Strona 1 z 23 1234567891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 230

Temat: Nagar w silnikach JTS i trwałośc łańcucha...

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Murray
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Brańsk
    Auto
    ...Na zawsze Mazda 323 F BP i kiedyś Alfa Romeo159 JTD lub MPI...
    Postów
    120

    Domyślnie Nagar w silnikach JTS i trwałośc łańcucha...

    Witam. To prawda odnośnie tego że w silnikach JTS zbiera się nagar na zworach ? a także to że łańcuchy rozrządu są nietrwałe ?
    <<-<---Nicole Scherzinger - Don't Hold Your Breath--->->>

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Cytaty z ,,Poradnika eksploatacyjnego dla właścicieli aut Alfy Romeo'' z dnia 08.02.2010 dodatku do tygodnika Auto-Świat :
    ,, Silniki JTS Alfy 159 uznawane są za niezbyt udane .Oprócz problemów ze zbieraniem się nagaru na zaworach ,mają również kłopoty z trwałością łańcucha rozrządu ''.......... ,, duże zużycie oleju silnikowego ,przedwczesne rozciągnięcie się łańcucha rozrządu oraz zatykanie kanałów olejowych (następstwo to zatarcie jednostki napędowej)'' .
    Ostatnio edytowane przez rafter ; 24-05-2010 o 12:30
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Ja Ci mogę potwierdzić nagar - to jednostka z bezpośrednim wtryskiem, więc to w nich normalne
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  4. #4
    Colin
    Gość

    Domyślnie

    po modernizacji w roku 2005 nie ma z tym problemu

    co do lancuchow to prawda

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Cytat Napisał Colin Zobacz post
    po modernizacji w roku 2005 nie ma z tym problemu

    co do lancuchow to prawda
    Siedzę i się zastanawiam jak to możliwe . AR 159 miała swoją światową premierę na 75 salonie genewskim ,bodajże w marcu 2005 roku . Pierwsze egzemplarze w Europie zaczęli klienci odbierać pewnie koło sierpnia ,września 2005 ,gdzie tu czas na modernizację silnika ???
    No chyba ,że jakieś niepokojące sygnały płynęły z innych marek wykorzystujących tę jednostkę .
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  6. #6
    Colin
    Gość

    Domyślnie

    nie jezdzisz JTS wiec nie siedzisz w temacie

    a silnik to stara konstrukcja tylko zmodernizowana

    http://www.z22se.co.uk/forum/
    Ostatnio edytowane przez Colin ; 18-02-2010 o 21:25

  7. #7
    obserwator737
    Gość

    Domyślnie

    2.0JTS ze 156 czy GT to silnik nieco starszy niż ten ze 159

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    2.0 JTS był króliczkiem doświadczalnym w dziedzinie bezpośredniego wtrysku w Alfie. A stało się to już w 2002 roku w modelu 156. Ja tam w swoim nie narzekam na niedobór mocy ze względu na nadmiar nagaru, byłem także na hamowni.

    Obecnie nie należy się bać JTS, zwłaszcza że wszystkie benzynowce w 159 są obecnie z bezpośrednim wtryskiem. 1750 TBi także.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ducrider
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Brema
    Auto
    159 1.9 16V ;156 2.4 20V sold,159 Tbi,GT QV 170 HP
    Postów
    464

    Domyślnie

    Cytat Napisał obserwator737 Zobacz post
    2.0JTS ze 156 czy GT to silnik nieco starszy niż ten ze 159
    a nie są to czasem jednostki oplowskie w 159 ,chyba Alfa nie miala silnikow z łańcuszkiem rozrządu jak się nie mylę,a jak tak to proszę mnie poprawić.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ducrider Zobacz post
    a nie są to czasem jednostki oplowskie w 159 ,chyba Alfa nie miala silnikow z łańcuszkiem rozrządu jak się nie mylę,a jak tak to proszę mnie poprawić.
    Tak wszystkie JTS-y w 159 czyli ;
    1.9 160 KM
    2.2 185 KM
    3,2 260 KM
    to konstrukcje GM (bloki i głowice) . W Arese opracowano układy dolotowe ,wydechowe oraz system zasilania paliwem.
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

Podobne wątki

  1. Nagar,zawory,czyszczenie głowicy 2.ojts
    Utworzone przez cekin75 w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-11-2015, 19:28
  2. [155] napinacz łańcucha rozrządu 8v
    Utworzone przez maicher w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 10-11-2012, 10:03
  3. [MiTo] powłoka lakiernicza, trwałośc
    Utworzone przez jamrozw w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 28-03-2011, 14:29
  4. Gdzie najczesciej zbiera sie nagar i jak mu zapobiegać?
    Utworzone przez MAJESTICAR156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-04-2008, 18:22
  5. [164] Napinanie łańcucha rozrządu
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-01-2008, 23:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory