Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: odczyt eepromu z klimatronika.

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie odczyt eepromu z klimatronika.

    - na jednym z włoskich for autor podał jak odczytać zawartość eepromu, bazując na komendach podawanych przez WiTech podczas aktualizacji eepromu klimatronika.
    - podawane kody przez WiTech podczas odczytu eepromu były logowane a potem zapisane.
    - aktualizacja była robiona na klimatroniku z firmy Magneti Marelli. (chyba wszystkie sterowniki klimatyzacji są z tej firmy)
    - na początek oryginalny eeprom z klimy od JTD.
    - jak widać wersja oprogramowania była 4600000620.
    - po podłączeniu skanera CAN oraz podaniu kodów sterujących na sterownik klimatyzacji (adres 0x98) otrzymano poniższe dane.
    - można tylko odczytywać po 32 bajty.
    - adres 0x00 - 0x1f

    STANDARD 7C0h 8.. 33 03 50 F5 E0 02 28 44
    STANDARD 7C0h 8.. 33 23 51 F1 E0 --> 01 99 09
    STANDARD 7C0h 8.. 20 11 10 13 01 99 09 20
    STANDARD 7C0h 8.. 11 10 13 01 99 05 20 <--05
    STANDARD 7C0h 2.. 90 44

    STANDARD 7C0h 8.. 33 03 50 F5 E0 02 28 44
    STANDARD 7C0h 8.. 33 23 51 F1 E0 --> 01 99 09
    STANDARD 7C0h 8.. 20 11 10 13 01 99 09 20
    STANDARD 7C0h 8.. 11 10 13 01 99 05 20 <--05
    STANDARD 7C0h 2.. 90 44
    - poniżej tutaj adres 0x20 - 0x3F
    STANDARD 7C0h 8.. 33 03 50 F5 E0 02 28 44
    STANDARD 7C0h 8.. 33 23 51 F1 E0 -->99 04 20
    STANDARD 7C0h 8.. 11 10 13 E1 1D 00 00 12
    STANDARD 7C0h 8.. 01 34 36 99 05 30 36 32
    STANDARD 7C0h 7.. 30 99 09 20 <--07 1C 44

    STANDARD 7C0h 8.. 33 03 50 F5 E0 02 28 44
    STANDARD 7C0h 8.. 33 23 51 F1 E0 -->99 04 20
    STANDARD 7C0h 8.. 11 10 13 E1 1D 00 00 12
    STANDARD 7C0h 8.. 01 34 36 99 05 30 36 32
    STANDARD 7C0h 7.. 30 99 09 20 <--07 1C 44
    - teraz tylko Arduino, moduł CAN-bus trochę oprogramowania i można ściagać oprogramowanie zaktualizowane i wgrywać na auta po gwarancji.
    - strzałkami zaznaczyłem dane otrzymane z modułu klimatronika.
    - czasami występuje taki zapis 99 04 20, to znaczy że mamy 4 znaki o kodzie 0x20 hex.
    - na koncu za strzałkami jest suma kontrolna dwa bajty i marker konca transmisji, czyli 0x44.

    - analizujemy wydruk 0 do 0x1f.
    - mamy kolejno 01, potem 9 znakow o kodzie 0x20, 11, 10, 13, 01, kolejno 9 znakow o kodzie 0x20, 11, 10, 13, 01, kolejno 5 znaków o kodzie 0x20.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	eeprom-klima.jpg
Wyświetleń:	159
Rozmiar:	45.4 KB
ID:	118498  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 18-01-2014 o 20:38
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    mito ma klimatyzację od Denso, Brera od Delphi, giulietta od Marelli.... W giuliettcie wiecej jest od Magneti Marelli : licznik, Blue&Me, body, ECU, klimatyzacja.... czyli tą metodą mogę np. odczytać zawartość eepromu w body jak ktoś udostępni program do odczytu po CAN....

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    taki program do odczytu po CAN, to tylko trochę linijek kodu , ściągnietego z sieci...
    fakt że taki krótki program wszystko robi na piechotę, poniżej pytanie do ECU (0x33) o PID 0x0c, czyli pytamy 0x18DB33F1 o RPM auta....
    ECU (0x10) 18DAF110 odpowiada 04, 41, 0c, 00, 00,,,,,czyli PID 0x0c (12) ma obecnie wartość 0 obr/min....

    --Sniffer car ECU -----------
    ADDR --- LN MO PI D0 D1 D2 D3 D4
    -------- -- -- -- -- -- -- -- --
    0a18a001 03 00 84 5a 00 00 00 40-
    0618a001 ec 00 00 00 42 43 00 00-
    0a1ca001 00 0f ff 03 00 12 00 00-
    0628a001 00 24 e0 80 00 20 00 00-
    0618a001 ec 00 00 00 42 43 00 00-
    0628a001 00 24 e0 80 00 20 00 00-
    0618a001 ec 00 00 00 42 43 00 00-
    0628a001 00 24 e0 80 00 20 00 00-

    18DAF110 04 41 0C 00 00 00 00 00
    18DB33F1 02 01 0C 00 00 00 00 00
    void setup()
    {
    Serial.begin(115200);
    // init can bus, baudrate: 500k
    if(CAN.begin(CAN_500KBPS) ==CAN_OK) Serial.print("can init ok!!\r\n");
    else Serial.print("Can init fail!!\r\n");
    }

    unsigned char stmp[8] = {2, 1, 12, 0, 0, 0, 0, 0};
    void loop()
    {
    // send data: id = 0x00, standard flame, data len = 8, stmp: data buf

    CAN.sendMsgBuf(0x18DB33F1, 1, 8, stmp);
    delay(100);
    Serial.print(".");
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	car1.jpg
Wyświetleń:	154
Rozmiar:	58.9 KB
ID:	119285  
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 27-01-2014 o 20:39

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,520

    Domyślnie

    Chłopaki, pytanko
    Po co wam eeprom z klimatyzacji ?

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    bo był jakis update do klimatyzacji, a metoda dobra na odczyt z BSI i o to chodzi....

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    @euroscan
    - albo ten twój sniffer przekłamuje albo wklejałeś wyniki.
    18DAF110 04 41 0C 00 00 00 00 00
    18DB33F1 02 01 0C 00 00 00 00 00
    - zawsze jest tak, że diagnosta F1 pyta się ECU 33 o jakiś parametr czy jest obsługiwany.
    - jeśli parametr jest obsługiwany wtedy komputer 10 odpowiada parametrami.
    - czyli sekwencja pytania powina być taka:

    1. - 18DB33F1 02 01 0C 00 00 00 00 00

    2. - 18DAF110 04 41 0C 00 00 00 00 00
    - też szukam programu nie OBD tylko do odczytu wszystkich kodów z ECU.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - kilka adresów dla odczytu PID
    OBD-request ID
    11 bit functional: 0x7DF, psysical: 0x7E0
    29 bit functional: 0x18DB33F1, psysical: 0x18DA10F1
    OBD-response
    11 bit ECU1: 0x7E8, ECU2: 0x7E9, ECU3: 0x7EA
    29 bit ECU1: 0x18DAF110, ECU2: 0x18DAF118, ECU3: 0x18DAF128
    -
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CAN-do.jpg
Wyświetleń:	174
Rozmiar:	40.3 KB
ID:	119562  
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - próba odczytu z BSI.
    - można dodać dekodowanie CODE, VIN i mamy juz zastosowanie programu.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1026.jpg
Wyświetleń:	172
Rozmiar:	70.8 KB
ID:	127027  
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - mam problemy z odczytem eepromu z klimatronika, podczas odczytu następuje zrywanie transmisji.
    - za to z BSI odczytuje cały eeprom bez problemu.
    - program napisany w Java, widać nakładkę graficzną Processing 2.11 w tle.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	eeprom-read-1.jpg
Wyświetleń:	186
Rozmiar:	107.6 KB
ID:	128144  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 12-04-2014 o 19:07
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - problemy z klimatronikiem usunięte, program czyta dane z eepromu bez zrywania transmisji.
    - widać że wersja oprogramowania to Sw 4600000620, wersja Sw 0112.
    - VIN sie nie wyświetla dla klimatronika, jeszcze tylko CODE się oblicza z zawartości eepromu.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	klima.jpg
Wyświetleń:	122
Rozmiar:	61.3 KB
ID:	128446   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	klima1.jpg
Wyświetleń:	127
Rozmiar:	73.5 KB
ID:	128447   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	klima2.jpg
Wyświetleń:	140
Rozmiar:	75.3 KB
ID:	128448  
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [Giulietta] odczyt eepromu z BCM (BSI) firmy Magneti Marelli.
    Utworzone przez bubu321 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 09-05-2022, 00:32
  2. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 30-03-2017, 13:21
  3. użytkowanie klimatronika
    Utworzone przez jaro1984 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-08-2013, 12:04
  4. [155] silniczek klimatronika
    Utworzone przez rafal_155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-11-2010, 19:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory