Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Wymiana softu w 1.4 bez Turbo

  1. #11
    Calab
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sukienka Zobacz post
    Mam aktualnie 95km (na hamowni). tuningowałem tutaj: http://www.unitronic.pl/ - zakład polecony przez Carserwis (W-wa). 95km bo jest jeszcze bardziej "poprawiony" soft. Jednak wszystko zrobione przy pomocy softu!. Chetnie odpowiem na Twoje watpliwosci, moje MiTo skończyło już roczek
    Pytanie1. Ile to kosztowalo?
    Pytanie2. Co z gwarancja?(kolega wyzej pytal o to samo)
    Pytanie3. Czy odczuwasz różnice w przyspieszeniu itd?
    Pytanie4. czy sprawdzales ile aktualnie ma do 100, raz jaka ma vmax?
    Pytanie5. Ile teraz pali?

    Dziekuje i czekam na odpowiedzi.

  2. #12
    Calab
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sukienka Zobacz post
    Chetnie odpowiem na Twoje watpliwosci, moje MiTo skończyło już roczek
    No to mi chetnie odpowiadasz ... ;/ od tyg.

  3. #13
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    jest Bravo II 1.4 '09, było Bravo I 1.4 12V '97
    Postów
    122

    Domyślnie

    Znalazłem też pytanie do AŚ, które daje pogląd na sytuację.

    Witam, jestem szczęśliwym nabywcą Alfa Romeo MITO. Gdy kupowałem ten pojazd sprzedawca informował mnie że silnik ma moc 78 KM lecz można go odblokować co spowoduje wzrost mocy do 95KM lecz w obecnej chwili Fiat Polska jeszcze nie wyraził zgody na taką operację z zachowaniem gwarancji. Po moi kontakcie z przedstawicielem Fiat Polska ustalono że operacja taka jest nie możliwa i wymaga zmiany centralki sterującej oraz układu kolektorów i wydechu, oczywiście można to zrobić po okresie gwarancji. Na jednej ze stron internetowych „alfa maniak.pl” znalazłem taki opis- „ Alfa Romeo MiTO - popularnie zwana Brzydalem - w najtańszej wersji wyposażona jest w silnik 1.4 16v z Fiata Grande Punto. Niestety , z uwagi na panujące we Włoszech przepisy dotyczące młodych kierowców moc tego silnika została ogranczona do 78KM. Ale na szczęście można zdjąć tą blokadę odzyskując pełną moc silnika. Nawet w salonie można zdjąć ograniczenie nie tracąc gwarancji. Otrzymujemy wówczas 95KM i mała Alfa odzyskuje swój charakter…” , dodatkowo zasięgnąłem porady w firmie JK Racing z Tychów „ www.jkracing.pl "w której poinformowano mnie że w tym modelu jest możliwość zmiany oprogramowania silnika i uzyskania w/w mocy silnika. Prosił by więc ekspertów z Auto Świat o wypowiedzenie się w tej sprawie i czy podniesienie mocy w tym modelu rzeczywiście jest możliwe. Z góry dziękuję i pozdrawiam Czytelników oraz całą Redakcję.

    post z 2009-08-21
    Ostatnio edytowane przez mackul ; 17-01-2010 o 12:36

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Pogląd na sytuację jest taki że silnik jest identyczny i kolektory również i nic ze starjeta nie odjęto. Inna jest centralka silnika w tym sensie że jest inny soft co skutkuje tym że jako część zamienna występuje z innym numerem. Uwolnienie mocy da się załatwic chipowaniem. Pisałem to już - silnik ma moc ograniczona od 4,5-5 tys w górę a jest to zrobione w ten sposób że po osiągnięciu tej prędkości silnika ECU przymyka z powrotem przepustnicę. Poniżej auto zachowuje się identycznie co 95 KM. Więc wystarczy zczytać soft z wersji 95 i wrzucić do 78.Poza odblokowaniem można moc i moment jeszcze troche podnieść, czytuję włoskie forum i tam osiągnięto około 105 KM i 130 Nm ale sa komplikacje z pomiarem przez działanie ESP (o ile dobrze zrozumiałem). ASO Fiata ma standardowe examinery które nie daja możliwości podmiany softu więc legalnie zrobić sie tego nie da. Jesli ktoś to robi co jest jak najbardziej mozliwe to poza drogą oficjalną ale 2,5 tys (gdzies po tyle było)za to to cena z kosmosu bo makaroni robia to z dodatkowym podniesieniem mocy za 400 euro a w holandii jest po 300. Sama centralka w/g epera kosztuje ok. 2800 PLN. A woja drogą to kurest.wo bo mieszkamy w PL a nie we Włoszech i tutaj takich przepisów nie ma a we Włoszech też jeszcze nie weszły w życie. Kolejny sposób na wyciąganie kasy tyle że nie zarobi na tym Fiat (a część osób w ogóle tego auta nie kupi) a firmy tuningowe.
    Ostatnio edytowane przez metan ; 17-01-2010 o 14:34

  5. #15
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 JTDM 150KM Bordo
    Postów
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał Calab Zobacz post
    Pytanie1. Ile to kosztowalo?
    Pytanie2. Co z gwarancja?(kolega wyzej pytal o to samo)
    Pytanie3. Czy odczuwasz różnice w przyspieszeniu itd?
    Pytanie4. czy sprawdzales ile aktualnie ma do 100, raz jaka ma vmax?
    Pytanie5. Ile teraz pali?
    Pytanie1. Niecałe 2T PLN
    Pytanie2. Bez utraty - uzgodnione z salonem sprzedazy.
    Pytanie3. Przyspieszenie - zdecydowanie tak!
    Pytanie4. Nie sprawdzalem ile ma do 100, ani Vmax
    Pytanie5. Rozpietość dość duża - od 7 l/100 do 9 l/100 (zależy, kto ją prowadzi - ten nizszy wynik to moja żona - ten wyższy to niestety ja, ale zimą)


    Przepraszam bardzo że nie odpowiadałem. Postaram sie na przyszlość poprawić.
    Ostatnio edytowane przez sukienka ; 29-01-2010 o 20:40

  6. #16
    Calab
    Gość

    Domyślnie

    Docekałem sie Dziekuje bardzo

  7. #17
    ksiosio
    Gość

    Domyślnie

    Witam poniższe pytanie wysłałem do Auto Światu ale odpowiedzi do dziś dnia nie uzyskałem więc nie pisuję już do tego czasopisma.

    "Witam, jestem szczęśliwym nabywcą Alfa Romeo MITO. Gdy kupowałem ten pojazd sprzedawca informował mnie że silnik ma moc 78 KM lecz można go odblokować co spowoduje wzrost mocy do 95KM lecz w obecnej chwili Fiat Polska jeszcze nie wyraził zgody na taką operację z zachowaniem gwarancji. Po moi kontakcie z przedstawicielem Fiat Polska ustalono że operacja taka jest nie możliwa i wymaga zmiany centralki sterującej oraz układu kolektorów i wydechu, oczywiście można to zrobić po okresie gwarancji. Na jednej ze stron internetowych „alfa maniak.pl” znalazłem taki opis- „ Alfa Romeo MiTO - popularnie zwana Brzydalem - w najtańszej wersji wyposażona jest w silnik 1.4 16v z Fiata Grande Punto. Niestety , z uwagi na panujące we Włoszech przepisy dotyczące młodych kierowców moc tego silnika została ogranczona do 78KM. Ale na szczęście można zdjąć tą blokadę odzyskując pełną moc silnika. Nawet w salonie można zdjąć ograniczenie nie tracąc gwarancji. Otrzymujemy wówczas 95KM i mała Alfa odzyskuje swój charakter…” , dodatkowo zasięgnąłem porady w firmie JK Racing z Tychów „ www.jkracing.pl "w której poinformowano mnie że w tym modelu jest możliwość zmiany oprogramowania silnika i uzyskania w/w mocy silnika. Prosił by więc ekspertów z Auto Świat o wypowiedzenie się w tej sprawie i czy podniesienie mocy w tym modelu rzeczywiście jest możliwe. Z góry dziękuję i pozdrawiam Czytelników oraz całą Redakcję".

    post z 2009-08-21[/QUOTE]

    Rozmawiałem z różnymi firmami tunerskimi ,między innymi z Tychów www.jkracing.pl i odblokowanie mocy to tylko 2500zł i już mamy 95KM. Tyle że podobno w dolnym zakresie obrotów za wiele się nie zmienia więc trzeba zastanowić się czy warto.

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jamrozw
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Czechowice-Dziedzice, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Spider 916
    Postów
    431

    Domyślnie

    strasznie drogo rozumiem że tworzenie nowego softu jest drogie ale przecież wystarczy zczytac soft z starjeta i wczytać do 78KM !!!!moja rada poszukaj dobrze napewno znajdzie sie ktoś kto zrobi to za połowe ceny.

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Soft ze starjeta nie podejdzie bo w mito są inne mapy odpowiedzi przepustnicy i są dwie dla trybu D i N(A). I to one własnie ograniczają moc zamykając ją po prostu przy 5 kRPM co zresztą czuć. Poniżej jest identiko więc o ile 0-100 się zmieni o około sekundę bo mozna pociągnąć od 5 do 6 kRPM tyle przy "normalnej" jeździe jest bez znaczenia. Ale w niemczech, GB itp sa sprzedawane normalne wersje 95 KM wystarczyłby plik ori z tamtąd a i jest kilka egzemplarzy w Polsce(może znalazłby się dawca softu na forum). Ale zdaje się że trzeba odczytywać na stole jedynie zapis przez OBD jest mozliwy. Zrobienie w holandii na prawie 100KM to w przeliczeniu ok.1200 PLN,a we włoszech jeden z tunerów już robił to za 200 Euro (i sporo ludzi z tym jeździ i sobie chwali) więc 2500 jest z sufitu wzięte.
    Ja myślę o innej rzeczy- silnik jest zestrojony na 95 KM/6000 120 Nm/4000 obr ( dla fiata GP podają 127Nm/4500 obr) czyli dość wysoką moc jak na 1,4 kosztem momentu na dole. Podobne silniki np VAG mają 85 KM/5000 obr ale moment wyższy 132 Nm/3800 obr. Nie wiem czy to kwestia rozrządu itp gratów (wtedy mój pomysł nie przejdzie) czy po prostu zestrojenia dolotu na inne obroty doładowania rezonansowego. Można by po prostu wydłużyć dolot (co w normalnej sytuacji powodowałoby obcięcie mocy max u góry ale tutaj i tak ten zakres obrotów jest bezużyteczny bo zamyka się przepustnica) i wzmocnienia dołu. Szału i tak nie będzie ale powinno zwiekszyć elastyczność.
    Ostatnio edytowane przez metan ; 24-10-2010 o 13:52

  10. #20
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar jamrozw
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Czechowice-Dziedzice, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Spider 916
    Postów
    431

    Domyślnie

    silniki sa identyczne nie ma roznicy miedzy jednostka GP a Mito

Podobne wątki

  1. Wymiana węża turbo.
    Utworzone przez Poaland1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-01-2015, 08:39
  2. [159] Wymiana turbo
    Utworzone przez tomex_187 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-06-2013, 18:51
  3. Aktualizacja softu 1.8 TS
    Utworzone przez MAJESTICAR156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 22:11
  4. 2.4 wymiana turbo, kompatybilność
    Utworzone przez chomik w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-06-2010, 09:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory