Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Brak mocy na średnich obrotach, szarpanie

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Unhappy Brak mocy na średnich obrotach, szarpanie

    Witam, mam taki problem. Jakiś miesiąc temu po szybkiej jeździe zaczął się problem z gazem. Mianowicie lekkie szarpanie na obrotach pomiędzy 1500 a 2800, po załączeniu 2giej świecy samochód idzie jak szalony. Na PB problem ten nie występuje, zawsze zbiera się super i jedzie w całym zakresie, na gazie w 95% jedzie z problemami. Byłem u gazownika, chce wymieniać parownik bo niby jest źle założony (do góry nogami). Coś tam próbował regulować i jedynie pojawiły się błędy na silniku:

    P0300 - Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach*
    P0300 - Random Misfire Detected*

    P0301 - Cylinder 1 - wykryte wypadanie zapłonów*
    P0301 - Cylinder #1 Misfire Detected*

    Wiem że one są spowodowane złym spalaniem, świeca, cewka, lub przewody WN. Tylko dlaczego ten błąd występuje na LPG a nigdy na PB? Czy rzeczywiście jest to wina parownika? Bo mi się jakoś nie chce wierzyć za bardzo. Już prędzej postawił bym na wtryskiwacz na pierwszym cylindrze. Czy dobrze kombinuje?

    Mam gaz Landi Renzo Omegas:
    reduktor: landi omegas
    elektrozawór: MED
    wtryskiwacze: MED

    PS. Dobre to w ogóle? Bo z tego co wiem Landi Renzo robi dobre instalacje.

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Instalacja naprawdę dobra no ale ma też prawo się zepsuć. W bajki z reduktorem nie wierz. Proponuję zrobić tak, zamienić wtyczki zasilające między 1 a 2 wtryskiem LPG i analogicznie wężyki na wylotach. Da Ci możliwość sprawdzenia czy nie masz umierającego wtrysku LPG, jeśli to jego wina, błąd wypadania zapłonu powędruje na 2 cylinder ( bo teraz on będzie zasilany z wtrysku który zasilał 1 cylinder z którym masz problem) i masz wtedy jasną sprawę, niestety MEDy też się psują, niewspółmiernie rzadko się to dzieje względem wtryskiwaczy innych producentów ale ma prawo.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Rafcio
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Swidnica, Poland
    Auto
    Ford Focus Kombi Duratorq
    Postów
    314

    Domyślnie

    Hmm zapomniałem jeszcze dodać paru faktów co nie zmienia postaci rzeczy że zrobię tak jak mówisz

    Otóż:
    - problem pojawił się po bardzo szybkiej jeździe, przez 300km obroty mało kiedy schodziły poniżej 4500, (w poprzedniej alfie to samo było że po szybkiej jeździe coś się działo zawsze. Brat gdzieś na forum wyczytał że to wina parownika, który przez dłuższą metę nie potrafi ogrzać gazu. Co Ty o tym sądzisz? Masz LPG i swojej V6 na pewno nie oszczędzasz, czy też miewasz problemy po szybkiej jeździe).
    - błąd na silniku nie wyskakuje codziennie, zdarzył mi się tylko 2 razy na pierwszym cylindrze i w podobnej sytuacji. Po redukcji na 3ci bieg powoli toczyłem się (jakieś 1500obr/min) i dodałem mocno gaz po czym wyskoczyła kontrolka od silnika. W codziennej eksploatacji przy spokojnym dodawaniu gazu normalnie wszystko działa tylko po mocnym wciśnięciu gazu silnikiem telepie.
    - żeby było śmieszniej z tym słabym ciągnięciem to jest taka sytuacja że zawsze tak jest. Jadę sobie na 2gim biegu 1700obr/min dodaje mocno gazu i szarpie z drugiej strony redukuje z 3jki na 2 i też mam obroty 1700 a samochód mimo mocnego wciśnięcia gazu nie szarpie i jedzie bez problemu

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar grosii
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    TLW
    Auto
    AR33 1.5, AR33 1.7, 146 1.7 16v, 156 1.6TS, AR 166 2.4, 166 FL 2.4 jest 159 2.4 TI, Giulietta QV
    Postów
    459

    Domyślnie

    masz problem z pierwszym cylindrem to po co szukasz dziury w calym??? zmieniaj wszystkie swiece i przewody, i jak trzeba to cewke na 1szym garku! pamietaj ze LPG jest duzo czulsze od bezyny, a ty wlasnie masz wypadanie zaplonu na LPG... po przejechaniu takiego odcinku mozliwe ze zywot swiec sie skonczyl, wypalila sie i juz

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bartekalfa166
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 159 TI. Bianco
    Postów
    416

    Domyślnie

    u mnie padła cewka

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    u mnie to była oznaka pękającego wałka rozrzadu ssącego nikomu nie życzę
    weź cewkę np z 4 cylindra z przewodami zamień z pierwszą
    jak nie pomoże zamień też świece
    parownik jak nie dał by rady gazu odparować to raczej by zimny był to raz a dwa działo by się to np przy rozpędzaniu gdzie masz zwiększony apetyt na lpg a nie po iluś tam km

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy na niższych obrotach
    Utworzone przez ozeo66 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 13-03-2017, 23:04
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. Brak mocy na niskich obrotach i szarpanie 2.0 v6 tb
    Utworzone przez tomczi85 w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-04-2015, 20:23
  4. szarpanie dlawienie brak mocy
    Utworzone przez grzegorz113 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-12-2014, 22:53
  5. [156] Szarpanie, mulenie, brak mocy!!
    Utworzone przez marcin_512 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-08-2008, 10:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory