Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 66

Temat: Usterki po 100 tys.( i wiecej) km

  1. #41
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    ale gdzie ja mówie o dwóch interwałach? Interwał w Julce to 120kkm , ja robie rozrzad po 50kkm bez pompy , z pompą zrobię przy 100kkm - czyli 20kkm brakuje do pierwszego ksiazkowego interwału na podstawie przebiegu.

    ...
    A, że tak napiszę G....prawda. Wyraźnie jest napisane, że 120 tys km albo 4 lata (4 sezony zimowe dla uściślenia) i wymienia się kompletny rozrząd - więc twojej julce nie brakuje żadnych 20 tys km - nie wprowadzaj tutaj ludzi w błąd. Gumowy uszczelniacz na łożysku pompy dostaje w kość nie mniej niż pasek Oszczędzanie na pompie jest po prostu śmieszne. Ten drugi kit dostępny w ASO to zestaw awaryjny, żeby w razie np. zalania paska olejem lub zatarcia rolki napinacza nie było konieczności wymiany kompletnego rozrządu jeśli interwał przebiegu i czasowy nie został osiągnięty.
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 26-04-2015 o 16:02
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  2. #42
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    ale gdzie ja mówie o dwóch interwałach? Interwał w Julce to 120kkm , ja robie rozrzad po 50kkm bez pompy , z pompą zrobię przy 100kkm - czyli 20kkm brakuje do pierwszego ksiazkowego interwału na podstawie przebiegu.

    ja akurat nie mam zastrzeżeń do swojego ASO w którym od 15 lat serwisuje alfy i mam do nich duże zaufanie a tym bardziej do mechanika którego zresztą dobrze znam i wiem że gdyby istniała najmniejsze podejrzenie że pompa może kleknąć w niedługim czasie to by mi ją po prostu wymienił i tyle. Oddając auto powiedziałem tylko jak trzeba mają wymieniać , jesli nie trzeba zostawić. Zdaje sie na ich naprawde długoletnie i bogate doświadczenie chociaż wiadomo że nikt niczego nie zagwarantuje bo to tylko przedmiot i może zawieść jak każdy inny nawet jeśli nowy


    w takim razie cytuje:
    "Co powoduje usterki pomp płynu chłodniczego w samochodach? Okazuje się, iż najczęstszymi „winowajcami” są zębate paski rozrządu. Ich niewłaściwe ustawienie doprowadza często do oderwania się podkładki koła pasowego, czyli tzw. pierścienia regulującego. Bardzo często współwinę za nieprawidłowo funkcjonujący pasek ponoszą właściciele samochodów, którzy zapominają o jego okresowej wymianie. W konsekwencji do awarii pomp wodnych może doprowadzić zarówno zużyty pasek, jak i nadmiernie wyeksploatowane wałki nawijające i napinające. "

    bardzo dobry przykład tego że najwazniejszy jest jednak pasek i napinacz a awarie pompy zdarzają się z powodu zaniedbań tych elementów



    rozumiem, zdarzyło Ci się i mogło każdemu ale to jest przypadek pewnie jeden na milion bo napewno nie reguła że pompy padają po 30kkm, zresztą jesli wziaśc pod uwagę cytat który wyżej zamiesciłem to awaria mogła byc spowodowana przez pasek, napinacz lub złe ustawienie lub inny błąd mechanika. Mogła to być też zwyczajna wada pompy i prawopodobieństwo że sie zdarzy jest takie samo jak awaria każdego innego elementu w samochodzie. Są rzeczy których nikt nie jest w stanie przewidzieć ale to nie znaczy że powinnismy od razu prewencyjnie wymieniać pół auta. Miałeś taki przypadek i to działa psychologicznie na Twoje podejscie do tego tematu i pewnie u każdego było by tak samo.


    P.S. nie wiem skąd wziałeś różnice 230PLN, ja mówie cały czas o ASO- w moim przypadku gdybym wszystko brał z aso rożnica wynosiła co najmniej 500zł ( zestaw pasek +napinacz kupiłem z dosc dużym rabatem ) , sama pompa w cenniku FAP kosztuje 350PLN . 500 PLN zbędnych kosztów w moim przypadku


    Tyle z mojej strony w tym temacie bo uważam że nie ma co więcej drążyć-nie mam zamiaru nikogo do niczego przekonywać,opisałem dwa identyczne przypadki mój i kolegi kiedy to wymiana pompy w ASO była zbędna z uwagi na jej mały przebieg i tylko tyle chciałem przekazać. Zrobiła się dyskusja na kilka stron i w zasadzie odbiegliśmy od tematu tego wątku którym miały być usterki w Julce po 100km Zakończe jednym zdaniem. Każdy niech zostanie przy swoim, robi jak uważa i tak żeby mogł spokojnie spać. Jego pieniadze i jego sprawa co z nimi zrobi i na co je przeznaczy-potrzebnie czy nie
    Normalna cena pompy
    Pasuje z Grande punto, Mito,Punto Evo, Alfa159,147,GT(03-2010), Bravo, Idea,Croma.
    To samo tylko inne nr. part list
    to tak dla potomnych
    Ostatnio edytowane przez dziadzia82 ; 26-04-2015 o 17:09

  3. #43
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Podbeskidzie
    Auto
    Giulietta 1.4 Multi R 200HP First Edition 2k10
    Postów
    1,814

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    A, że tak napiszę G....prawda. Wyraźnie jest napisane, że 120 tys km albo 4 lata (4 sezony zimowe dla uściślenia) i wymienia się kompletny rozrząd - więc twojej julce nie brakuje żadnych 20 tys km - nie wprowadzaj tutaj ludzi w błąd.
    nie wprowadzam nikogo w błąd, przecież od poczatku tej dyskusji napisałem i kilkukrotnie powtórzyłem że zrobiłem rozrządu tylko dlatego że mineły te 4 lata. Przebieg był rozważaniem czysto teoretycznym ( w moim przypadku decyduje bardziej czas bo przebiegów nie osiagam) i był odpowiedzią na wczesniejsze wyliczenia (gdyby sugerować się wyłacznie podanym w instrukcji interwałem w kkm) choć może trochę źle to ująłem i wyszło niezrozumienie. Rozumiem że procedura oficjalna dla ASO mówi o wymianie z pompą ale instrukcja mówi tylko o pasku (żeby nie było broń Boże nie namawiam nikogo do wymiany tylko paska- zastanawiam sie tylko tak na marginesie dlaczego nie użyto w instrukcji słowa "zestaw") a nie o zestawie a przecież nie każdy robi wymiany w ASO wiec nie musi wiedzieć co mówią zalecenia. Jedni wymieniają pompe za każdym razem inni nie (pod warunkiem ze przebieg mały) i jakoś nie słyszałem o masowych padach pomp nie wymienionych po kiludziesięciu kkm w autach z grupy fiata. Przykład kol. Dziadzia82 kiedy to padła oryg. pompa po 30kkm dowodzi tylko temu ze nawet wymiana pompy na nową nie daje żadnej gwarancji na to że pompa bezawaryjnie "dojedzie" do kolejnej wymiany . Równie dobrze mogł by teraz powiedzieć że bedzie wymieniał pompe co 20kkm bo i tak wyjdzie to taniej niż remont silnika- nie ma co popadać w paranoje, przecież mogł nie wymieniać pompy i być może poprzednia wytrzymała by bez problemu 150kkm zamiast 30kkm na nowej. Nie ma co dywagować. Przypadki są rózne i nie ma nigdy ani pewnosci ani reguły na to że coś się stanie lub nie.Każdy niech robi jak uważa a to czy sie trzyma kurczowo "zaleceń" czy opiera na wiedzy i doswiadczeniu swoich mechaników to już jego indywidualna sprawa
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 27-04-2015 o 22:49

  4. #44
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    Jeśli ktoś nie robi wymian w ASO to tym bardziej powinien znać procedury i zalecenia serwisowe, bo przysłowiowy Pan Henio zastosuje mu wiele "własnych" procedur.... Co do cen w ASO - to dzisiaj zostawiłem swoją Giuliettę na wymianę rozrządu i oleju z filtrem - koszt 1700zł. Obejrzałem fakturę te 2500zł w T-jecie o którym pisałem wcześniej to wymiana rozrządu + kompletny przegląd po 60 tys km
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #45
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,194

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Co do cen w ASO - to dzisiaj zostawiłem swoją Giuliettę na wymianę rozrządu i oleju z filtrem - koszt 1700zł. Obejrzałem fakturę te 2500zł w T-jecie o którym pisałem wcześniej to wymiana rozrządu + kompletny przegląd po 60 tys km
    1. A wiesz jaki olej pływa teraz w silniku ?
    2. A co się składa na kompletny przegląd za ponad 1500 złotych ( odliczyłem rozrząd z robocizną i to z naddatkiem ) ?

  6. #46
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,469

    Domyślnie

    Dziwne z tá pompá bo mi serwis AR też powiedział ,że wymiana przy moim przebiegu nie jest konieczna. Czyli majá takie procedury bo chyba nie odpuścili by sobie możliwości zarobienia
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #47
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    1. A wiesz jaki olej pływa teraz w silniku ?
    2. A co się składa na kompletny przegląd za ponad 1500 złotych ( odliczyłem rozrząd z robocizną i to z naddatkiem ) ?
    Oczywiście, że wiem: Selenia Star PE 5W40 MultiAir -tylko takim była zalewana i taki olej sobie zażyczyłem. Kompletny rozrząd to pasek, rolka napinająca i pompa wody - wszystko ricambi originali. Do tego dochodzi wymiana/uzupełnienie płynu + jakieś uszczelki. Kosztorys przewiduje na te czynności serwisowe 4,5 roboczogodziny
    Dzwonił właśnie pan z serwisu, wymieniony został dodatkowo uszczelniacz wału korbowego, bo podciekał i ostateczna kwota (po uwzględnieniu rabatów) za całość to 1496zł
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 28-04-2015 o 10:50
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #48
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,194

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Oczywiście, że wiem: Selenia Star PE 5W40 MultiAir -tylko takim była zalewana i taki olej sobie zażyczyłem. Kompletny rozrząd to pasek, rolka napinająca i pompa wody - wszystko ricambi originali. Do tego dochodzi wymiana/uzupełnienie płynu + jakieś uszczelki. Kosztorys przewiduje na te czynności serwisowe 4,5 roboczogodziny
    Dzwonił właśnie pan z serwisu, wymieniony został dodatkowo uszczelniacz wału korbowego, bo podciekał i ostateczna kwota (po uwzględnieniu rabatów) za całość to 1496zł
    Jak zostawiłeś auto to nie masz pewności, że wlali Ci taki olej jak napisałeś.
    Ja się już dawno nauczyłem ja i auto podczas naprawy albo zmiana mechanika.Kiedyś dawno temu jeden baran nie przykręcił mi przewodu hamulcowego od tamtego czasu żadnego zostawiania auta. Co poniektórzy dowcipkują :
    1.Usługa normalna - CENA 100%
    2.Usługa gdy klient patrzy na pracę mechanika - DOPŁATA + 50%
    3.Usługa gdy klient patrzy na pracę mechanika i komentuje - DOPŁATA + 100%
    4.Usługa gdy klient patrzy na pracę mechanika i w dodatku wie lepiej DOPŁATA + 200%
    5.Usługa gdy klient patrzy na pracę mechanika i próbuje mu pomagać - DOPŁATA + 300 %

    to na mnie to nie robi wrażenia

  9. #49
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Jak zostawiłeś auto to nie masz pewności, że wlali Ci taki olej jak napisałeś.
    ...
    Ta to może i w KRK, a w W-wie dostaję wymienione części i opakowania po oleju - zresztą co za zarobek na takim "przekręcie" i po co. To nie prywatna firma mechanika, a za taki numer traci się autoryzację. Hala jest monitorowana - zresztą gdybym chciał to mógłbym sobie na hali obserwować jak to robią, ale mój czas jest cenniejszy
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #50
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,194

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Ta to może i w KRK, a w W-wie dostaję wymienione części i opakowania po oleju - zresztą co za zarobek na takim "przekręcie" i po co. To nie prywatna firma mechanika, a za taki numer traci się autoryzację. Hala jest monitorowana - zresztą gdybym chciał to mógłbym sobie na hali obserwować jak to robią, ale mój czas jest cenniejszy
    Jak wierzysz to OK. Już tu ktoś niedawno pisał jak w ASO do beczki z napisem 5w lali gorszy z pojemników 5 litrowych.

    Co do mechanika, ja przegląd mam gratis podczas jakiej kolwiek usługi. Swoją droga to się u Was cenią ja ostanio za 3.5 godziny zapłaciłem 170 złotych

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Usterki po 10 tys.( i wiecej) km
    Utworzone przez Jabolek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 1343
    Ostatni post / autor: 16-04-2022, 15:05
  2. wiecej pali
    Utworzone przez FacesOfDeath w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 12:55
  3. [159] Wiecej mocy....
    Utworzone przez Dzixon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-03-2011, 13:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory