MiTo na gaz LPG - kompendium

Comte

Nowy
Auto
MiTo 1.4TB 155
Cześć,

pozwoliłem sobie na założenie nowego tematu dotyczącego instalacji LPG w Alfa Romeo.
W najbliższym czasie chcę kupić ten model samochodu, a ponieważ jestem laikiem w pewnych sprawach, a pytań mam wiele - odgrzebywanie/rozbijanie wątków chyba nie przysłużyłoby się forum.

Większość moich pytań będzie dotyczyć samej instalacji, ale trafia się też pytania natury ogólnej, stąd liczę na pomoc użytkowników MiTo:)

Kilka informacji o moich zamiarach.
Celuję w używany model (nie przekraczający ceny 45 000 zł) z silnikiem oczywiście benzynowym, o sile min. 120 KM.
Marzy mi się auto o rozsądnych parametrach technicznych, dość dynamiczne w jeździe i jednocześnie o względnie niskim spalaniu.

Uwagę naturalnie przyciąga wprowadzona niedawno wersja 120 KM LPG...i tu zaczynają się pytania.

1. Czy silnik z fabryczną instalacją gazową 1.4 Turbo 120 KM LPG to po prostu benzynowa 120 z montażem?

Pytam po kątem osiągów/spalania.
Strona Alfy bardzo pozytywnie opisuje osiągi i sam montaż (8.8 do setki, wlew obok wlewu paliwa, automatyczny przełącznik itp.).

Mam możliwość "zagazowania" takiego silnika w krakowskim salonie Alfy (w cenie 3-4 tyś). Bardzo jestem ciekaw, czy są w stanie zrobić to w podobny sposób jak "fabryczny" montaż.

2. Na rynku obecnie znajduje się cała masa silników benzynowych (w tym wycofane już chyba oficjalnie 120 km i 155 km)
Jak wygląda sprawa gazowania takich silników jak:

a) 135 (multi air) - spotkałem się z opiniami że te silniki są problematyczne jeśli chodzi o instalacje LPG. Pytam, ponieważ choćby na allegro auta 135 KM są tańsze od 120 KM (osiągi/spalanie również wyglądają nieco lepiej)

b) 155 koni. Dynamiczna jednostka...jak znosi/może znieść instalację LPG? Jak przedstawiać się mogą ew. wyniki spalania?

Z góry dzięki za odpowiedź. kolejne pytania w toku^^.