Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 66

Temat: Usterki po 100 tys.( i wiecej) km

  1. #11
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Kiedyś był wątek o ASO w Warsawie vs. reszta Polski. Albu tu, albo w dziale 159. Bodajże chodziło o przegląd. I (co nie jest zaskoczeniem) okazało się, ze taki sam przegląd, który w Warszawie kosztuje 1,5 kzł można wykonać w ASO w promieniu 100km od Warszawy za pólowę tej ceny. I jeszcze raz to napiszę - w ASO - uczciwie - z FV.

    Niby mamy aż 4 ASO w Warszawie, ale one chyba trzymają zgodne ceny (czyli zmowa cenowa).

    I ja też uważam, że akurat FAP to umiarkowanie na tym zarabia (na cenach rbg). FAP głównie zarabia na częściach (pomijając sprzedaż nowych aut oczywiście). A ASO może trzymać wysokie ceny roboczogodziny, bo pewnie tyle im FAP płaci za prace przy naprawach gwarancyjnych. Takie przynajmniej jest moje przypuszczenie... Poprawcie mnie odnośnie rozliczeń FAP-ASO.

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,194

    Domyślnie

    Cytat Napisał MiLykie Zobacz post
    Kiedyś był wątek o ASO w Warsawie vs. reszta Polski. Albu tu, albo w dziale 159. Bodajże chodziło o przegląd. I (co nie jest zaskoczeniem) okazało się, ze taki sam przegląd, który w Warszawie kosztuje 1,5 kzł można wykonać w ASO w promieniu 100km od Warszawy za pólowę tej ceny. I jeszcze raz to napiszę - w ASO - uczciwie - z FV.

    Niby mamy aż 4 ASO w Warszawie, ale one chyba trzymają zgodne ceny (czyli zmowa cenowa).

    I ja też uważam, że akurat FAP to umiarkowanie na tym zarabia (na cenach rbg). FAP głównie zarabia na częściach (pomijając sprzedaż nowych aut oczywiście). A ASO może trzymać wysokie ceny roboczogodziny, bo pewnie tyle im FAP płaci za prace przy naprawach gwarancyjnych. Takie przynajmniej jest moje przypuszczenie... Poprawcie mnie odnośnie rozliczeń FAP-ASO.
    Kolego za 1500 złotych robocizny to mój mechanik zrobi mi remont silnika i wymieni całe zawieszenie.

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Kolego za 1500 złotych robocizny to mój mechanik zrobi mi remont silnika i wymieni całe zawieszenie.
    I co z tego wynika? Da ci też gwarancję na 3 lata? - śmiem twierdzić że gdyby coś się działo to będzie to wina części które sam kupiłeś na allegro.... Kolega pytał wyraźnie ile kosztuje wymiana rozrządu w ASO i uzyskał odpowiedź. W końcu rozrządu nie robi się tak często jak wymiany oleju, więc zawsze ktoś może zapłacić więcej i mieć spokój na lata.
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 23-04-2015 o 08:42
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #14
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    hmm,
    Miałem się nie czepiać ale co to za olej za 66 zł ?

  5. #15
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Podbeskidzie
    Auto
    Giulietta 1.4 Multi R 200HP First Edition 2k10
    Postów
    1,814

    Domyślnie

    jak widać rozrzut cenowy jest całkiem spory , ASO zarabia solidnie na robociznie i pewnie dodatkowo mają też niezły narzut na częściach (pewnie nierzadko 150-200% ceny magazynowej FAP a przy mniejszych kwotach pewnie i więcej)

    Kolega pytał wyraźnie ile kosztuje wymiana rozrządu w ASO i uzyskał odpowiedź.
    w takim razie podam cene samego rozrzadu-tym razem na przykładzie kolegi.
    Wymiana rozrządu (bez pompy)+ pasek klinowy Giulietta 1.4MA w FAP ASO- 530PLN (wszystkie czesci ASO z gwar. 2 lata)
    Gdyby do w/w doliczyć jeszcze wymianę pompy to za całość było by ok. 850PLN

  6. #16
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    hmm,
    Miałem się nie czepiać ale co to za olej za 66 zł ?
    Podejrzewam, że 66 zł to nie wymiana całego oleju na nowy, tylko zrobienie na starym + dolewka litr "strat".

  7. #17
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Podbeskidzie
    Auto
    Giulietta 1.4 Multi R 200HP First Edition 2k10
    Postów
    1,814

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    hmm,
    Miałem się nie czepiać ale co to za olej za 66 zł ?
    nie olej tylko wymiana oleju , napisałem w nawiasie robocizna
    Wymiana oleju to 0,6 rbg

    Dodano po 8 minutes:

    Cytat Napisał MiLykie Zobacz post
    Podejrzewam, że 66 zł to nie wymiana całego oleju na nowy, tylko zrobienie na starym + dolewka litr "strat".
    dolewki w 1.4 MA no bez jaj , chyba że w jakimś demo po dziennikarskim
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 23-04-2015 o 09:52 Powód: Dodano

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    ....
    w takim razie podam cene samego rozrzadu-tym razem na przykładzie kolegi.
    Wymiana rozrządu (bez pompy)+ pasek klinowy Giulietta 1.4MA w FAP ASO- 530PLN (wszystkie czesci ASO z gwar. 2 lata)
    Gdyby do w/w doliczyć jeszcze wymianę pompy to za całość było by ok. 850PLN
    Wymiana rozrządu w tym silniku bez pompy wody jest kompletnie bez sensu i daje złudne poczuci szczęścia i dobrze wykonanej roboty. Rozrząd jest tutaj prosty jak konstrukcja cepa, ale właśnie krytyczna dla jego trwałości jest pompa wody - to jej łożyska najczęściej ulegają uszkodzeniu, a to jest przyczyną zerwania paska. Przekaż to koledze, może pokusi się żeby naprawić swój błąd - niestety koszty wzrosną, bo znowu pasek nowy trzeba dać i wszystko rozkręcać....
    A wracając do kosztów to przy wymianie kompletnego rozrządu, czyli również z pompą wody, wypada wymienić płyn w układzie.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #19
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Maciek, daj spokój. Nie przekonasz A zaraz będzie off top aso vs reszta swiata

  10. #20
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Podbeskidzie
    Auto
    Giulietta 1.4 Multi R 200HP First Edition 2k10
    Postów
    1,814

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Wymiana rozrządu w tym silniku bez pompy wody jest kompletnie bez sensu i daje złudne poczuci szczęścia i dobrze wykonanej roboty. Rozrząd jest tutaj prosty jak konstrukcja cepa, ale właśnie krytyczna dla jego trwałości jest pompa wody - to jej łożyska najczęściej ulegają uszkodzeniu, a to jest przyczyną zerwania paska.
    pompa się raczej nie starzeje a jesli przebieg auta jest mały to nie ma konieczności jej wymiany. ASO czy mechanik który jest nastawiony tylko na zysk oczywiscie powie że trzeba robić z pompą. Nie ma reguły - wszystko zależy od auta , przebiegu, tego jaka pompa była i wielu innych rzeczy. Tutaj akurat ASO nie chciało naciągać klienta na niepotrzebne koszta. Nie ma co tragizować. Nowa pompa była sprowadzona na magazyn w razie koniecznośći wymiany ale stara została zdiagnozowana i stwierdzono że jej stan nie odbiega niczym od nowej, brak luzów , wycieków czy oporów. Chodziła jak należy w związku z tym nie było konieczności wymiany a rozrzad był robiony ze wzgledu na czas (starzenie sie gumy) a nie przebieg . Przebieg auta nie był duży a pompa to nie jest rzecz która pada z dnia na dzień. Zanim kleknie wykazuje pewne objawy i jesli ktoś je zbagatelizuje to cóż może sie liczyc z różnym scenariuszem. W tym wypadku to nie klient(był przygotowany na wieksze koszta) tylko ASO (mechanik) zadecydowało że nie ma potrzeby wymiany . Im wiekszy narzut serwis sobie zrobi na takiej pompie to tym bardziej bedzie straszyć klienta co to sie nie stanie jak jej nie wymieni. Nie dziwie sie że potem wystawiają faktury na tysiące złotych...
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 23-04-2015 o 11:02

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Usterki po 10 tys.( i wiecej) km
    Utworzone przez Jabolek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1343
    Ostatni post / autor: 16-04-2022, 15:05
  2. wiecej pali
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 12:55
  3. [159] Wiecej mocy....
    Utworzone przez Dzixon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-03-2011, 13:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory