Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 54

Temat: Uszkodzone świece zapłonowe NGK IKR9J8 / IKR9F8

  1. #31
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majka Zobacz post
    to był olej, który dostał się do cylindra przypadkowo od góry, podczas wymiany oleju. To co na cewce, nalot olejowy, wysuszony
    I to jest sensowne wytłumaczenie
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  2. #32
    Użytkownik Świeżak Avatar ipIV
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Punto Evo 1,4 Multiair Turbo 135KM
    Postów
    90

    Domyślnie

    Panowie od kiedy olej powoduje korozję Poza tym olej nie tak łatwo "wysuszyć". W tej tulejce nie panują temperatury jak w kolektorze wydechowym. Jak są tam okolice 100-120*C to jest max. A poza tym gram oleju mi się tam nie wylał. Lejka zawsze używałem... dodatkowo sama cewka jest od góry uszczelniona.
    Nie ma co dyskutować na ten temat i w moim przypadku i na fotkach kolegi z poprzedniej strony mamy rozszczelnioną świecę z delikatnym przedmuchem (u mnie większy), który na przestrzeni kilku/kilkunastu tys km zrobił swoje. Spaliny... w szczególności te sprzed katalizatora to jest niezły syf i wystarczy nawet ułamek promila objętości spalin po każdym cyklu pracy, żeby doprowadzić do czegoś takiego.

    Ja generalnie podejmuję takie czynności zaradcze:
    - wymiana świec do 25 000km a nie co 30;
    - zakupie kątomierz do klucza i będę dokręcać o kąt 175*.... ewentualnie jak uda się pożyczyć klucz dyn. to kluczem dyn.
    - Tulejka ze względu na korozję do wymiany przy okazji czegoś co będzie wymagało zdjęcia pokrywy zaworów.
    Ostatnio edytowane przez ipIV ; 04-04-2015 o 22:28

  3. #33
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    szczecin
    Auto
    MITo
    Postów
    12

    Domyślnie

    NGK są prawdopodobnie podrabiane, stąd problemy w ostatnich latach z tymi świecami.
    Ja sam przeszedłem na DENSO zarówno w moto, jak i w autach.
    Koledzy motocykliści też przeszli na Denso.
    Nikomu nic nie zalecam, przedstawicielem Denso też nie jestem ......
    NGK na razie nie kupię i tyle.

  4. #34
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Żeby zrobić konkurencję dla wątku "pokaż swoją śrubę turbo" postanowiłem ożywić wątek "pokaż swoje świece".

    Tak wyglądają moje świece (jeszcze z fabryki) po 30000 km i 27 miesiącach. Bez podtlenku i podobnych bajerów.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_1382.jpg
Wyświetleń:	94
Rozmiar:	51.8 KB
ID:	206486Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_1385.jpg
Wyświetleń:	191
Rozmiar:	56.7 KB
ID:	206487

    Dodam też, że cenowo bardzo korzystnie - Carserwis proponował mi 480 za całość (świece i robocizna), Dukiewicz zrobił dobrze i dużo taniej (~100 robota + 166 samodzielny zakup świec). Polecam! W ASO świece kosztują 72 zł/szt. Zmieniłem na NGK (ze swiece-zaplonowe.pl).

  5. #35
    Użytkownik Świeżak Avatar Czarek_S
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    Mito 1,4 TB 170KM
    Postów
    87

    Domyślnie

    Cytat Napisał ipIV Zobacz post
    Po dzisiejszej akcji też myślę nad zmianą producenta świec. Do tej pory i w tym i w poprzednim aucie jeździłem na NGK i nic nigdy się złego nie stało.

    Założyłeś Denso IXU27 ?

    Btw. skruszenie izolatora to ponoć efekt mikropęknięć powstałych podczas udaru np. gdy świeca spadła (a okazji do tego jest dużo... podczas transportu, w sklepie itp...). Jak komuś świeca przy wymianie spadnie, to może ją tylko wyrzucić.
    Założyłem IXU22, ale 27 też są OK - zależy jak eksploatujesz samochód.

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce TI
    Postów
    321

    Domyślnie

    Odswieze troche temat:
    Czy wymiana swiec (tlumik oraz lacznik elastyczny rowniez byl wymieniany) moze przyczynic sie do wiekszego spalania?
    Przed wymiana w miescie auto palilo 10-11l, teraz pokazuje 11-13. Ten sam styl jazdy.

  7. #37
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    zlasu
    Auto
    Lancia Delta
    Postów
    89

    Domyślnie

    Ostatnio wymienione świece w Tjet 120, wszystkie 4 miały delikatną obwódkę żółto-brązową. Wszystkie FPT dedykowane do Tjeta. Teraz wymienione na Denso IXU27.

  8. #38
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    a ktos mi wyjawi roznice miedzy ixu 22 a 27 i jak one sie maja do ngk?

    Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  9. #39
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    No ciepłotá się różniá.odpowiednik ngk to ...27

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  10. #40
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,516

    Domyślnie

    Ja wczoraj założyłem te ..27 i jak na razie ok.

    Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. Świece zapłonowe TS 1.6 16V
    Utworzone przez Arkel w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-08-2013, 22:03
  2. [155] Świece zapłonowe 1.8 TS
    Utworzone przez Toofik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-03-2011, 23:44
  3. Świece zapłonowe do 2.5V6 12v
    Utworzone przez Cuore_Argento w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-03-2011, 16:46
  4. [145] Świece zapłonowe
    Utworzone przez Alfa145boxer w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-11-2010, 08:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory