Strona 1 z 8 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 71

Temat: Pytanie do użytkowników MultiAir 170 KM - ważne

  1. #1
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie Pytanie do użytkowników MultiAir 170 KM - ważne

    Jak już kiedyś pisałem, mam problem podczas ruszania na zimnym silniku. W najlepszym przypadku samochód dostaje czkawki, a w najgorszym ruszając na jedynce od pewnego momentu samochód jest jakby przyduszony i dodawanie gazu nic nie zmienia. Dopiero zmiana na dwójkę likwiduje problem, tylko nie da się zmienić bez szarpnięcia, tak więc, nie da się płynnie ruszyć. Co ciekawe, na wstecznym problem też nie występuje. Kiedyś było jeszcze gorzej, ale zrestartowali coś w sterowniku MA i było idealnie przez dwa dni.
    Po rozgrzaniu silnika problem właściwie nie występuje, chociaż jest taki delikatny spadek mocy pomiędzy jedynka a dwójką, ale podobno to normalne.
    Mieli zamienić sterownik MA z innym samochodem, ale podobno tam też to występuje i według centrali FAP to normalne. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że nikt tego nie zauważył, a im pewnie chodzi o ten objaw, który występuje i na ciepłym silniku.
    W związku z tym mam pytanie - czy macie taki sam objaw u siebie, ten który oni twierdzą, że jest normalny.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Nie mam żadnych takich objawów, ale ja ruszam zawsze z kopyta... Choć potrafię również ruszyć bez naciskania pedału przyspieszenia, operując tylko pedałem sprzęgła i nie mam żadnej czkawki
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 15-12-2014 o 14:12
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MY2014 1.4 MultiAir TCT
    Postów
    5

    Domyślnie

    u mnie nic takiego nie występuje, spadku mocy między 1 a 2 też nie odczuwam - zarówno przy spokojnym przyspieszaniu jak i w trybie "na dynamicznego menedżera"

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar misiasty7
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 1.4TB 170km
    Postów
    25

    Domyślnie

    też nic takiego nie zauważyłem na żadnym z trybów. Ani na zimnym ani rozgrzanym silniku.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar TILT
    Dołączył
    09 2008
    Auto
    Giulia Sprint MY21
    Postów
    431

    Domyślnie

    Ja po uruchomieniu na zimnym silniku mam tak samo ale w ASO z tym nie byłem.
    Ostatnio edytowane przez TILT ; 15-12-2014 o 22:26
    Giulietta 1.4 MA / AR 147 JTDM 16V

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Moim zdaniem taka jest mapa wtrysku i tyle. TTTM. Na Dynamicu jest inna (i wcale nie trzeba w Dynamicu ruszać z piskiem opon) i przez to mniej odczuwalne. Czkawki przy 2krpm nie mam, natomiast coś czuć przy łagodnym przekraczaniu tej granicy. Zdecydowanie nie zdławienie silnika, raczej kopnięcie. Trudno opisać...

    Aha, i nie mam pojęcia co to jest spadek mocy między 1 a 2.

    Najlepsza rada - porównaj z inną Julką w Twojej okolicy. Bo tak to każdy może to samo zjawisko inaczej odczuwać i opisywać...

  7. #7
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    To się dzieje tylko na zimnym silniku, więc nie jest to normalne.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    mam tak samo jak Maciek, tylko że ja mam 190 kM.
    dawniej egzamin jazdy polegał własnie na ruszeniu samochodem bez dodawania gazu.
    dzisiaj każdy z tych nowo szkolonych kierowców taki test by oblał, a może nie ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    09 2014
    Auto
    Giulietta 150 KM 2016
    Postów
    652

    Domyślnie

    Dzisiaj zauważyłem kolejny niepokojący objaw.
    Podczas ostrego przyspieszania na trójce, silnik jakby gasł na dziesiątą część sekundy.
    Ale pewnie powiedzą, że mi się wydawało i jak im to udowodnić, jak dwa razy na dzień to się zdarzyło?

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wiskitki
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, FIAT Bravo 1.6 MJT 105km
    Postów
    234

    Domyślnie

    Moja Julka w trakcie przyspieszenia z gazem w podłodze powyżej 3kprm miewa czkawki, ale przypisuje to zimowkom i szperze..

    pzdr, tadzikpl

Podobne wątki

  1. Szybkie pytanie dość ważne - rury turbo
    Utworzone przez Keanu w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 27-02-2013, 09:57
  2. Pytanie do użytkowników 147 2.0 TS
    Utworzone przez jaro1984 w dziale 147
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 02-06-2012, 21:15
  3. Ważne pytanie o rejestracje i oc
    Utworzone przez yezus89 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-10-2011, 16:34
  4. pytanie do użytkowników 1,9 TD w AR
    Utworzone przez Dziaru w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-04-2010, 23:09
  5. [145] Bardzo Ważne Pytanie
    Utworzone przez lukaswisniewski w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-12-2007, 22:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory