Strona 8 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 83

Temat: Sam naprawiam

  1. #71
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar meridian
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Dąbrowa G.
    Auto
    Było MiTO 1.4 MA
    Postów
    116

    Domyślnie

    Hej,
    pozwolę sobie odkopać temat a mianowicie na wiosnę planuje wymienić olej (drugi raz odkąd posiadam Mito) a że mam juz przejechane ponad 83.000 km pomyślałem o płukance silnika. Może ktoś się wypowiedzieć czy to dobry pomysł w Mito 1.4 105KM ? Poza tym przydałoby się wymienić filtr uniair, może ktoś opisać jak to zrobić i czy dużo z tym roboty ?

  2. #72
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lobov
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    okolice Rzeszowa
    Auto
    była: 156, 159 Jest: Giulietta 1,4 170 Sport i jakieś Audi ;)
    Postów
    399

    Domyślnie

    Ja używam MOTUL engine clean i jestem zadowolony.
    Nie wiem jak jest w MITO ale w Julce ściągasz górną osłonę rozrządu (2 śrubki), zabezpieczasz czymś pasek rozrządu (szmatka, ręcznik papierowy) żeby się olejem nie uświnił. Wykręcasz filterek (duuży imbus, w standardowych zestawach z marketu nie ma), wkręcasz nowy, wycierasz ładnie, ew dolewasz oleju do multiair, i zakładasz osłonę. Ok 15-20min roboty.

  3. #73
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar meridian
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Dąbrowa G.
    Auto
    Było MiTO 1.4 MA
    Postów
    116

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedź. Obstawiam że filterek odkręcamy po spuszczeniu oleju z silnika? Przykręcamy nowy i zalewamy silnik nowym olejem tak?






    - - - Updated - - -

    Przeglądając wątek o Giuliettcie znalazłem zdjęcie z gdzie ten filterek się znajduje:
    Ostatnio edytowane przez meridian ; 01-03-2016 o 09:48 Powód: dodano zdjęcie

  4. #74
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar KrzysiekK
    Dołączył
    01 2016
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    147 JTD 150 KM
    Postów
    36

    Domyślnie

    Zawsze najpierw olej zlewasz później filtr najlepiej kiedy jeszcze olej ścieka.
    Daj mu z pół godzinki aby zleciało wszystko jak ci się nie śpieszy.

  5. #75
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar meridian
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Dąbrowa G.
    Auto
    Było MiTO 1.4 MA
    Postów
    116

    Domyślnie

    Ok, dzięki za uwagę.
    A o co chodzi z tą kontrolą poziomu oleju:

    "Proszę kontrolować poziom oleju w układzie uniair ( ma się wylewac z otworu w razie czego max 230ml)"


    Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/mito...#ixzz41dhDfLbL

  6. #76
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    ten krok wykonujesz tylko jak wymieniasz cały, pusty moduł MA...

  7. #77
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar meridian
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Dąbrowa G.
    Auto
    Było MiTO 1.4 MA
    Postów
    116

    Domyślnie

    Wczoraj przy okazji wymiany oleju i filtrów w moim Mito chciałem wymienić też filterek Uniair. Samochód na kanale, olej spuszczony, filtr oleju wymieniony, odkręcam obudowę paska rozrządu a tu się okazuje że brak miejsca uniemożliwia odkręcenie filterka (oznaczony na niebiesko) jak na zdjęciach -> przez nadlew zaznaczony strzałką czerwoną nie da się wsadzić imbusa 10'. Po krótkiej diagnozie okazuje się że trzeba odkręcić poduszkę silnika i go lekko unieść aby wsadzić klucz. No niestety z braku czasu wczoraj tego nie zrobiłem. Wrzucam zdjęcia żeby ktoś nie był zaskoczony jak ja. Sugerowałem się zdjęciami z Giulietty w której tego nadlewu nie ma. Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	170
Rozmiar:	54.7 KB
ID:	208207Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20160817_172730157_HDR.jpg
Wyświetleń:	130
Rozmiar:	101.8 KB
ID:	208208Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20160817_172753493.jpg
Wyświetleń:	89
Rozmiar:	91.0 KB
ID:	208209

  8. #78
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    2 pytania mam :
    1. - ile kosztuje śruba z filtrem do turbo ?
    2. czy w mito TB MA jest taki dostęp do filtra UniAir jak w wersji bez turbo co powyżej opisał meridan??
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  9. #79
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Cytat Napisał bogas Zobacz post
    MES 1.5 wykonuje funkcję "wymiana oleju". Po jej wykonaniu wyłączamy zapłon na 60s.
    Ponowne włączenie skutkuje migającą kontrolką MIL i błędem P1320 - "Moduł UniAir zaadaptowany".
    Nie można błędu skasować.
    Następnie na włączonym i zagrzanym do temperatury pracy silniku wykonujemy funkcję "stan korekty siłownika dyspersji uniair".
    Help MESa mówi, że procedura trwa około 15minut, w rzeczywistości poniżej minuty. Podnoszą się obroty do ok 1300rpm, wracają do ~750 i na tym koniec.
    MIL gaśnie, MES nie widzi błędu.

    P.S. Lepszy help do procedur ma AlfaOBD pod Androida.
    Uwaga do powyższego, bo drugi raz korekcja dyspersji nie zadziałała.
    Jeśli uruchomienie powyższej procedury, po wykonaniu procedury "wymiana oleju" noe spowoduje zgaszenia MILa, to trzeba kliknąć "wymiana koła fonicznego".
    Potem gaz do 6krpm, obroty mają spaść do jałowych i tak 3 razy.
    Po tym sprawdzamy czy nie ma błędów w ecu (ma być tylko P1320) i teraz robimy korektę dyspersji uniair.
    Wszystko na silniku z temp>93st.

  10. #80
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    MKV 2.0-180KM,Mito 1.4-105KM,EcoSport 1,0-125KM,Focus 2,5-305KM
    Postów
    47

    Domyślnie

    Cytat Napisał meridian Zobacz post
    Wczoraj przy okazji wymiany oleju i filtrów w moim Mito chciałem wymienić też filterek Uniair. Samochód na kanale, olej spuszczony, filtr oleju wymieniony, odkręcam obudowę paska rozrządu a tu się okazuje że brak miejsca uniemożliwia odkręcenie filterka (oznaczony na niebiesko) jak na zdjęciach -> przez nadlew zaznaczony strzałką czerwoną nie da się wsadzić imbusa 10'. Po krótkiej diagnozie okazuje się że trzeba odkręcić poduszkę silnika i go lekko unieść aby wsadzić klucz. No niestety z braku czasu wczoraj tego nie zrobiłem. Wrzucam zdjęcia żeby ktoś nie był zaskoczony jak ja. Sugerowałem się zdjęciami z Giulietty w której tego nadlewu nie ma. Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	170
Rozmiar:	54.7 KB
ID:	208207Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20160817_172730157_HDR.jpg
Wyświetleń:	130
Rozmiar:	101.8 KB
ID:	208208Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20160817_172753493.jpg
Wyświetleń:	89
Rozmiar:	91.0 KB
ID:	208209
    Ktoś sam (domowym sposobem) wymieniał ten filterek przy tym silniku ? (przy takim nadlewie)
    Jest to do ogarnięcia w garażu bez "mocy" sprzętu ?

Podobne wątki

  1. Sam naprawiam,czy jest do AR??
    Utworzone przez kabanow w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-11-2012, 02:06
  2. Sam naprawiam?
    Utworzone przez Piotrek20Tg w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-11-2009, 23:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory