i przejechałem tak do pracy - ok. 5 km. Również na benzynie obroty zaczęły się normalizować i już tak nie szaleją - zobaczę, co będzie się działo po przejechaniu w dłuższym czasie. Nic z tego nie rozumiem, ale czy to możliwe żeby sonda aż tak ogłupiała ECU?.

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    2 d 5 h 48 m

    Domyślnie

    Moim zdaniem sonda ma spory wpływ. Na spalanie i różne "cuda" związane z pracą silnika. Ostatnio przekładam sobie sondy, a to jedną, a to drugą i widzę różnice

    Kuzyn w starej toyocie kiedyś podjechał do serwisu z niesprawną sondą... no to mu wywalili sondę, a dziurę zaspawali... i jeździł zadowolony
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  9. #19
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,546
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    46 d 10 h 55 m

    Domyślnie

    Właśnie powiadomiłem kolegę bubu321 o swoim "odkryciu". Bubu uważa, że coś musi być pokombinowane na połączeniach w moim samochodzie bo to niemożliwe żeby sonda dawała taki efekt. Być może tak jest, ale ja nic nie kombinowałem, a mam ten samochód 5 lat i do tej pory wszystko było OK - kłopoty zaczęły się właśnie kilka miesięcy temu, kiedy założyłem oryginalną sondę. A już największe problemy z obrotami wystąpiły kilka dni po wykonaniu resetu parametrów adaptacyjnych. Wygląda na to, że albo ECU jest uszkodzone, albo sonda, albo gazownicy przed laty tak podpięli instalację, że są kłopoty z sygnałem sondy.

  10. #20
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    4,546
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    46 d 10 h 55 m

    Domyślnie

    Problem jest już opanowany - powodem był niesprawny zaworek zwrotny na odmie. To on nie pozwalał "oddychać" silnikowi na wolnych obrotach i podczas odpalania i powodował te problemy. Na razie, dokąd nie kupię jakiegoś zaworka, wypuściłem tę odmę do atmosfery i wszystko wróciło do normy - samochód na wolnych obrotach chodzi idealnie zarówno na benzynie, jak i na gazie no i odpala z dotyku. Ciekawe tylko, dlaczego odłączanie sondy poprawiało sytuację wolnych obrotów na gazie?

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. [156]Uszczelka pod głowicą...jakie objawy???
    Utworzone przez starnaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 08-09-2013, 00:39
  2. Jakie są objawy zepsutej pompy wody??
    Utworzone przez don_majkel w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-10-2012, 14:00
  3. Czujnik sprzęgła, jakie objawy uszkodzenia.
    Utworzone przez pawlak42 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-08-2012, 14:34
  4. Jakie sa objawy zużycia skrzyni AISIN AW55-50 - JTD 20V
    Utworzone przez fornello w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 07-05-2012, 20:43
  5. [156] Może to łożysko? - jakie są objawy zużycia?
    Utworzone przez gardlo w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-12-2008, 20:55

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

objawy awarii parownika

objawy zepsutego reduktora lpg

uszkodzony reduktor gazu lpg

objawy uszkodzonej membrany brc

uszkodzona membrana lpg

jakie są obiawy uszkodzenia parownika lpg

co to jest parownik w samochodzie

czujnik temperatury reduktor brc po czym poznac ze jest zepsuty

objawy usterki reduktora gazu

objawy zużycia parownika

awaria parownika lpg

objawy zuzycia parownika lpg

przyczyny zepsutego parownika

objawy zepsucia parownika

lpg oznaki uszkodzonej membrany

jakie sa objawy uszkodzenia czujnika temperatury reduktora brc

objawy zepsutego reduktora brc

reduktor LPG awarie

Gaz zepsuty parownik objawy

co powoduje udzkodzona membrana lpg

objaw uszkodzenia reduktoray

jak rozpoznac rodzaj parownika lovato

jakie objawy zużytych membran parownikajakie sa objawy popsutego parownikamikser gazu objawy zepsuciastwardnienie membramy w lovatolpg uszkodzona membrana objawyreduktor uszkodzony objawydziurawa membrana w parowniku objawystary parownik objawylpg parownik membrany objawyjakie są objawy zużytego parownikaczujnik temperatury lpg objawyjak wyglada zepsuty parownik gazuobjawy uszkodzonego reduktora parownikareduktor objawy jego uszkodzeniaprzyczyny zepsutego czujnika temperatury gazumembrana od gazu uszkodzona objawyzepsuty parownik lpg czy mozna jezdziczepsuty parownik lpg mieszalnikuszkodzona membrana reduktora objawyoznaki uszkodzonego reduktora lpgstrojenie gazu lpg parownikobjawy uszodzonej membrany reuktorapadający reduktorobiawy brudnego parownikaobjawy uszkodzonej cewki lpg przy reduktorzezepsuty reduktor lovato gazu objawyOBJAWY ZYŻYTEGO PAROWNIKAobjaw zawieszania reduktora lpgklapa antywybuchowa lpg własnej robotyuszkodzony parownik jakie objawyjak poznac ze membrana jest zepsutaobjawy zepsutego parownika lpgreduktor gazu samochodowegi objawymembrana parownikzepsuty reduktor brc objawy objawy zuzycia reduktoraobjawy parownika lpglpg padniety reduktor objawyuszkodzony czujnik temperatury reduktota lpg objawyuszkodzony parownikzuzyty parownik objawyparownik gazu objawyjak poznac ze membrana w samochodzie na gaz jest popsuta.plobjawy zuzytych membram parownikajakie sa objawy zepsutego parownikaOBIAWY ZEPSUCIA REDUKTORA GAZU W AUCIEpierwsze objawy niedomagania parownikaobjawy przy uszkodzonym parowniku lpgobjawy awari parownika lpguszkodzenie parownika gazu objawyjak rozpoznac w parowniku uszkodzona membrana objawyuszkodzony reduktor objawypadniety parownikjak poznak parownik od gazu ze jest popsutyuszkodzenie membrany gazwww.popsuty parownik.plobjawy parownika jakie sa objawy nie sprawnego reduktora gazu lpgJakie so oznaki zuzytego parownikaobjawy zepsutego reduktoraobjawy uszkodzonego parownika lpgobjawy zepsutego parownikazepsuty parownik gazu objawyparownik zuzyciereduktor objawytwarda membrana w parownikutwarda membrana w parowniku lovatopadnięty parownik gazu jakie są objawygaz sekwencyjny reduktor objawy zepsucialpg reduktor zepsuty objawyjakie sa objawy zuzytego parownika lpgobiawy padnietego reduktora gazujakie objawy padniętego reduktora gazuoznaki zuzytego parownikareduktor gazu lpg objawyniedomagania parownika lpgwykres paowniklpg zuzyta membrana

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory