Poruszają przed jazda pedałem sprzęgła w pozycji mar potem odpal i obserwuj
Wysłane z mojego QUANTUM_2_500 przy użyciu Tapatalka
Poruszają przed jazda pedałem sprzęgła w pozycji mar potem odpal i obserwuj
Wysłane z mojego QUANTUM_2_500 przy użyciu Tapatalka
No dobrze, ale co to jest ten czujnik sprzęgła i do czego służy?
Ostatnio edytowane przez Jan Marek ; 03-10-2015 o 21:21
Witam
Nie wiem czy to podobna sytuacja do opisywanej ale zauważyłem u siebie, że podczas próby ruszania na pierwszym biegu puszczam sprzęgło bez dodawania gazu a silnik sam zwiększa obroty. Gdy wciskam sprzęgło obroty maleją, dzieje się tak samo podczas cofania na pół sprzęgle. Ogólnie przy ruszaniu gdy reguluje obroty pedałem gazu nie ma tego efektu tzn rusza się płynnie. Nie zauważyłem tego problemy jak było ciepło.
jaka wygląda prawidłowa technika, u mnie przy ruszaniu. z 1 na 2 też lekko szarpanie ale za szybko puszczam sprzęgło bo tu bardziej bierze od góry? Pedał sprzęgła musi być do końca wcisniety jak chce bieg zmienić?
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
Jeśli chodzi o ruszanie z jedynki czy zmiana biegu z 1 na 2 to rzeczywiście należy nabrać wprawy. Mam julke od 2 tygodni na początku była tragedia zawsze mi coś szarpnęło ( i nie tylko jak tak miałem bo komu się dałem przejechać to tez szarpał). Sprzęgło rzeczywiście działa bardziej zero/jedynkowo.
Miałem różne samochody peugeoty, nissany, audi i sprzęgło w nich działało zupełnie inaczej delikatniej. Ale frajda z jazdy alfą jest najlepsza pośród wszystkich. Według mnie należy nabrać wprawy ( mówię tutaj o samochodach które mają mały przebieg bo powyżej 100 tyś przebiegu to może być rożnie
Dla mnie nie ma znaczenia tryb D czy N rusza się z przyjemnością![]()