Strona 17 z 165 PierwszyPierwszy ... 78910111213141516171819202122232425262767117 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 170 z 1650

Temat: Giulietta - Jaki olej?

  1. #161
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Białystok/Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta Distinctive biala TB 120 KM - 2013/2014 r. Fiat Stilo racing żółty.
    Postów
    14

    Domyślnie

    Po przesledzeniu tej dyskusji zdecydowalem sie zmienic olej na prawdziwie syntetyczny 5W 30. Aby nie ryzykowac, zrobilem test na podobnym silniku w samochodzie zony - FIAT Stilo Racing 1.4.
    Silnik StarJet jest bardzo zbilozny do AR 1,4 TB. Pasowania chyba te same, roznica w sprezarce i osprzecie. No i stopien sprezania rozny.
    Do Stilo wlalem Millers EE LongLife Eco 5w30 w technologii nanoczastek (NANODRIVE – Low Friction Technology):
    CHARAKTERYSTYKA:
    ACEA A5/B5-10API SL/CFFord M2C 913D, M2C 913C, M2C 913BRenault RN 0700SAE klasa lepkości:…5W30Ciężar właściwy przy 15 C…0,858Lepkość kinematyczna przy 100 C…11,25 cStLepkość kinematyczna przy 40 C… 67,9 StIndeks lepkości…159Temperatura krzepnięcia..< -42 CTemperatura zapłonu…>200 CLepkość na zimno przy -30 C…6,600 cP max
    Jako ze C3 do Stilo nie jest wymagane dalem ten lekkobiezny. No i choc w cuda nie wierze jestem zaszokowany.
    Po poprzedniej Selenii 5w40 wylalo sie z plukanka mase syfu.
    Na nowym oleju "suchy" klekot popychaczy ucichl jak reka odjal. Poprzednio trwal 3-7 sekund po starcie silnika.
    Przejechalem (zonka sie zamienila chwilowo) po zmianie 2370 Km. Mam stale trasy, bo eksploatuje woz na cele sluzbowe. Na tych samych trasach, w podobnych, wrecz identycznych warunkach spalnie spadlo z 6,8 na 5,9 l/100km. Oczywiscie 95% przebiegu to trasy. Subiektywnie silnik lepiej wchodzi na obroty, ciszej pracuje. Oleju nic nie ubylo, choc sie balem.
    Nadal na bagnecie nie widac nic czarnego, olej jest czysty, choc troche ciemniejszy.
    Po czyms takim podjalem decyzje - do Julci leje Millers EE longlife C3 5w30 albo nawet XF Longlife C2 5w30 (bo instrukcja przewiduje teraz C2)
    Poniewaz bede zmienial co 10 000km to do przegladu po 30 kkm wymienie 2 x. Teraz zblizam sie do 10 kkm. Podobno wazne by ostatnia wymiana przed Autoryzowanym serwisem byla na filtrze oryginalnym.
    Mam u siebie dystrybutora Millers i ceny sa bardzo przyjazne.

  2. #162
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Różnica jest spora pomiędzy ciężkawym 5W-40 o lepkości ~14cSt a 5W-30 spec Ford o HTHS ok. 3. Bez MA i przy wymianach co 10kkm spokojnie full saps możesz zalewać a nie C2 tylko czy do 1.4 TB bez MA też jest obecnie zalecane 0W-30 C2 ?
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  3. #163
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Imć
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    WJ
    Auto
    Giulietta MA TCT, Giulia 2.0T Veloce, Spider 916 1.8 TS
    Postów
    520

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    tylko czy do 1.4 TB bez MA też jest obecnie zalecane 0W-30 C2 ?

    W/g instrukcji (mojej) tak.


    Zapytalem FAP i dostalem odpowiedz nastepujaca: "Przesyłam w załączeniu wyciąg z dokumentacji, w którym producent zaleca do silników 1,4 turbo MultiAir olej 5W40 ACEA C3.": 20140710135836.pdf.
    A nastepnie "W związku z podjęciem przez Producenta czynności wyjaśniających zapisy w instrukcji istotnym jest numer nadwozia Pana samochodu."

    Tak wiec, oczekuje na odpowiedz odnosnie ksiazki, bo jezeli to nie blad to po lekturze tego watka wole Selenie 0W30 niz 5W40

  4. #164
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lamare Zobacz post
    Po przesledzeniu tej dyskusji zdecydowalem sie zmienic olej na prawdziwie syntetyczny 5W 30. Aby nie ryzykowac, zrobilem test na podobnym silniku w samochodzie zony - FIAT Stilo Racing 1.4.
    Silnik StarJet jest bardzo zbilozny do AR 1,4 TB. Pasowania chyba te same, roznica w sprezarce i osprzecie. No i stopien sprezania rozny.
    Do Stilo wlalem Millers EE LongLife Eco 5w30 w technologii nanoczastek (NANODRIVE – Low Friction Technology):
    CHARAKTERYSTYKA:
    ACEA A5/B5-10API SL/CFFord M2C 913D, M2C 913C, M2C 913BRenault RN 0700SAE klasa lepkości:…5W30Ciężar właściwy przy 15 C…0,858Lepkość kinematyczna przy 100 C…11,25 cStLepkość kinematyczna przy 40 C… 67,9 StIndeks lepkości…159Temperatura krzepnięcia..< -42 CTemperatura zapłonu…>200 CLepkość na zimno przy -30 C…6,600 cP max
    Jako ze C3 do Stilo nie jest wymagane dalem ten lekkobiezny. No i choc w cuda nie wierze jestem zaszokowany.
    Po poprzedniej Selenii 5w40 wylalo sie z plukanka mase syfu.
    Na nowym oleju "suchy" klekot popychaczy ucichl jak reka odjal. Poprzednio trwal 3-7 sekund po starcie silnika.
    Przejechalem (zonka sie zamienila chwilowo) po zmianie 2370 Km. Mam stale trasy, bo eksploatuje woz na cele sluzbowe. Na tych samych trasach, w podobnych, wrecz identycznych warunkach spalnie spadlo z 6,8 na 5,9 l/100km. Oczywiscie 95% przebiegu to trasy. Subiektywnie silnik lepiej wchodzi na obroty, ciszej pracuje. Oleju nic nie ubylo, choc sie balem.
    Nadal na bagnecie nie widac nic czarnego, olej jest czysty, choc troche ciemniejszy.
    Po czyms takim podjalem decyzje - do Julci leje Millers EE longlife C3 5w30 albo nawet XF Longlife C2 5w30 (bo instrukcja przewiduje teraz C2)
    Poniewaz bede zmienial co 10 000km to do przegladu po 30 kkm wymienie 2 x. Teraz zblizam sie do 10 kkm. Podobno wazne by ostatnia wymiana przed Autoryzowanym serwisem byla na filtrze oryginalnym.
    Mam u siebie dystrybutora Millers i ceny sa bardzo przyjazne.
    czolem,
    Star jet 1.4 95 kucy w puncie/stilo a t-jet 120 w grande/alfie to taki sam silnik bazowo, tyle ze t-jet ma turbo z większych roznic W multiairze jest już zupełnie inaczej. Tylko nie wiem czy ten millers jest ciagle pelnosyntetyczny ale to pewnie detyktywi na forum sprawdza bardzo szybko

  5. #165
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Jest pewne info nt filtrowania na OEM i na filtrze Sędziszowa. Zrobione było to tak, że OEM pracował ok 700km na świeżym oleju i pobrana została próbka do analizy. Na tym filtrze jeździła Julka do ok. 1300km przebiegu na oleju i założony został filtr oleju Sędziszowa bez wymiany oleju. Przy ok 2000km na tym oleju została pobrana próbka do analizy.
    Oczywiście porównanie nie jest idealne bo na filtrze Sędziszowa olej był trochę starszy (chociaż przebieg 2kkm to nie jest wielki 'wysiłek' dla tego oleju i nie jeździł do przebiegu 2kkm po autostradach ani nie był 'upalany' - raczej spokojna jazda miejska) ale z drugiej strony filtr Sędziszowa filtrował już olej, który był wcześniej filtrowany 1300km przez filtr OEM.
    Wyniki jednak różnią się dość istotnie i osobiście jestem lekko zawiedziony wynikiem Sędziszowa, który miał mieć dalece lepszy próg skuteczności filtrowania...

    OEM RO i ilości drobinek policzonych w podziale na rozmiar w mikronach (700km na filtrze i na świeżym oleju):



    Filtr Sędziszów WO1528X - ok. 700km na filtrze ~2000km na oleju:



    Wg tego porównania w tym samym oleju stosując filtr WF w oleju 'starszym' tylko o 1300km pozostaje 2-3x więcej drobinek nawet rozmiarów 25+ i 50+ które powinny być przechwycone przez filtr oleju.

    Oba filtry po wyjęciu wyglądały OK, bez wygięć mogących wskazywać na zatkanie i kłopoty z przepływem - praktycznie jak nowe tylko nasączone olejem.

    Dla pewności wypadałoby zrobić ponowny test w odwrotnej kolejności bo z drugiej strony widać jak szybko przyrastał poziom brudu w oleju, do którego dodany był dodatek czyszczący AR2300.
    Ogólny poziom brudu nieropuszczalnego w zawiesinie w oleju wzrósł z 0,1% na OEM do 0,2% na WF (max poziom dopuszczalny to 0,6%).
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	oem RO 700km test.JPG
Wyświetleń:	376
Rozmiar:	40.3 KB
ID:	138467   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Sędziszów 700km test.JPG
Wyświetleń:	380
Rozmiar:	40.8 KB
ID:	138468  
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  6. #166
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Czy próbki oleju były pobierane z magistrali (za filtrem oleju) czy z miski olejowej?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #167
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Z miski wężykiem ze strzykawką przez miejsce na bagnet. Wprost z magistrali to nie takie proste - może z obudowy filtra oleju kiedyś pobiorę dla porównania bo tam oleju sporo zostaje po wyjęciu wkładu filtrującego.
    W misce powinien być jednak wyłącznie przefiltrowany olej skoro pompa tłoczy nawet kilkadziesiąt litrów na minutę a syf z filtra nie ma powrotu do miski bo jest zawór blokujący odpływ oleju z filtra w jego obudowie. Filtr oleju jest full flow i wątpię że puszcza bypassem w obecnej temp otoczenia.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  8. #168
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Cytat Napisał wlyszkow Zobacz post
    Z miski wężykiem ze strzykawką przez miejsce na bagnet.....
    W misce powinien być jednak wyłącznie przefiltrowany olej ....
    Skoro olej pobierany był z miski to nie świadczy to o żadnej jakości filtrowania filtra, a tylko o stopniu zużycia oleju i jego zanieczyszczeniu - miska jest właśnie po to aby gromadzić właśnie wszystkie zanieczyszczenia
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #169
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Gdyby miska była tylko po to to nie byłoby filtrów oleju full flow bo smok nawet z sitkiem nie filtruje wystarczająco.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  10. #170
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Co tu ma filtr do rzeczy? - w misce znajduje się olej w którym jest wszystko to co zostaje wypłukane z magistrali. Filtr jest na dopływie, a nie na odpływie do miski
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [164] jaki olej do 3.0 v6 12v ?
    Utworzone przez marcin88 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 04-11-2019, 20:26
  2. Jaki olej do 2.0 TS?
    Utworzone przez kandy w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-03-2013, 07:14
  3. 156 1.9 jtd 105 km jaki olej??
    Utworzone przez hubus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-09-2012, 18:20
  4. [164] Jaki olej do 3.0 V6
    Utworzone przez Spartan w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-08-2009, 00:49
  5. [33] Jaki olej?
    Utworzone przez adams w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-10-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory