Jest jeszcze seria blue![]()
Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2
Kolega dobrze mnie poprawił aku powinno być typu ECM lub EFB (chociaż katalog Varty w pierwszej kolejności zaleca AGM, więc myślę że nic by się z nim nie działo, bo to jest tylko zwiększona odporność na szybkie doładowanie przy odzyskiwaniu energii podczas hamowania).
Jesli varta to do diesla ten:
570901076D852 BLUE dynamic EFB
albo Bosch:
BOSCH 0 092 S5E 080 - S5 ale ten ma gorszy prąd rozruchowy (650A)
Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 14-11-2014 o 10:35
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
S&S prawie się wcale nie włącza przez 30km więc chyba i mnie dogania wymiana akku (3,5 roku od nowości). Auto jeżdżone codziennie na dystansie 2 x 30km więc regularnie accu doładowywany.
Pytanie co wg Was jest lepsze:
- Banner Running Bull 60 Ah EFB czy
- Varta EFB 60AH/560A P+
Parametry podobne, cena też (ok 350zł), jedne i drugie wszyscy chwalą w sieci.
Rozumiem, że do Giulietta typ prawy plus ??
Pytanie czy wg Was warto dać 200 zł za sensowną ładowarkę (np DEFA 701515) i pożyć z nim jeszcze trochę czy szkoda kasy i od razu zainwestować w akumulator.
- mi wymiana akumulatora na nowy nie pomogło z problemami S&S, dopiero zakup dedykowanej ładowarki i ładowanie korygujące co 3 mies. załatwiło sprawę.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
mnie załatwia sprawę S&S pogonienie 100km co dwa tygodnie, jakos samo wychodzi![]()
Czy taki akumulator będzie dobry do Julki?
Akumulator 12V 60Ah CENTRA START-STOP EFB CL600
http://www.andex.eu/product-pol-1647...EFB-CL600.html
Tak.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Akumulator CENTRA CL600 Star-Stop EFB 60Ah 640A to moim zdaniem najlepszy z dostępnych na rynku akumulatorów do Giulietty z punktu widzenia start-stop. Ale uwaga! Wiekszość sklepów internetowych oferuje mające ten sam symbol katalogowy CL600 akumulatory ze starej produkcji o nazwie CL600 Micro-Hybrid ECM 60Ah 540A które nie są wiele warte. Nowe akumulatory CL600 Start-Stop EFB wykorzystują patent z lipca 2014 (US20140186712) na dodatek 1% nanocząsteczek węgla do elektrody ujemnej. Zdaniem autorów patentu zwiększa to prąd ładowania akumulatora naładowanego w 75% ponad dwukrotnie, zwiększa prąd rozruchowy i trwałość akumulatora. Nanocząsteczki węgla zabezpieczają akumulator przed zasiarczanieniem w warunkach długotrwałego pozostawania w stanie niepełnego naładowania co jest cechą charakterystyczna systemów ładowania z odzyskiwaniem energii hamowania.
W trakcie prawie rocznej "walki" ze start-stop użytkowałem 2 akumulatory "fabryczne" i jeden AGM f-my Bosch. Przy moim trybie użytkowania samochodu (2x0,5godziny w dni robocze i postój w weekendy) żaden z nich nie zapewniał ciągłej pracy start-stop. Nowy akumulator CL600 okazał się być "weekendoodporny" i zapewnia, sądząc po napięciu spoczynkowym, wyższy poziom naładowania ok 80%.
W rok z zmieniłeś 3 akumulatory w 1,5 rocznym samochodzie ??? Chyba masz coś nie tak z modułem ładowania, a nie z akumulatorami. U mnie 3,5 roku od nowości ciągle działa fabryczny, zimą z 3 razy zdarzało mu się wolniej zakręcić ale to po 3 latach a nie miesiącachUżytkowany standardowo 5razy na dzien po 40minut in/out czyli praca/powrot z pracy na 20km odcinku. Teoretycznie więc odcinek bardzo krótki jak na ładowane akumulatora, który jednak działa jak wspomniałem ciągle z S&S od ponad 3 lat.
Poza tym skąd informacja, że centra stosuje ten patent ? Google póki co milczą o tym a patent należy do ENERGY POWER SYSTEMS LLC, MICHIGAN