Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 42
  1. #21
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    piotriix, zgadzam sie w 100% z tym co mowisz... nie ma nic gorszego jak jedziesz po ciemku i zobaczysz taka "sciane swiatla" i nic nie widzisz w swoich reflektorach a gdy miniesz sie z tym "oslepiajacym samochodem" nagle wyrasta Ci nieoswietlony rowerzysta... mialem tak kiedys.. nie polecam.
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  2. #22
    Sylwia
    Gość

    Domyślnie


    Pekam ze smiechu bo takie bzdety tu piszecie !

  3. #23
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,075

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sylwia

    Pekam ze smiechu bo takie bzdety tu piszecie !
    O jakie niby bzdety Tobie chodzi?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #24
    AR_33
    Gość

    Domyślnie

    piotriix Teraz to jestem w 100% zgodny z tym co napisałeś
    Takie przedstawienie sprawy jest bardziej dydaktyczne :wink:
    Masz u mnie piwo.

    Cytat Napisał Sylwia
    Pekam ze smiechu bo takie bzdety tu piszecie !
    Nie ma , z czego. W Polsce jest to problem i to poważny, może po drugiej stronie Odry jest lepiej, albo po prostu nocami nie jeździsz :|

  5. #25
    Sylwia
    Gość

    Domyślnie

    Oczywiscie, ze jezdze nocami i jeszcze mnie zadne ksenony nie oslepily. To nie ksenony sa powodem oslepiania. Powodem jest zle ustawienie swiatel !
    Auta posiadajace swiatla ksenonowe maja funkcje "podnoszenia swiatel" pozwalajace na automatyczne podnoszenie wiazki swiatel co zapewnia stala kontrole kata nachylenia wiazki swiatla, zarowno podczas jazdy jak i na postoju, z uwzglednieniem obciazenia pojazdu.Podczas jazdy wiazka swiatla opada i nie oslepia innych uzytkownikow drogi.

    .
    Cytat Napisał AR_33
    W Polsce jest to problem i to poważny,
    W Polsce Policja powinna wlepiac kierowca mandaty za zle ustawione swiatla i za brak dobrego oswietlenia bo to wlasnie oni sa przyczyna tych wypadkow.
    Wielu kierowcow, w tym doswiadczonych, ma problemy podczas jazdy noca i dotyczy to zwlaszcza starszych kierowcow. Osoba w wieku 40 lat potrzebuje do prowadzenia samochodu dwukrotnie wiecej swiatla niż osoba w wieku 20 lat. Osoby starsze powoduja 2,3 razy wiecej wypadkow w nocy niż osoby w wieku 25 lat. Dlatego tez dobre oswietlenie jest rzecza zasadnicza dla bezpieczestwa jazdy.

  6. #26
    AR_33
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sylwia
    To nie ksenony sa powodem oslepiania. Powodem jest zle ustawienie swiatel !
    Auta posiadajace swiatla ksenonowe maja funkcje "podnoszenia swiatel" pozwalajace na automatyczne podnoszenie wiazki swiatel co zapewnia stala kontrole kata nachylenia wiazki swiatla, zarowno podczas jazdy jak i na postoju, z uwzglednieniem obciazenia pojazdu.Podczas jazdy wiazka swiatla opada i nie oslepia innych uzytkownikow drogi.
    A co powiesz o domowych przeróbkach, też nie oślepiają :?: . Tutaj nikt nie mówił że fabryczne ksenony oślepiają, chodzi raczej o zestawy do montażu które zmieniają zwykłe lampy w tzw. ksenonowe.

    Nadal nie wiem, co cię tak rozśmieszyło i o jakich bzdetach mówiłaś ?

  7. #27
    Administrator Romeo Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    5,086

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sylwia
    Pekam ze smiechu bo takie bzdety tu piszecie !
    jasne a szczegolnie jak sie nie rozumie oczym tu mowa. mysle ,ze zdazylas juz zauwazyc ,ze zaden z userow nie krytykowal orginalnych ksenonow!! ba mysle ,ze kazdy sie ze mna zgodzi ze to jest rewolucja w oswietleniu ale dyskusja dotyczy przerobek u pana kazia w stodole .i co dziwne inzynierom z helli zajelo testowanie tych swiatel tyle czasu a nasze zlote raczki ciach i w pare godzin.nie ma co jestesmy bardzo zdolnym narodem
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -183 KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 269KM -jest

  8. #28
    Administrator Romeo Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    5,086

    Domyślnie

    O zaletach reflektorów ksenonowych nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Coraz większa liczba samochodów wyposażana jest seryjnie w ten niezwykle wydajny system oświetlenia drogi.

    Kierowcy aut z reflektorami ksenonowymi korzystają z takich ich zalet jak: ponad dwukrotnie silniejszy strumień światła w porównaniu z lampami halogenowymi; jaśniejsze i szersze oświetlenie drogi; jakość światła zbliżona do światła słonecznego, które najlepiej odpowiada możliwościom i przyzwyczajeniom oka ludzkiego.

    Wielu właścicieli aut nie wyposażonych w reflektory ksenonowe, chcąc podnieść prestiż swojego samochodu oraz cieszyć się zaletami światła ksenonowego przerabia seryjne lampy z żarówkami halogenowymi na reflektory ksenonowe. Jednak kierowcy, którzy kupują zestaw ksenonowy składający się z kabli, żarówek i zapłonników, a potem po prostu w miejsce żarówki halogenowej montują ksenonową zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowego przez ekstremalne oślepianie innych użytkowników.

    Samodzielne przerabianie reflektora halogenowego na reflektor ksenonowy jest nielegalne, bo każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym). Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu.

    Podczas badań przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych specjaliści Helli stwierdzili, że aktywny strumień światła wytwarzany przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a nielegalnie zasilaną żarówką ksenonową, nie ma nic wspólnego z wyliczonymi oryginalnie wartościami. W przypadku systemów odbłyśnikowych zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne normy nawet ponad stukrotnie! Powodowane przez nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe - tyle, że jest jeszcze silniejsze. Powoduje to bardzo poważne zagrożenie bezpieczeństwa innych użytkowników dróg.

    Natomiast całkowicie zgodne z prawem jest pozafabryczne montowanie reflektorów ksenonowych, jeśli nabywane są one jako kompletne zestawy. W skład takiego zestawu powinny wchodzić homologowane reflektory (na przykład opatrzone symbolem E1 na zewnętrznej szybie), automatyczny system poziomowania lamp oraz układ oczyszczania szyb reflektorów (oba są obowiązkowe dla świateł mijania zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi).

    Na polskim rynku dostępne są zestawy reflektorów ksenonowych produkowane przez firmę Hella. Niestety są one dość drogie, a ponad to dostępne jedynie do kilku modeli samochodów, takich jak: Audi A3, BMW serii 5, Ford Focus, Mercedes klasy E, Opel Astra, VW Golf IV oraz ciężarówek Mercedes Actros, Scania BR4 i Fiat Ducato. No cóż, większości z nas pozostaje więc poczekać, aż wszystkie auta będą miały reflektory ksenonowe montowane seryjnie... niemożliwe? A jak było z żarówkami halogenowymi, też zaczynały swoją karierę w droższych autach!


    Źródło: Andrzej Witkowski "Nielegalne ksenony", GT nr 01 (49), styczeń 2003, str. 50

  9. #29
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,075

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sylwia
    Osoba w wieku 40 lat potrzebuje do prowadzenia samochodu dwukrotnie wiecej swiatla niż osoba w wieku 20 lat. Osoby starsze powoduja 2,3 razy wiecej wypadkow w nocy niż osoby w wieku 25 lat. Dlatego tez dobre oswietlenie jest rzecza zasadnicza dla bezpieczestwa jazdy
    Teraz to Ty bzdety napisałas . kierowcą poniżej 40 roku życia raczej jest potrzebne wiecej wyobrazni , doświadczenia a co zatym idzie rozumu bo to one są przyczyną większości wypadków a nie wzrok prawdziwego Faceta i dużo lepszego kierowcy po 40

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #30
    Wołek
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o ksenony ktre zamontował kolega w swoim samochodzie to uważam to za świetny pomysł. Poza tym pewnie nie zwwróciliście uwagi, że zestawy tego oświetlenia, sprzedawane z przeznaczeniem do H4 posiadają polską homologację oraz TUV i się skonstruowane "nieco" inaczej niże te do fabrycznych lamp. Nikogo nie oślepiają itp.

    Piotriix: Uważam, że grubo przesadziłeś ze swoimi wypowiedziami i bez namyśłu obrzuciłeś oszczerstwami za zamontowanie tego oświetlenia. Najpierw trzeba coś wiedzieć, żeby o tym pisać. Pozarawiam!

    Według mnie bezmyślne podniecanie się powyższym artykułem nie ma żadnego sensu. Tylko ograniczony człowiek przyjmuje takie wiadomości nie polemizując w temacie treści. Przypomina mi to wypowiedzi na temat samochodów sprowadzanych z Niemiec i innych krajów UE. Tendencyjne wypowiedzi "specjalistów" w radiu i telewizji mające na celu "uświadomienie", że auta używane z zachodu to "złom", przez który spada sprzedaż świetnych polskich "SZEWROLTÓW".

    Podsumowując: JEśli ktoś wpakuje do zwykłych lamp żarówki z lampp ksenonowych to napewno uprzykrza życie innych użytkownikom dróg, natomiast zestaw homologowany do przeróbki lam ma specjalne odbłyśniki i jest skonstruowany w odpowiedni sposób. To tyle na ten temat.

Podobne wątki

  1. [164] Moja mała :) po kilku zmianach...
    Utworzone przez Xofer w dziale Nasze Belle
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 12-09-2015, 20:45
  2. 6 małych swiec? o co chodzi?
    Utworzone przez fromherotozero w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-07-2015, 22:01
  3. Zamalowanie małych odprysków
    Utworzone przez Scorpio w dziale Kosmetyka
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 14-05-2014, 15:56
  4. Moja V6 po zmianach.
    Utworzone przez wasyl w dziale Nasze Belle
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-04-2009, 17:25
  5. moja 156 po małych zmianach
    Utworzone przez alces1 w dziale Nasze Belle
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 10-09-2008, 12:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory