Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30
  1. #11
    Zun
    Gość

    Domyślnie

    Panowie , prosze - nie znacie sie , nie wypowiadajcie sie . Wprowadzacie tu mocno ludzio w błąd

    Po pierwsze - zdziwienie ze nagle auto chodzi lepiej na benzynie ? Jeslis ie dziwisz czemu to nie wypowiadaj sie na tematy techniczne zwiazane z tym rozwiazaniem . Gdybys bowiem znal sie na tym zdziwienia nie bylo by zadnego. BLOS z racji swojej konstrukcji poprostu kilkukrotnie mniej zawęża średnice układu dolotowego , stąd wzrost mocy na benzynie i na gazie. Takie rozwiązanie ma same plusy.
    Po drugie - gratuluj gazowników , którzy regulują ecu gazu przy blosie. BLOS jest urządzeniem mechanicznym , nie jest w żadnej mierze sterowany elektrycznie , jeśli gazownik próbuje go wytserowa komputerem to po pierwsze jest pierwszej wody debilem , po drugie nie zrobi tego nawet za 1000 lat.
    Po trzecie - BLOs jest najprostszym do wyregulowania "gaźnikiem" . Jeśli któremuś z kolegów wyszło , że trzeba sie jeszcze pobawi przy parowniku to oznacza , że trzeba było to zrobi nie zaleźnie od tego co jest już za tym parownikiem .
    Po czwarte - gazownikowi , który powiedział , że plusy BLOSa to bajki i że auto może chodzi tak samo albo nawet gorzej prosze przekaza , żeby zastanwoił się nad zmianą zawodu. Gdybym wykonywał swój zawód z takim poziomem wiedzy fachowej co on to pewnie siedziałbym na bezrobociu ... czemu takie firmy jeszcze istnbieją ? Ja sie boje ze kiedys kogos w powietrze swoja nei wiedza wysadza. Kazdy fachwoeic znajacy prawa fizyki przyzna , ze BLOS jest najlepszym rozwiazaniem jkao gaźnik. Jedyne co lepiej będzie pracowa to wtrysk sekwencyjny - koniec kropka , jest to prawda nie podważalna i tyle.
    Po piąte - rzeczywiście jest taka możliwośc , ze ustawi sie zbyt uboga mieszanke i temperatura zacznie wzratsac - jak juz to widac na wskaznikach to juz jest bardzo nie dobrze - zbyt uboga mieszanka rowna sie dziury w tlokach i to dosc szybko. Tylko naprawde trzeba sie postarac zeby to tak przykrecic mocno - autko wteyd nie za bardzo chce jechac prawde mowiac Bo jak jest

    Mam BLOSa pod maską , sam go wyregulowałem - wiem że można było by lepiej z sondą , ale nie zależy mi - pali pewnie o kilka procent więcej niż pwoineien (po wyregulowaniu spadło by pewnie spalanie o jakiś litr , bo przypuszczam że na tyle mi się udało dobrze wyregulowac ) , zajeło mi to całe 15 minut . Auto zaczeło jechac , rozsadnie palic , przestalo strzelac i smierdziec tak mocno gazem. Jak mu wciskam gaz to on jedzie ... co tu jeszcze wiecej ?

    Szczerze mam gdzies czy ludzie beda jkezdzili na blosie czy nie , wazne ze ja mam dobrze , ale czasem nie wytrzymuje gdy wycztuje takie brednie . BLOS to genialnie proste urządzenie , będzie chodzi dobrze , wyreguluje ją każdy mający jako takie pojęcie o tym jak powinien pracowa samochód , najlepiej oczywiście z sondą , ale bez sondy przy odrobinie inwencji dojdzie się do nie wiele gorszego efektu - gorszego pod względem ekonomiki , nie mocy. Mi żal ściska cztery litery jak widze samochody przymulone zwyklymi mikserami - jak wy ludzie potraficie tym jeździ ? Ja widziałem auta , które miału po 50 kucy mniej przez takie genialne instalacje. Przecież tych monterów gazu powinno sie zamyka w więzieniach. Moja alfa tak samo jeździła jak ją kupiłem . Ale nietrwało to długo. Kilka dni po zakupie zamówiłem blosa , założyłem i zaczełem się cieszy jazdą.

    pozdrawiam

  2. #12
    g.fu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zun
    Panowie , prosze - nie znacie sie , nie wypowiadajcie sie . Wprowadzacie tu mocno ludzio w błąd

    Po pierwsze - zdziwienie ze nagle auto chodzi lepiej na benzynie ? Jeslis ie dziwisz czemu to nie wypowiadaj sie na tematy techniczne zwiazane z tym rozwiazaniem . Gdybys bowiem znal sie na tym zdziwienia nie bylo by zadnego. BLOS z racji swojej konstrukcji poprostu kilkukrotnie mniej zawęża średnice układu dolotowego , stąd wzrost mocy na benzynie i na gazie. Takie rozwiązanie ma same plusy.
    Przepraszam, ale mam wrażenie, że nie przeczytałeś tego co napisałem. Wcale mnie nie dziwi, że silnik po wywaleniu mixera fi 36 i założeniu blosa o powierzchni równoważnej fi 47 chodzi lepiej. Przyrost przekroju jest ewidentny, chociaż nie kilkukrotny Natomiast ludzie powszechnie dziwią się, że różnica na LPG jest mniej wyraźna niż na benzynie. Tak jest oczywiście tylko wtedy, gdy instalacja z mikserem była zrobiona wzorcowo - wtedy poprawa po założeniu blosa jest odczuwalna szczególnie przy wysokich obciążeniach. Przy obciążeniach częściowych jest lepiej ale nie dramatycznie. Jest to oczywiste biorąc pod uwagę parametry dolotu i zasadę działania tego gaźnika. I tu największa wada blosa - bo ma też wadę-mimo swojej genialności jest tylko gaźnikiem. Najbardziej genialna w blosie jest prostota regulacji ilości dostarczanego gazu i jej uzależnienie od przepływu objętościowego powietrza. Niejako ubocznym efektem tego jest normalizacja warunków w dolocie, bo przekrój dolotu zmienia się dynamicznie wraz z samoczynnym otwieraniem przepustnicy. U mnie np. dało to odczuwalny efekt w postaci ustabilizowania wolnych obrotów, które na mixerze trochę falowały.

    Po drugie chyba nie zrozumiałeś po co ten gazownik podpinał się do komputera gazowego - on po prostu odczytywał AFR -zamiast sprawdzać napięcie na sondzie korzystał z odczytu pośredniego za pomocą sterownika od gazu, którego nie wywalił. Jak zrozumiałem była to II gen. z atuatorem krokowym, który został wyjęty, więc sterownik gazowy nie miał czym sterować. Tak więc chyba jednak nie był, aż takim debilem jak stwierdziłeś.
    Po trzecie regulacja blosa mimo pozornej prostoty(bo tylko 3 śrubki) jest trudna i żmudna. Oczywiście nie mówię o takiej regulacji na oko żeby fajnie jechał, nie palił zbyt dużo, bo to faktycznie zajmuje 15 min. Chodzi mi o porządną regulację, żeby wyregulować skład na możliwie optymalny w każdych warunkach pracy silnika. I tutaj regulacja na odczyt lambdy podczas jazdy, zmiana ustawień, kolejny odczyt w czasie jazdy, regulacja itd. zajęła mi kilka kolejnych dni i nadal nie osiągnąłem optimum. Nie bez powodu powszechnie zaleca się dokładną regulację blosa na hamowni. I jeszcze jedno, wbrew temu co powszechnie pisze się w necie, blos wcale nie zapewnia stałego AFR podczas otwierania przepustnicy, a lambda zmienia się nawet w dość szerokich granicach. Nie piszę tego jako zarzut, bo podobnie działają układy wtryskowe benzyny -podczas ostrego przyspieszania znacznie wzbogacają mieszankę, żeby potem zubożyć ją powyżej L=1. Dzięki temu m.in. auto zachowuje się żwawiej.
    Nie zgadzam się również ze stwierdzeniem, że założenie blosa do poprawnie wyregulowanej instalacji mieszalnikowej nie wiąże się z korektami regulacji parownika. Blos i jego charakterystyki wymagają zupełnie innej czułości parownika na podciśnienie w kolektorze zasysające gaz, uważam wręcz, że jest tylko dziełem przypadku jeśli regulacja parownika po wymianie miksera na blos nie jest potrzebna. Potwierdza to nie tylko mój przypadek, ale też doświadczenia kilku znajomych, którzy montowali sobie blosa. A wynika to po prostu z innych parametrów przepływu w dolocie.
    No i wreszcie to z czym się zgadzam zupełnie - blos jest jedyną alternatywą dla sekwencji i tylko dobra instalacja sekwencyjna może sprawować się lepiej niż blos, ale przy znacznie wyższych nakładach. Dlatego zamontowałem go i zamierzam używać długo i szczęśliwie

    P.S. Mam nawet już kilku takich kandydatów do zamknięcia w więzieniu

  3. #13
    Administrator ds. społecznych Romeo Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V
    Postów
    2,903

    Domyślnie

    Czy posiadacie jakieś wykresy z hamowni, przed i po założeniu BLOS-a?
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V 120KM

    Wcześniej:
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  4. #14
    Administrator Romeo Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    5,084

    Domyślnie

    grzes a co chcesz wiedziec? pytaj! temat blosa przerabialem jakis czas temu.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -183 KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 269KM -jest

  5. #15
    Administrator ds. społecznych Romeo Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V
    Postów
    2,903

    Domyślnie

    Piotruś, jedni mówią tak, drudzy inaczej. Gazownik mój tez stwierdził że to nic nie daje.
    Jakie były Twoje odczucia Piotrku? Czy gdzies na necie można jakieś wykresy znaleźć.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V 120KM

    Wcześniej:
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  6. #16
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    164 QV 24V '93, 164 Super TB '96, 166 2.5V6 '98, 155 2.0TS 16v '96
    Postów
    514

    Domyślnie

    Witam, mnie także ciekawi temat blosa. Jakieś wykresy itp. Ciekawe jak to by się spisało w połączeniu z turbo
    Wiem, zaraz odezwie się jakiś głos, że to profanacja. Ale ja lpg mam już założony tyle tylko, że przez jakiegoś rzeźnika nie mającego pojęcia o LPG. Parownik do 100KM, z dospawanym kolankiem na podciśnienie . Masakra.. Lpg wbite w dowód, więc czasami przy normalnej codzinnej jeździe aż żal nie skorzystać.
    Już nabyłem parownik specjalnie do turbo do 250KM i mam zamiar jak tylko skończę prace nad silnikiem, aby założyć owego blosa, stąd moja wielka ciekawość.
    Mam na imię Jacek... i jestem alfaholikiem...
    Powrót do Busso.... w najfajniejszym opakowaniu...

  7. #17
    Armagedon
    Gość

    Domyślnie

    Wracając do regulacji BLOSa g.fu napisał:


    Blosa reguluje się tak jak dawniej gaźniki plus dodatkowo regulacja parownika jak nie można wstrzelić się we właściwe wartości kręcąc śrubami w blosie. Można też zrobić to samemu podpinając pod sondę L woltomierz o zakresie do 1V. Ustawiasz tak, żeby oscylowało możliwie najczęściej około 0,5V. Pogłoska, że na blosie stale będzie optymalny skład to tylko pogłoska. W rzeczywistości wskazania sondy dość mocno się wahają od 0,3 do 0,7V.

    Mam pytanie jak sie podpiąc pod sonde L ( zakładam że chodzi o lambde ) i kiedy ustawiac czy na biegu jałowym czy jakiś konkretnych obrotach?? Musze sam wyregulowac gdyz mechanikom w moim miescie sie nie udało, doradzono mi jednego ale gdy mi wyregulował to na niskich obrotach mi sie dławi no i az miałem wybuch ;/

  8. #18
    g.fu
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Armagedon
    Mam pytanie jak sie podpiąc pod sonde L ( zakładam że chodzi o lambde ) i kiedy ustawiac czy na biegu jałowym czy jakiś konkretnych obrotach?? Musze sam wyregulowac gdyz mechanikom w moim miescie sie nie udało, doradzono mi jednego ale gdy mi wyregulował to na niskich obrotach mi sie dławi no i az miałem wybuch
    No to wyrazy współczucia z powodu wybuchu i klasy "fachowca", bo żeby w instalacji z blosem przytrafił się wybuch to już mieszanka jest skrajnie niepalna. Omijaj tego speca szerokim łukiem, albo wyduś z niego kasę za uszkodzenia. Chociaż pewnie bez pomocy mafii będzie to trudne
    Wracając do tematu, sondę musisz wyszpiegować gdzieś w wydechu i odnaleźć kabelek od niej biegnący. Gdzieś na tym kabelku będzie złączka, bo kabelek od sondy ma długość od 25cm do 1m, a dalej jest już instalacja samochodu. Rozpinasz sobie tę złączkę i masz 2, 3 albo 4 kabelki, w zależności jaką masz sondę. Najpewniej masz 3 albo 4 - przy trzech dwa w jednakowym kolorze to zaciski grzałki, a ten trzeci to sygnałowy od sondy. W przypadku 4 nadal dwa jednokolorowe to grzałka, a dwa pozostałe to kabel sygnałowy i masa. Woltomierz prądu stałego lub multimetr podpinasz pomiędzy sygnałowy(+) a masę. W przypadku sondy 3 przewodowej jako masa służy np. blok silnika, nadwozie lub zacisk "-" akumulatora. Oczywiście całą regulację wykonuje się na nagrzanym silniku, sonda zaczyna wskazywać jakieś sensowne wartości po ok. 10min. pracy. Tak jak pisałem napięcia wahają się od 0,2V(mieszanka uboga) do 0,8V(mieszanka bogata) z optimum około 0,5V dla Lambda= 1. Przy okazji można sprawdzić stan sondy kontrolując wahania napięcia przy pracy na benzynie. Napięcie powinno oscylować wokół 0,5V tak do 3 x na sek. Jeśli wahania są powolne np. 1x na 2-3sek. to znak, że sonda dochodzi swych dni. Napięcie utrzymujące się stabilnie ewidentnie wskazuje na uszkodzenie sondy. Na blosie napięcie sondy jest bardziej stabilne- nie oscyluje ale zmienia się w zależności od obciążenia w dość szerokich granicach. W praktyce uzyskanie stabilnego napięcia około 0,5V przy sprawnej sondzie jest nierealne. Żeby regulacja była przynajmniej poprawna trzeba to przeprowadzić pod obciążeniem, najłatwiej na hamowni, albo chociaż podczas jazdy. Punkt wyjściowy ustawiasz oczywiście na postoju najpierw na wolnych obrotach, potem przy ok. 3000rpm. Tak więc pomoc drugiej osoby przydatna. Potem wsiadasz, miernik na siedzeniu, albo na kolanach pomocnika i dzida. Po kilkuset metrach masz już pierwsze wrażenia, stajesz i korygujesz. I tak do skutku. Tylko pamiętaj, żeby nie kierować się ślepo wskazaniami woltomierza- odczucia podczas prowadzenia są równie istotne. W ten sposób zbliżysz się do optymalnej regulacji całkiem blisko, konieczne jest wybranie pewnych kompromisów, np. po której stronie optymalnego składu ma pracować silnik na wolnych obrotach, przy obciążeniu częściowym i przy pełnym obciążeniu. Decyduje tutaj doświadczenie, stan auta, jakość parownika, preferowany styl jazdy.
    P.S. Przed regulacją zadbaj, żeby filtry gazu były nowe i zatankuj zbiornik na pewnej stacji, najlepiej do pełna.

  9. #19
    Armagedon
    Gość

    Domyślnie

    Nieco odnowie temat i poruszę inna kwestię. Wczoraj miałem okazje wjechac na kanał i poszukac sondy lambdy zeby sie pod nią podpiąć, szukałem ją skrupulatnie i doszedłem do miejsca gdzie powinna być zamontowana i okazało sie iz nie mam sondy! zamiast tego mam wkręconą śrubę żeby zatkac dziure :/ tak juz uzytkuje to auto od ponad roku. I teraz mam dodatkowe pytanie skoro jeżdze tak długo bez i nie mam problemów z obrotami i inne podobne zeczy złe sie nie dzieją to czy jest sens naprawienia tego i kupienia tej sondy??Co zyskam zakładając ją??W sklepie motoryzacyjnym gość powiedział ze spadnie mi spalanie ( obecnie 8-14 L gazu zalezy od humoru i nogi ) natomiast na mocy ponoć nie zauwaze zmian. W sklepie byłem sie pytac i jest sonda firmy NGK 150 zł wg katalogów 4 przewodowa.

  10. #20
    Administrator ds. społecznych Romeo Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V
    Postów
    2,903

    Domyślnie

    Jeżeli masz instalacje II geberacji to sonda jest Tobie zbędna.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V 120KM

    Wcześniej:
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

Podobne wątki

  1. Regulacja BLOS
    Utworzone przez p_r_z_e_m_k_o w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-11-2014, 23:36
  2. Regulacja BLOS
    Utworzone przez p_r_z_e_m_k_o w dziale Wielkopolskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-11-2014, 12:59
  3. 1.4 Boxer + BLOS -> Krk
    Utworzone przez los3r w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-06-2011, 12:57
  4. 164 2.0 V6 turbo + BLOS :))
    Utworzone przez jacoff w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 31-08-2008, 15:15
  5. BRC BLOS do silnika V6
    Utworzone przez skory.go.pl w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 18-08-2008, 21:37

gażnik brc

brc blos

BRC BLOS USTAWIENIE

blos brc

blos wady

gaz brc blos

gaznik blos

blos allegro

blos zalety wady

blos sklep

blos brc co to

zalety blosa brc

blos lpg i spalanie lancia kappa 2.0 20v

regulacja blosa

blos gaźnik gazowy regulacja

jak ustawic parownik zeby palił naj naj mniej brc

brc blos uszkodzony

czesci do blosa brc

jak wyregulowsć parownik do blos

brc blos sklep lublin

blos i gaznik

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory