Nie-e. Po pierwsze - jak pisze tx555, wystarczy psiknąć i po sekundzie jest cisza.
Po drugie - zmienili mi na gwarancji obydwa wahacze - właśnie przez te trzaski na progach - i wszystko zniknęło. Myślę, że jakby to była kwestia wymiany łącznika za 30 zł, to by nie wymieniali całych wahaczy.![]()
Btw - przedtem, gdy przejeżdżałem przodem było chrupanie, a gdy przejeżdżał tył było takie głuche telepanie, puk puk. O dziwo - i jedno i drugie zniknęło po wymienie wahaczy. Wniosek taki, że przy machaniu tyłem przód stukał.
Edit: No chyyyyba, że problem jest zupełnie inny. Winne są gumy, ale stuka coś innego. Gumy są winne, bo np. są zbyt sztywne, albo się nie ruszają odpowiednio i coś innego musi się ruszać...
Ostatnio edytowane przez MiLykie ; 07-04-2016 o 23:29
Hej, mam do was prośbę o pomoc w odnalezieniu części tylnego zawieszenie.
Po 6 latach intensywnej jazdy i przejechanych około 190 tyś. km postanowiłem sprawdzić jak się ma tylne zawieszenie.
Okazało się, że mam do wymiany praktycznie wszystkie tuleje wahaczy tylnych. Są ponadrywane i dodatkowo zaczyna mi ciąć opony.
Nigdzie nie mogę odnaleźć informacji jakie tuleje tam pasują.
Może ktoś ma jakieś doświadczenie? Wymiana całych wahaczy czy same tuleje?
Mi się nie udało znaleźć TMG do tylnego zawieszenia. Trochę sie natrudziłem i zleciłem dorobienie tulei PU. Natrudziłem bo nikt jeszcze nie robił tulei PU do Julki i musiałem zaryzykować i zwymiarować. Siadło idealnie. Dorabiałem wszystkie trzy tuleje. Górna, dolna i ta ostatnia przy zwrotnicy (na mimośrodzie).
Robiłem u panów z Olkusza:
http://poliuretany.olkusz.pl/
Na te ostatnią tuleje na mimośrodzie dosłałem im nawet rysunek techniczny. Załączam, może Ci się przyda.
Cała impreza zamknęła się w około 300 zł. Montaż nie pamiętam. Jedyny minus to czas oczekiwania, widać że chłopaki na hurt robią i klient detaliczny musi swoje poczekać.
![]()
Czy ktoś z Was dorabial/ szukal tulei gumowych na tyl? Mam peknieta jedna z tylu po prawej stronie i jest połączona ze zwrotnica. Serwis w ktorym chcialem naprawiac po dwóch dniach konsultacji z salonem Alfy zaśpiewał mi 3k argumentując to koniecznością zakupu nowej zwrotnicy i prawdopodobnie wymiana rowniez dwoch wachaczy. Podobno wspomniana tuleja nie jest dostepna oddzielnie (w necie sam rowniez nie znalazlem nic na tyl). Zastanawiam sie nad dorobieniem na zamówienie PU z Olkusza, ale martwi mnie gorszy komfort poliuretanowych wzgledem gumowych i inne wady o ktorych poczytalem jak np wymiana najlepiej wszystkich tulei I ryzyko uszkodzenia wachaczy przez wieksze drgania? Czy ktos moglby rozwinąć temat i doradzić? Ktos przerabial juz temat?
Ostatnio edytowane przez ciastokruszonka ; 19-11-2017 o 15:37
Witam,
Szybko się witam w pierwszym poście, w domu mamy 2x Giuliette. Obie piękne i czerwone, przed lift i po lift
Przy 75kkm było widać pierwszy "luz" na prawym kole, właśnie od tulei wahaczy poprzecznych - na zdjęciu widać o które mi chodzi.
Tak jak poprzednicy pisali - jest to droga zabawa bo, tuleje nie występują w zamiennikach, nie ma zamienników wahaczy - wszystko ASO. Aby mieć komplet gum trzeba kupić 3 wahacze.
Łącznie same części to ponad 4500pln
Zamienniki z PU są jak najbardziej OK w tej sytuacji. Nie ma się co martwić o komfort bo PU można zamówić o różnych twardościach. Najlepiej jest wymienić symetrycznie zużyte tuleje. Działa dobrze, sprawdzone na innych autach i sprawdzone w motosporcie.
Jedynym kłopotem z PU jest sposób czas realizacji pojedynczego zamówienia - trwa to pewnie ze 2-3 tygodni i najlepiej jest wysłać komplet 3 wahaczy.
Tutaj najlepiej było by zorganizować części rozbiórki i zamówić od razu 10-15kompletów.
Zapytam czy ktoś z forum porwadzi działalnośc rozbiórkową i byłby w stanie użyczyć 1 stronę kompletną zawieszenia?
A drugie jakie jest zapotrzebowanie, może zrobimy zamówienie grupowe?
Pzd
Moni
W moim przypadku niestety goni mnie czas ponieważ trochę rzeczy trzeba było wymienić, żeby w ogóle jeździć bez ryzyka, więc na zamówienie grupowe odpadam... Dzisiaj auto odstawione do zaprzyjaźnionego mechanika, żeby wszystko rozebrać. Z miłym Panem z Olkusza dogadałem się, że najlepiej podesłać im uszkodzoną tuleje a oni już sobie poradzą z resztą. Z terminem realizacji problemu podobno większego nie ma- zdają sobie sprawę, że auto stoi i nie można czekać zbyt długo- zobaczymy jak wyjdzie w praktyce.
Odnośnie wymiany symetrycznej tulei to dzięki za podpowiedź- tak też będę chciał złożyć zamówienie. Zastanawia mnie tylko czy warto wymieniać pozostałe tuleje na PU? Czy jeżeli nic się z nimi nie dzieje to zostawić w spokoju? Nie wpływa to negatywnie, że część z nich będzie gumowa a część PU?
Pozdrawiam
Symetrycznie koniecznie, jak z jednej storny dasz PU a z drugiej zostanie oryginalna guma to zły pomysł. Czy trzeba odrazu wszystko wymienić na PU - niekoniecznie ale koszt PU jest na tyle ok że szkoda 2 razy płacić za robote i geometrię.
Czy możesz określic na obrazku który wrzuciłem w poprzendim poscie które tuleje dorabiasz? Możesz mi podesłać z kim rozmawiasz z Olkusza? email w PM
Cześć, ma ktoś więcej info. dot. wymiarów tych tulei najlepiej wszystkich. Jak już wymieniać to komplet. Z góry dziekuję.