Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 29 z 29

Temat: Alfa 156 1,9/2,4 JTD

  1. #21
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Pomorskie
    Auto
    Alfa Romeo 1,8 TS
    Postów
    18

    Domyślnie

    Dziękuję Wam bardzo za wszystkie odpowiedzi. Mam do Was ostatnią chyba prośbę. Co możecie powiedzieć o silniku 2,0 JTS w AR 156 ? Mam w okolicy dwie takie AR dostępne. Te w jtd okazały się słabe niestety. Ogłoszenia nie oddają rzeczywistości zbyt często jednak.

    Jest jeszcze blisko dostępna AR 156 1,8 ts 140km z gazem. Poradźcie czy wgl warto oglądać te silniki ? Szukałem informacji i tak szczerze to ciężko powiedzieć. Niby większość nie poleca, ale jakoś więcej tego aktualnie na sprzedaż widzę w benzynie.

    Jeśli warto to jeszcze jakbyście mogli poradzić na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tych jednostek ?

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    panowie, spokojnie proszę, kolega ma wątpliwości, staramy się naświetlić wątek
    nie wiem tylko co to jest ta Aztheca, czy coś, na którą zaprasza kolega Nazar.

    zanim kupiłem 1.9 16V 150 KM, jeżdziłem dwoma 2.4, bo namawiano mnie na taką wersję, sprzedający byli uczciwi, pokazali co i jak z tymi autami
    z plusów 2.4 (a zestawiam z moim czipowanym 1.9) wyróżnić moge wyłącznie brzmienie
    nic więcej
    a na zakrętach, szczególnie po deszczu albo w okresie jesien / zima 1.9 prowadzi się znacznie bezpieczniej i lepiej.
    koszty utrzymania też dużo mniejsze
    a moc mam taką samą, jak tamten silniejszy wyjściowo motor.

  3. #23
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał Anderson Zobacz post
    panowie, spokojnie proszę, kolega ma wątpliwości, staramy się naświetlić wątek
    nie wiem tylko co to jest ta Aztheca, czy coś, na którą zaprasza kolega Nazar.

    zanim kupiłem 1.9 16V 150 KM, jeżdziłem dwoma 2.4, bo namawiano mnie na taką wersję, sprzedający byli uczciwi, pokazali co i jak z tymi autami
    z plusów 2.4 (a zestawiam z moim czipowanym 1.9) wyróżnić moge wyłącznie brzmienie
    nic więcej
    a na zakrętach, szczególnie po deszczu albo w okresie jesien / zima 1.9 prowadzi się znacznie bezpieczniej i lepiej.
    koszty utrzymania też dużo mniejsze
    a moc mam taką samą, jak tamten silniejszy wyjściowo motor.
    "Aztheca" to moja była fura właśnie z 2,4 po modach ( nie tylko "cipie" ) u Cinka + pełen przelot itd. Napisałeś ,że namawiali ci na 2,4 i pokazali ci co i jak z tymi autami i niby z tego wywnioskowałeś ,że są bezpieczniejsze i lepiej się prowadzą??? . Koszty utrzymania dużo mniejsze???? Pod jakim względem? Chyba w razie remontu zakupu dodatkowych pierścieni albo 1 tłoka więcej . Rozrząd wychodzi praktycznie to samo ( a nawet jak drożej to nie przerażało mnie to na przełomie 80tkm ) . Druga sprawa jak już mowa o "cipie" - 1,9 bez kucia i innych już konkretnych pierdół kończy się na 199KM ( i to z nowym dolotem i coolerem ) gdzie w 2,4 -190KM to remapem zrobisz a z IC i paroma gratami zrobisz 240KM z palcem w d... nie wspominając o momencie ,który wyjsciowo już jest w 2,4 jak u ciebie po Chipie ( 1 cylinder więcej ) . Ja nie neguje silnika 1,9 ( sam mam teraz w 159ce ) ale miałem wcześniej 2,4 właśnie w 156 i w serii i po modach i nie sugeruje się tym co inni piszą tylko własnymi doświadczeniami i odczuciami . 1,9 - bardzo dobry silnik i tu nie ma o co się kłócić ale po 2,4 to dla mnie mega krok wstecz . Mam nadzieję ,że na biciu rekordu Guinnessa będzie moja była i wy koledzy to zobaczycie o czym mowa a jak nowy właściciel pozwoli to można "kreske" zrobić (A6 3.0tdi dostało manto -od świateł do świateł ). Co do prowadzenia to powiem tak . W serii każda Alfa się średnio prowadzi ( napewno dużooo gorzej niż BMW -bo za miękka ) ale przy małej pomocy i zmianie zawieszenia na sportowe i założeniu sensownych kół niskoprofilowych staje się cud - łuki zbiera jak przecinak . To jest moja jeszcze na skromnych 18" bo aktualnie jezdzi na 19" i coś tam jest dalej modzone

    Dodano po 17 minutes:

    Chłopaki i się nie obrazcie ale już kilka opini czytam w stylu : " Słyszałem że Alfa się jebie . Skąd wiesz ? Nie wiem . " Ja nie upieram się przy czymś czego nie sprawdziłem/ nie miałem . Napisałem co w moich odczuciach jest lepsze . Oczywiście akurat dla mnie duże znaczenie ma właśnie kultura pracy a prościej brzmienie dlatego też pierwsze co robiłem w mojej 156 to wyprułem cały wydech od przodu do tyłu żeby uwolnić ten fajny dzwięk 5 cylindrów . I tu proszę innych kolegów o nie pisanie bzdur ,że diesel nie ma brzmienia ( nie ma ale 4 cylindrowy ) . Czy to 2,4 Alfy czy moje wcześniejsze 2,5tds i 3.0d w BMW ( E36/E46 ) potrafi zaryczec ale nie na seryjnym wydechu ( Beemka na 6 garach na wolnym wydechu ryczy prawie jak benzyna ) . Co do dzwięku boxera ( Majster ) -wiem jak to brzmi bo miałem okazje pojezdzić 22B STI więc nie wiem wiele ale coś tam wiem i dalej twierdzę ,żę dzwięk odetkanej 2,4 na wyższych obrotach bardzo przypomina boxera . Autem jezdziłem na spoty kopcowe i ci co słyszeli te auto mogą potwierdzić ( też nikt nie wierzył ,że jakichś dziwnych zabiegów nie robiłem ) . A najlepsze ,że to było stare 2,4 z seryjnymi 136KM ,które dało się wymodzić na 190KM i ponad 400NM co objawiało się brakiem skrzyni przy 240km/h na A4 bo nędzna 5ka tylko była .
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20121018212.jpg
Wyświetleń:	221
Rozmiar:	95.7 KB
ID:	155490  
    Ostatnio edytowane przez Nazar ; 27-01-2015 o 20:07 Powód: Dodano

  4. #24
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar wkamil
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 SW 2.4 JTD Ti '05, 159 SW 2.0 '11
    Postów
    796

    Domyślnie

    Records or id didn't happen? (a serio, nie nagrałeś nic?)

  5. #25
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał wkamil Zobacz post
    Records or id didn't happen? (a serio, nie nagrałeś nic?)
    Poszukam ale nawet jak coś znajdę w "archiwum" to realu to nie odda .

  6. #26
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,445

    Domyślnie

    Boxer subaru brzmi zupełnie inaczej niż stare boxery alfy Ja się pytam Co na to sprzęgło, bo nie ma bata, że ciągnie. Jeszcze gorzej z dwumasą, która w 2.4 i tak pada szybciej niż w słabszym 1.9.
    Ja tam się nie znam. Jakbym kupował auto, które ma brzmieć, to na pewno nie żaden diesel.

    Taka moja mała dygresja. Ja myślę, że mocno zmodyfikowane 156 2.4 jtd będzie mistrzem prostej, ale na torze może zostać skarcone przez słabszy benzyniak.
    Nie mówię, tego złośliwie, lecz z perspektywy doświadczenia, to ta masa przodu jednak daje się w kość na krótkich prostych i zakrętach. Aczkolwiek do normalnego poruszania się wystarczy statystycznemu kowalskiemu, mnie pewnie też.
    Należy też pamiętać, że przy tak mocnym programie, warto by się zainteresować też lepszymi "heblami", sztywniejszym zawiasem - co nie koniecznie będzie wpływało na komfort podróżowania szczególnie na naszych pięknych drogach.

  7. #27
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar wkamil
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 SW 2.4 JTD Ti '05, 159 SW 2.0 '11
    Postów
    796

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nazar Zobacz post
    Poszukam ale nawet jak coś znajdę w "archiwum" to realu to nie odda .
    Lepszy rydz niż gołąb na dachu

  8. #28
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Majster powiem ci ,że z z dwumasem nie miałem żadnych problemów a tamtym autem jezdziłem raczej ostro . Co do hamulcy - masz rację ( zwłaszcza odczuwalne przy szarżowaniu gdzie hamulce nie mają czasu się schłodzić - wtedy minimum nawiercane /nacinane a najlepiej zaciski i tarcze brembo ) , zawias... to pierwsze co zmieniam w każdym aucie . Seryjne nawet SP jest za miękkie i to niestety przy szybkiej jezdzie bardzo denerwuje zwłaszcza w łukach kiedy auto zaczyna "pływać" . Tylko ,że to już wszystko -drugi etap wtajemniczenia . Więc podsumujmy . Kolega chce diesla najbardziej ekonomicznego z najniższym OC i najniższymi kosztami utrzymania ( jedna świeca żarowa mniej i mniej oleju do wymiany ) to kupuje niezawodne 1,9 . Jak chce coś kapke mocniejszego z ładniejszym pomrukiem ale z minimalnie wyższymi kosztami ekploatacji i spalaniem o ten 1L/100km większym kupuje 2,4jtd . Jak chce auto na tor to kupuje Honde CRXa za tanie pieniądze i robi nią obie Alfy .

  9. #29
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    Nazar, masz swoje doświadczenia, ja swoje, pozostańmy przy własnych opiniach, dziękuje za wymianę zdań. Nie wierze w te minimalnie większe koszty utrzymania, bo i spalanie większe, i zawieszenie dostaje w kość mocniejszym naciskiem na przód, i oleju więcej trzeba wymieniac itd, itd.
    Ale ok, szanuję twoje opinie. Ja ze swojego 1.9 jestem zadowolony, moc mam sporą, spalanie zaskakująco niskie, na trasie przyjemnie się jedzie i spoko.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory