Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: 1.4 MA 170KM maksymalne doładowanie

  1. #1
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Question 1.4 MA 170KM maksymalne doładowanie

    Mam głupie pytanie. Obejrzałem sobie filmik, ooo taki:
    https://www.youtube.com/watch?v=m8chFRzdJNw

    Nigdzie nie jest napisane, żeby był dłubany, więc zakładam, że stock. Na filmiku pełne doładowanie na wyświetlaczu jest gdzieś do 5500-6000 rpm. Tzn. dopiero po (i to wyraźnie) 5500 rpm spada. Prawie przy 6000 rpm.

    A ja odnoszę wrażenie, że u mnie turbinka przestaje "dmuchać po maksie" gdzieś między 5000 a 5500 rpm. Nie mam filmiku, może mam zwidy i za bardzo patrzę na drogę, ale.... jakby ktoś zwrócił uwagę jak u niego (lub niej - z niedłubanym 170 konnym multiserem) to wygląda, to proszę o podzielenie się newsem. Czyli zagrzewamy silnik, dynamic, wskaźnik doładowania, odpowiednio długa prosta, but w podłogę i lecimy. Bieg nie powinien mieć znaczenia, przynajmniej takie jest moje zrozumienie tematu.

    I nie chodzi mi tu o dokładne wartości tylko "pi razy oko", przed 5500 rpm czy po.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,341

    Domyślnie

    każda dmuchawka będzie dmuchała inaczej zależny tez jaka wersia softu ECU jest wgrana do sterowania turbo. Programik multiecuscan i na live data wszystko powie

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Rybnik / Śląskie
    Auto
    Fiat Bravo II 2,0 Mjet 205 KM (chip)
    Postów
    52

    Domyślnie

    tak troszkę z innej beczki...dysponujecie może krzywą przebiegu momentu obrotowego i mocy silnika 1,4 170 i diesla 2,0 170/175 KM? Nigdzie tego nie widziałem...

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    pełny wykres to mój.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.4 MA 170Cv 770TA.jpg
Wyświetleń:	151
Rozmiar:	106.5 KB
ID:	147865   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	squadra tunning.gif
Wyświetleń:	141
Rozmiar:	34.7 KB
ID:	147866  
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Rybnik / Śląskie
    Auto
    Fiat Bravo II 2,0 Mjet 205 KM (chip)
    Postów
    52

    Domyślnie

    hmmm...cieszy że krzywa momentu jest taka równa od 2 tys do prawie 6 tys...nawet jeśli wskazania hamowni były przekłamane to kształt przebiegu pewnie pozstaje taki sam...
    dłubałeś coś w tym aucie czy tak masz fabrycznie?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    taką już kupiłem.
    idealnie nie jest, poniewaz turbina powinna ciągnąć trochę dłużej, ale to mi wystrarcza.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 15-10-2014 o 06:22
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Więc właśnie wróciłem z cruize'u po mieście i stwierdzam, że dziś moje turbo kończy ładować kawałek przed 5000 rpm. Mam wrażenie, że kilka dni po napisaniu oryginalnego posta było ok (po 5500), ale gdy pisałem posta, było znowu inaczej.

    Jak to w zasadzie powinno być? Ori soft, ori wszystko, nic nie dłubane, żadnych checków.

    I pytanie filozoficzne - od czego zależy doładowanie przy danych obrotach?

    Czy to może zależeć od temperatury zasysanego powietrza? Zimniejsze powietrze, więc gęstsze, więc mniej trzeba doładować, żeby uzyskać jego odpowiednią masę?

  8. #8
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    [QUOTE

    Czy to może zależeć od temperatury zasysanego powietrza? Zimniejsze powietrze, więc gęstsze, więc mniej trzeba doładować, żeby uzyskać jego odpowiednią masę?[/QUOTE]
    Plus jakość paliwa
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    po pierwsze - ten wskaźnik sobie możesz wsadzić.
    po drugie - bieg ma znaczenie.
    po trzecie - od czego zależy doładowanie? wszystkiego i kilku innych rzeczy.
    po czwarte - "idealnie nie jest, poniewaz turbina powinna ciągnąć trochę dłużej, ale to mi wystrarcza." może jeszcze powinna dmuchać 0,5b, generować 1700 KM i trzymać 10000 Nm do odcięcia przy 20 000 rpm?


    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Plus jakość paliwa
    a to wystarczy kupić jak rozumiem jakieś paliwo pokroju Panta albo VP Racing, będzie dmuchać dużo więcej niż w serii bo paliwo lepsze?

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Powinna ciągnąć do 5500 obr/min, bo to są obroty mocy maksymalnej, ale w trybie DYNAMIC - dane producenta
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zakup używanej Julki 2.0 170KM czy 1.4 170KM
    Utworzone przez ziomek1988 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:10
  2. przepływka wartosci maksymalne
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2012, 17:12
  3. [159] maksymalne obroty silnika 1.9 JTDM 16V
    Utworzone przez Gary w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-11-2011, 08:58
  4. [33] Maksymalne ET do 33?
    Utworzone przez Szułff w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-06-2010, 10:30
  5. Maksymalne prędkości na danym biegu w AR 146 1.6 16V TS
    Utworzone przez Szymonik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 07-11-2007, 22:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory