Strona 1 z 15 1234567891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 148
  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar sVIRUSx
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Szczecin / Koszalin
    Auto
    AR GT 3.2, AR 146 1.6
    Postów
    150

    Domyślnie Alfa Romeo 146 1.6 TS sVIRUSx - Bella w kolorze Rosso za "tysiaka" :D

    Stało się, druga Alfa pojawiła się w rodzinie Tym razem w najszybszym kolorze, Rosso

    Alfa Romeo 146 1.6 TS 16V 120KM 1998

    Na początku plan był taki, że miała służyć za bazę części do innej 146-tki. Niestety tamta się sprzedała, a tą już zarezerwowałem i wpłaciłem zaliczkę więc głupio było nie odebrać. Zwłaszcza, że była taka czerwona i miała interesujące wnętrze. Fotki poniżej zrobione w dniu zakupu, w drodze do Szczecina.





    Samochód był sprzedawany za "tysiaka" jako uszkodzony (zapłon), z dwoma kompletami felg (14" Alu Zender lato + 15" stalówki zima). Zarezerwowałem w grudniu przez telefon bez oględzin, jako że miał służyć za magazyn części blacharskich i wnętrza. Odebrałem w połowie stycznia.
    W momencie zakupu nie było możliwości uruchomienia - brak akku, świece powykręcane, kable na wierzchu, przebieg nieznany. Ala stała "w ogródku" przysypana śniegiem. Ostatni wpis w książce serwisowej przy ponad 180000km w niemieckim serwisie gdzieś w 2014 roku. Z tego co mówił sprzedający, ostatnie dwa lata spędziła pod chmurką nieużywana. Generalnie stan blach i wnętrze jak na taki przebieg nie wyglądały źle i oceniłem je na dobry-. Kilka rysek na karoserii tu i tam, kiepsko spasowany i chyba malowany po jakiejś małej przygodzie prawy błotnik, nieoryginalna szyba przednia, zmęczona kierownica i gałka zmiany biegow oraz kilka niekompletnych elementów wnętrza. Teraz po kilku dniach z Bellą mogę powiedzieć, że jest to dostateczny+ (maska i dach nieco zmatowiałe, niektóre pasy bezpieczeństwa się nie zwijają tak jak powinny, prawy przedni ogranicznik drzwni już nie strzela ale napier.... .
    Niestety jakiś niemiecki "Janusz" wpadł na wspaniały pomysł żeby przez te ostatnie 2 lata letnie koła letnie składować na tylnych siedzeniach. Przez to fragmenty informacji z opon i logo Zendera z felgi, które są na bokach odbiły się na tylnej kanapie i fotelach niczym stemple... :/

    Padła decyzja, oddać do chłopaków z Hard Works Garage w celu diagnozy i naprawy wszystkich mechanicznych niedoskonałości oraz przygotowania do rejestracji w kraju. Wtedy nie wiedziałem jeszcze co mnie czeka...

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Dizaster
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    AR 145 1,9 JTD
    Postów
    89

    Domyślnie

    Dobrze się zapowiada No i to wnętrze, dla mnie bomba!

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar lukas156ldz
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    Łódź i okolice
    Auto
    AR 156 Sedan 2.4 JTD / AR 156 SW 1.9 JTD
    Postów
    33

    Domyślnie

    moim skromnym zdaniem ciekawa baza , no i wnętrze robi robi robote

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Zarogów Miechów Małopolska
    Auto
    Byla 156x2 2.4JTD 1x!.9jtd Jest Alfa Romeo 166 2.4JTD 140km 2001r
    Postów
    35

    Domyślnie

    No no wnetrze super

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar sVIRUSx
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Szczecin / Koszalin
    Auto
    AR GT 3.2, AR 146 1.6
    Postów
    150

    Domyślnie

    Nom, we wnętrzu zakochałem się od pierwszego wejrzenia. Dobrze się prezentuje z czerwonym kolorem karoserii

    Po kilku dniach w serwisie było wiadomo co jest do zrobienia ale chyba łatwiej byłoby wymienić co nie jest
    Niestety niemiłym zaskoczeniem był silnik, kilkanaście zębów z paska rozrządu wyrwanych, silnik złom. Tego się nie spodziewałem :/ Poza tym kilka dziurek w podwoziu i wszechobecna ruda pod samochodem (dwa lata w ogródku zrobiły swoje). Łukasz powiedział, że się zaopiekuje i tak tez zrobił

    Z racji tego, że samochodem od czasu do czasu ma się przemieszczać świeżo upieczony kierowca czyli moja druga połowa priorytetem było bezpieczeństwo i niezawodność. Myślę, że to pierwsze jest już osiągnięte. Nadal zostało trochę pracy nad tym drugim ale chyba jesteśmy już na prostej

    I tak "pakiet startowy" obejmował:

    - blacharka i konserwacja podwozia
    - nowy/stary silnik, dawca AR 156
    - akumulator
    - sprzęgło
    - rozrząd kompletny
    - termostat
    - uszczelka pokrywy
    - uszczelniacz walka rozrządu z obu stron
    - uszczelniacz wału
    - filtr oleju, powietrza, kabinowy
    - olej Selenia 20K 10W40
    - olej skrzynia
    - płyn hamulcowy, wspomagania, chłodniczy
    - tarcze i klocki przód + tył
    - przewody hamulcowe giętkie i sztywne przód + tył
    - zestaw naprawczy hamulców przód + tył
    - linki ręcznego L+P
    - wahacz przód P
    - łącznik stabilizatora L+P
    - piasta tył L+P

    Po tych zabiegach odebrałem Bellę z serwisu. Niestety chłopaki nie mieli za bardzo jak przetestować bo samochód był bez tablic, ubezpieczenia i przeglądu więc zrobili tylko kilka km "wokół komina". Po załatwieniu tych wszystkich formalności kierowcą testowym byłem ja

    Bella zrobiła bezproblemowo kilkadziesiąt kilometrów po Szczecinie więc wybrałem się do Koszalina. Tam po kilku dniach stanąłem na środku skrzyżowania, kilkukrotnie. Za każdym razem po rozgrzaniu silnikaKontrolka wtrysku załączona permanentnie. Podłączyłem pod kompa, nie wiem kto wymyślił taki patent z kablem do podłączenia z jednej strony silnika a akku z drugiej. -10 na dworze, ciemno i podłączaj się kolejnymi patentami do akku z lapkiem na silniku… Wywaliło wszystko co mogło, po kasacji błędów został tylko P0480 cooling fan 1. Rezystorek już zakupiony i czeka na wymianę ale to nie on był przyczyną. W międzyczasie przesiadłem się do GT. Na spocie drifte-r podpowiedział, że miał ten sam problem i winny był czujnik położenia wału. Poprosiłem ojca żeby kupił i wymienił. Po wymianie problem zniknął i Bella śmiga, niestety nadal kontrolka załączona - coolin fan 1.
    Obecnie zakupione i czekające na wymianę w następnym tygodniu:

    - wycieraczki szyb przód + tył
    - nowa chłodnica wody
    - nowy rezystor wentylatora
    - licznik poliftowy (mam nadzieję, że wyeliminuje brak podświetlenia w obecnym i złe wskazania paliwa przy pełnym baku)


    Wrażenia z jazdy po tych zaledwie 300km?
    Jest cool Poczułem się kilkanaście lat młodszy, zupełnie jak za czasów gdy pod domem stała Lancia Delta z Lampredim pod maską Też była czerwona tylko wnętrze miała z jasnej alcantary
    A o 146 mogę powiedzieć, że to idealny miejski samochód, przeszklony więc widoczność dobra. Nie męczy się się w miejskiej dżungli jak GT. Jest zwinny, nie ma średnicy zawracania jak w ciężarówce (patrz GT) i daje frajdę z jazdy, mimo że pod maską 2x mniej koni niż w V-ce Silnik fajnie się wkręca, a co przy tym pozytywne nie muszę się martwić, że za chwilę trzeba hamować bo nie przyśpiesza tak jak GT Myślę, że spalanie w mieście też będzie 2x mniejsze
    Klima jest więc latem nie powinno być problemów, trochę dziwna pozycja za kierownicą i regulacja wysokości siedziska ale to nie jest problem. Fotele nie trzymają jak te w GT więc na zakrętach można się trochę poślizgać No i nie ma grzania zupki więc zimą troszku chłodno
    Na trasie też bez zastrzeżeń, śmiga aż miło. Trzeba kręcić przy wyprzedzaniu ale właśnie dlatego kocham benzyniaki Redukcje przy wyprzedzaniu są na swój sposób przyjemne choć nie jest to taka reakcja jak w V-ce. Aaaa! Byłbym zapomniał. Co chwila się łapię na tym, że chcę wbić 6-ty bieg, w mieście jak i na trasie, a tu ni ma. Heh! Zamontowane są jakieś sprężyny obniżające wiec jest nisko, dużo niżej niż w GT. Czuć to na zwalniaczach i krawężnikach przy parkowaniu.

    Do roboty pozostało sporo detali ale powoli się to ogarnie

    Podziękowania dla chłopaków z Hard Works Garage, zwłaszcza Łukasza A. za kawał dobrej roboty!
    Ostatnio edytowane przez sVIRUSx ; 26-02-2017 o 14:35

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,099

    Domyślnie

    Cytat Napisał sVIRUSx Zobacz post
    Podziękowania dla chłopaków z Hard Works Garage, zwłaszcza Łukasza A. za kawał dobrej roboty!
    No jak Łukasz dłubał to musi być dobrze

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    620

    Domyślnie

    Wnętrze wymiata. Szkoda że takiego ciemnego brązu nie było w 156...

  8. #8
    ViP Romeo Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    2,242

    Domyślnie

    moja pierwsza alfa byla 146 swietne auto. wpadnij nia keidys na spota

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar sVIRUSx
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Szczecin / Koszalin
    Auto
    AR GT 3.2, AR 146 1.6
    Postów
    150

    Domyślnie

    Cytat Napisał stuntmachine Zobacz post
    Wnętrze wymiata. Szkoda że takiego ciemnego brązu nie było w 156...
    Zgadzam się w 100% kolor jest niesamowity i dziwne, że nie było go w kolejnych generacjach Alf bo w/g mnie podnosi tą skromną Bellę o klasę wyżej Eper mówi że nazywa się 918 Tobacco.
    Miłym akcentem jest to, że wszystkie przeszycia na kierownicy, gałce, i mieszkach biegów oraz ręcznego są też w tym kolorze. Niestety kiera i gałka są już zajechane


    Cytat Napisał dareme89 Zobacz post
    moja pierwsza alfa byla 146 swietne auto. wpadnij nia keidys na spota
    Ostatnio chciałem nią przyjechać ale przez ten przeklęty czujnik położenia wału nie dałem rady więc byłem GT
    Ostatnio edytowane przez sVIRUSx ; 26-02-2017 o 22:21

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar sVIRUSx
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Szczecin / Koszalin
    Auto
    AR GT 3.2, AR 146 1.6
    Postów
    150

    Domyślnie

    Minęły już 2 miesiące i ponad 2000km za nami Nadal na setupie zimowym i tak chyba pozostanie przez najbliższy miesiąc...



    Generalnie po pierwszych dniach opadły emocje i zacząłem dostrzegać wszelkie niedomagania oraz to ile pracy mnie czeka aby przywrócić ją do przyzwoitego stanu. Zacząłem od mycia karoserii, która była naprawdę zapuszczona. Po kilku myciach widać sporo wgniotek i miejsc, w których są widoczne ubytki lakieru. Nawet nie zabierałem się jeszcze za nakładanie wosku. Także oba emblematy wymagają pilnej wymiany
    Podobna historia z wnętrzem. Spędziłem chyba 2 godziny z odkurzaczem i piankami do czyszczenia w ręku żeby odgruzować sam bagażnik. W kabinie taka sama sytuacja, kilka godzin zleciało na odkurzaniu i szorowaniu plastików, a jeszcze nie zabrałem się za podsufitkę. Dzięki koledze Arek1987 i paru zakupom na portalach aukcyjnych uzupełniłem kilka braków w wyposażeniu. Do kierownicy i gałki biegów kupiłem jakiś najtańszy zestaw do regeneracji skór, obszywanie zostawiam na inny termin, bliżej nieznany Z drzwiach przednich zamontowałem chromowane klamki (dzięki Arek!) ale nie wiem czy nie lepiej wyglądają te oryginalne dlatego też te tylne nie są jeszcze wymienione

    Po tych paru zabiegach zdecydowanie przyjemniej siedzi się za kierownicą i oczywiście podróżuje Na pewno będę wygłuszał wnętrze bo jest zdecydowanie głośniej niż w GT i na dłuższych trasach autostradowych jest to trochę męczące. Może po części to też wina opon zimowych...

    Dziś ogarnąłem trochę matowe elementy karoserii. I w ten oto sposób maska oraz tylna lotka odzyskały nieco blasku co widać po zdjęciach robionych w połowie prac





    Ciąg dalszy nastąpi... bo naprawdę jest co robić

Podobne wątki

  1. [156] Alfa Romeo 156 1.6TS Ti - czyli moja "Bella Rossa"
    Utworzone przez Bobi w dziale Nasze Belle
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-03-2015, 22:54
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10
  3. Alfa Romeo 156 2002r 1,9 JTD - "Bella"
    Utworzone przez Fredi66 w dziale Nasze Belle
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-11-2011, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory