Strona 17 z 46 PierwszyPierwszy ... 789101112131415161718192021222324252627 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 170 z 454

Temat: Sprawdzony warsztat w Krakowie

  1. #161
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 166 2,4 JTD 20V 2005
    Postów
    2

    Domyślnie

    Cytat Napisał mmax88 Zobacz post
    Odwiedziłem oba warsztaty, z obu byłem bardzo zadowolony, oba mogę z czystym sumieniem polecić.
    Jeśli komuś nie przeszkadza dojazd (z niektórych rejonów Krakowa dojedzie szybciej niż do tamtych dwóch) polecam warsztat, w którym ja naprawiam swoją alfę: autoitalia w Olkuszu. Gość odstawia świetną robotę, jest pasjonatem alf, ma dwie 33 1,7 boxer ( jedna jako dawca części) i bodaj gtv. Dopóki będę mieszkać w okolicy, alfa będzie jeździć tam

    Cześć mógłbyś podać na jakiej ulicy ten mechanik jest?

  2. #162
    Użytkownik Znawca Avatar Jerry1
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    KRA
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    29 listopada 14

  3. #163
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 166 2,4 JTD 20V 2005
    Postów
    2

    Domyślnie

    Wielkie dzięki za info

  4. #164
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    alfa romeo 159
    Postów
    51

    Domyślnie

    Odświeże troche, zna ktoś może serwis motorsport chrobak? kupiłem alfe i oddałem do nich bo wczesniej serwisował tam poprzedni właściciel, ale czytałem kilka opini o nich w necie i teraz się troche obawiam o swoją belle

  5. #165
    Użytkownik Romeo Avatar Jeż
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Stołeczne Królewskie Miasto Kraków :)
    Auto
    156 / 166 / 147
    Postów
    616

    Domyślnie

    ale zalezy co robisz / co chcesz robic

  6. #166
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    alfa romeo 159
    Postów
    51

    Domyślnie

    pod względem mechaniki pojazdów wykrywanie usterek, czy naciągają na koszty?

  7. #167
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Giulietta 1.4 120KM
    Postów
    10

    Domyślnie

    Czesc

    Jeśli chodzi o Kraków to mogę polecić serwis Węgrzyna na Lowinskiego. Trzecie auto już tam serwisuje (tym razem Alfa) i nigdy problemów nie było. Zawsze po naprawie ktoś wyjaśni co było zepsute i dlaczego wymienione a także doradzi czy trzeba coś jeszcze robić lub czy czegoś nie zauważył. Sam kompletnie się na tym nie znam.
    Cenowo są jak najbardziej ok. Przykładowo - płaciłem jakieś 800-850zl za wymianę rozrządu, filtra wody (wyciek), zbieżność i jeszcze coś ale już nie pamiętam co to było.
    Szykuje się na kolejna wizytę w serwisie - klima raz działa lepiej a raz gorzej i problem ze skrzynia biegów (jedynka i dwójka ciężko wchodzą), oprócz tego nieszczęsna wymiana klamki drzwi.

    Co do wymiany opon do od dłuższego czasu kupuje i wymieniam na ul Bociana w firmie Nowakowski i Szymanski, cenowo jest ok, można w dodatku kupować wszystko online. Minus to to ze zawsze się trzeba umówić na wymianę z wyprzedzeniem dwa-trzy dni.

  8. #168
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    kraków PROKOCIM
    Auto
    156 2.0 TS ; 147 1.6ts 105km
    Postów
    195

    Domyślnie

    nowakowski&szymanski są tez w bonarce na -1 poziomie w razie czego

  9. #169
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2015
    Auto
    Alfa Romeo 147, 2001r., Twin Spark 1,6, benzyna
    Postów
    1

    Domyślnie

    Cytat Napisał kicio79 Zobacz post
    Miałem opisać co i jak po odbiorze samochodu. Stanowczo nie polecam serwisu Autka.pl na ul. Belwederczyków 8 Kraków.
    Panowie dodatkowo wymienili bez ustalenia ze mną końcówki drążków kierowniczych które były dobre. Przez telefon próby wmówienia po wszystkim, że gwint nie bardzo itp. matactwo. Odebrałem stare części i wszystko z nimi wporządku. Koszt: 530 zł (końcówki drążków L/P + drążek L/P + wyważanie kół + ustawienie geometrii kół).
    Ja mam również niefajne doświadczenia z tym serwisem.
    Zepsuł się alternator )a konkretnie regulator napięcia), którego koszt wyceniono razem z robocizną na 570zł (!). Holowanie 130zł. - nie było mnie przy tym, ale następnego dnia okazało się, że chłodnica jest do wymiany, ponieważ przecieka (najprawdopodobniej panowie pociągnęli za obudowę chłodnicy, faktem jest, że nie było haka, a zderzak nie wyglądał najlepiej). Mój błąd, ponieważ mnie przy tym nie było. Wymiana chłodnicy - 300zł (!). Chłodnicę wybrałam sama, najtańszą. Poprosiłam o wycenę napraw, które doprowadzą auto do stanu idealnego. Wycena opiewała na prawie 5tys.zł. Znajomi mieli z tego niezły ubaw, ponieważ jeden z kolegów wycenił (dla zabawy) części, które według mechanika są do wymiany i wyszło około 1500zł... czyli robocizna dwa razy tyle... Oczywiście starych części nie dostałam, a przez telefon usłyszałam "Od razu wyrzuciliśmy ten szmelc" (mowa o regulatorze napięcia).

    Faktem jest, że diagnozę zrobili bardzo dokładnie (ze zdjęciami i opisem). Jednak poczułam się naciągnięta i w sumie potraktowana jak jeleń z kasą. Niestety, jestem młoda, jestem dziewczyną i nie znam się na samochodach, więc z łatwością można mi wiele wmówić

  10. #170
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał anika1992 Zobacz post
    Ja mam również niefajne doświadczenia z tym serwisem.
    Zepsuł się alternator )a konkretnie regulator napięcia), którego koszt wyceniono razem z robocizną na 570zł (!). Holowanie 130zł. - nie było mnie przy tym, ale następnego dnia okazało się, że chłodnica jest do wymiany, ponieważ przecieka (najprawdopodobniej panowie pociągnęli za obudowę chłodnicy, faktem jest, że nie było haka, a zderzak nie wyglądał najlepiej).

    Mój błąd, ponieważ mnie przy tym nie było. Wymiana chłodnicy - 300zł (!). Chłodnicę wybrałam sama, najtańszą.
    Jeżeli dochodzi do awarii alternatora, to po demontażu alternatora (który prosty nie jest, bo trzeba w przypadku tego auta delikatnie opuścić silnik) rozbierany jest cały alternator, żeby zweryfikować, które elementy noszą ślady zużycia i oprócz tej części, która jest ewidentnie niesprawna - weryfikuje się stan pozostałych elementów alternatora. Po to, żeby klient nie wrócił za 2-3 miesiące z awanturą, że "było to u Was robione i znowu się zepsuło". A każdy oczekuje gwarancji na usługę naprawy - stąd takie, a nie inne podejście i w efekcie taka a nie inna cena za naprawę.

    Belka, o której mowa (podstawa zespołu chłodnic), była złamana DO WEWNĄTRZ auta na skutek wcześniejszego uderzenia belką o coś. Podobnie zgięta była belka zderzaka, a sam zderzak połamany, z brakującym kawałkiem o wymiarach mniej więcej 10x10 cm (i nie stało się to na pewno podczas ładowania auta na lawetę, bo jeśli ktokolwiek pociągnąłby auto za belkę będącą podstawą chłodnic - wyrwałby ją z auta). I dlatego, żeby prawidłowo osadzić nową chłodnicę klimatyzacji, musieliśmy rozebrać cały przód samochodu, wyprostować belki i wzmocnić wymęczone mocowanie.

    Cytat Napisał anika1992 Zobacz post
    Poprosiłam o wycenę napraw, które doprowadzą auto do stanu idealnego. Wycena opiewała na prawie 5tys.zł. Znajomi mieli z tego niezły ubaw, ponieważ jeden z kolegów wycenił (dla zabawy) części, które według mechanika są do wymiany i wyszło około 1500zł... czyli robocizna dwa razy tyle... Oczywiście starych części nie dostałam, a przez telefon usłyszałam "Od razu wyrzuciliśmy ten szmelc" (mowa o regulatorze napięcia).
    Jak żyję, jeszcze żaden klient nie chciał brać ze sobą zużytych części elektrycznych, które same w sobie do niczego przydatne być nie mogą (nie da się tego ani zezłomować, ani sprzedać, ani w żaden inny sposób wykorzystać). Natomiast jeśli jest takie życzenie na wstępie rozmów o naprawie - wszystkie części klient dostaje do ręki. Tu takiej prośby nie było.

    Cytat Napisał anika1992 Zobacz post
    Faktem jest, że diagnozę zrobili bardzo dokładnie (ze zdjęciami i opisem). Jednak poczułam się naciągnięta i w sumie potraktowana jak jeleń z kasą. Niestety, jestem młoda, jestem dziewczyną i nie znam się na samochodach, więc z łatwością można mi wiele wmówić
    Faktem jest, że pojazd, który do nas przybył, jest już dwoma kołami w krainie "nie ma sensu tego naprawiać". A to dlatego, że stan TECHNICNZY tej konkretnej 147-ki TS tak dalece odbiega od idealnego, że nie ma finansowego sensu doprowadzanie auta do porządku - koszt napraw przekroczy wartość samochodu bez dwóch zdań. Doprowadzanie tego konkretnego auta do idealnego stanu LAKIERNICZEGO - pochłonęłoby kolejną równowartość pojazdu. To, że ktoś kupił auto w jego mniemaniu TANIE, to nie oznacza, że tak samo tanio będzie się je serwisowało - przy kosztach robocizny serwisowej nie ma praktycznie znaczenia, czy auto ma 2 czy 20 lat - pewne czynności są pracochłonne, a z tytułu "mam stare auto" - nie ma rabatów.

    Aby klient nie miał wrażenia bycia oszukiwanym, czy naciąganym - wszystkie ustalenia dotyczące cen za poszczególne usługi są dokonywane PRZED wymianą części i tutaj akurat mamy korespondencję mailową, w której wyraźnie miała Pani napisane co ile będzie kosztowało i mamy też Pani odpowiedź, żeby dokonywać naprawy. Idąc dalej - po to ktoś sobie zadał trud, żeby zrobić i wysłać wszystkie zdjęcia defektów w pojeździe. I nagle się okazuje, że Pani jest młoda i niedoświadczona, więc to niedobry laweciarz uszkodził chłodnicę, a serwis naciągnął Panią na kosztowne naprawy (na które sama się Pani zgodziła po otrzymaniu informacji co i za ile).

    Żeby mniej więcej nakreślić osobom postronnym, w jakim stanie auto do nas dotarło - oprócz wspomnianych zagiętych belek przednich i połamanego zderzaka, praktycznie nie istniejącego zawieszenia, oraz ogólnie mocno zmęczonego nadwozia i wnętrza (a to już daje jakiś obraz o osobie, która wcześniej eksploatowała samochód) - ktoś dokonał np. cudownej naprawy układu klimatyzacji. Polegała ona na obejściu oryginalnych wiązek elektrycznych i dołożeniu dodatkowego włącznika klimatyzacji... przy akumulatorze. Żeby sobie załączyć klimę, trzeba było otworzyć maskę i wcisnąć ów przełącznik. Prawda, że zmyślne?

    I co do końcowej wyceny "doprowadzania auta do idealnego stanu technicznego" - w samochodzie do wymiany był komplet hamulców przód tył (tarcze, klocki), amortyzatory tylne z poduszkami górnymi, wahacze przednie dolne oraz górne, wahacz tylny, łączniki stabilizatora przednie, presostat układu klimatyzacji (zastąpiono go w/w przyciskiem aktywującym), chłodnica wody, alternator, rolka paska klinowego, filtr powietrza, filtr kabiny. Po wszystkim do wykonania zbieżność oraz oczywiście opróżnienie i napełnienie układu klimatyzacji. Wszystkie części (łącznie z chłodnicą i alternatorem) wyceniono na 2020 PLN. Bez chłodnicy i alternatora - niespełna 1500 PLN. Robocizna - 1900 PLN, a nie uwzględniając chłodnic i alternatora - 1350 PLN. Wycena całości napraw została podana z "widełkami" - między 4000 PLN (jeśli wszystko pięknie ładnie się odkręci i nie natrafimy po drodze na żadne niespodzianki), a 5000 PLN max (przy czym każda dodatkowa czynność jest konsultowana z właścicielem samochodu).

    I dalibóg - nie wiem co zrobiliśmy nie tak, za to wiem, co klient zrobił mocno nie tak. Wszedł w posiadanie zamęczonego jak jasna cholera samochodu (którego w efekcie nijak nie kalkuluje się naprawiać), z przeświadczeniem, że auto tanie = tanie naprawy. A rzeczywistość taka kolorowa nie jest, dlatego polecam młodym i niedoświadczonym dziewczynom wzięcie kogoś starszego i bardziej doświadczonego na oględziny samochodu, który ma być przedmiotem transakcji. Koniecznie PRZED wykonaniem transakcji.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. Lublin sprawdzony specjalista
    Utworzone przez dewos w dziale Lubelskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-12-2015, 08:21
  2. Lublin - jakiś sprawdzony warsztat?
    Utworzone przez wojtekf w dziale Lubelskie
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 27-08-2015, 13:56
  3. Sprawdzony warsztat lub mechanik AR z okolic Raciborza, Rybnika...
    Utworzone przez zieloo007 w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-03-2011, 09:21
  4. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2011, 12:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory