ale gdzie ja mówie o dwóch interwałach? Interwał w Julce to 120kkm , ja robie rozrzad po 50kkm bez pompy , z pompą zrobię przy 100kkm - czyli 20kkm brakuje do pierwszego ksiazkowego interwału na podstawie przebiegu.
ja akurat nie mam zastrzeżeń do swojego ASO w którym od 15 lat serwisuje alfy i mam do nich duże zaufanie a tym bardziej do mechanika którego zresztą dobrze znam i wiem że gdyby istniała najmniejsze podejrzenie że pompa może kleknąć w niedługim czasie to by mi ją po prostu wymienił i tyle. Oddając auto powiedziałem tylko jak trzeba mają wymieniać , jesli nie trzeba zostawić. Zdaje sie na ich naprawde długoletnie i bogate doświadczenie chociaż wiadomo że nikt niczego nie zagwarantuje bo to tylko przedmiot i może zawieść jak każdy inny nawet jeśli nowy
w takim razie cytuje:
"Co powoduje usterki pomp płynu chłodniczego w samochodach? Okazuje się, iż najczęstszymi „winowajcami” są zębate paski rozrządu. Ich niewłaściwe ustawienie doprowadza często do oderwania się podkładki koła pasowego, czyli tzw. pierścienia regulującego. Bardzo często współwinę za nieprawidłowo funkcjonujący pasek ponoszą właściciele samochodów, którzy zapominają o jego okresowej wymianie. W konsekwencji do awarii pomp wodnych może doprowadzić zarówno zużyty pasek, jak i nadmiernie wyeksploatowane wałki nawijające i napinające. "
bardzo dobry przykład tego że najwazniejszy jest jednak pasek i napinacz a awarie pompy zdarzają się z powodu zaniedbań tych elementów
rozumiem, zdarzyło Ci się i mogło każdemu ale to jest przypadek pewnie jeden na milion bo napewno nie reguła że pompy padają po 30kkm, zresztą jesli wziaśc pod uwagę cytat który wyżej zamiesciłem to awaria mogła byc spowodowana przez pasek, napinacz lub złe ustawienie lub inny błąd mechanika. Mogła to być też zwyczajna wada pompy i prawopodobieństwo że sie zdarzy jest takie samo jak awaria każdego innego elementu w samochodzie. Są rzeczy których nikt nie jest w stanie przewidzieć ale to nie znaczy że powinnismy od razu prewencyjnie wymieniać pół auta. Miałeś taki przypadek i to działa psychologicznie na Twoje podejscie do tego tematu i pewnie u każdego było by tak samo.
P.S. nie wiem skąd wziałeś różnice 230PLN, ja mówie cały czas o ASO- w moim przypadku gdybym wszystko brał z aso rożnica wynosiła co najmniej 500zł ( zestaw pasek +napinacz kupiłem z dosc dużym rabatem ) , sama pompa w cenniku FAP kosztuje 350PLN . 500 PLN zbędnych kosztów w moim przypadku
Tyle z mojej strony w tym temacie bo uważam że nie ma co więcej drążyć-nie mam zamiaru nikogo do niczego przekonywać,opisałem dwa identyczne przypadki mój i kolegi kiedy to wymiana pompy w ASO była zbędna z uwagi na jej mały przebieg i tylko tyle chciałem przekazać. Zrobiła się dyskusja na kilka stron i w zasadzie odbiegliśmy od tematu tego wątku którym miały być usterki w Julce po 100km
Zakończe jednym zdaniem. Każdy niech zostanie przy swoim, robi jak uważa i tak żeby mogł spokojnie spać. Jego pieniadze i jego sprawa co z nimi zrobi i na co je przeznaczy-potrzebnie czy nie