Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: [159] - rocznik, silnik, cena - co polecacie.

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Micigózd
    Auto
    159 2.4 210hp '08
    Postów
    50

    Question [159] - rocznik, silnik, cena - co polecacie.

    Witam.

    Przymierzam się do kupna 159 i od pewnego czasu obserwuję aukcje oraz to co dzieje się na forum. Ukierunkowałem częściowo wymagania co do Belli, ale jeszcze kilka rzeczy mnie gryzie. Interesuje mnie sedan z napędem 4x4(na to się najbardziej napaliłem), ale nie wykluczam wersji przednionapędowych. Na pierwszy ogień stawiam sedan 4x4 z silnikiem 2,4 210 koni najlepiej po fl i tu pojawia się moje pierwsze pytanie: Ile trzeba orientacyjnie posiadać pln-ów, by upolować taką sztukę z dobrym wyposażeniem i jak duża różnica w pln-ach będzie do wersji z przed fl?
    Druga opcja to kupno przednio-napędowca z silnikiem 2,4 210 koni najlepiej po fl z bogatym wyposażeniem i tu też mnie interesuje pułap cenowy, który jest sensowny dla zakupu takiego auta z przed i po fl.
    Gdy już byłem niemal pewien,że takie opcje mi odpowiadają(dzięki pułapom cenowym wiedziałbym kiedy mógłbym startować z zakupami na poważnie, a nie przeglądać aukcje i marzyć) stwierdziłem, że kupno diesla może mijać się w moim przypadku z celem, ponieważ rocznie robiłbym tym samochodem do około 5000 tys. kilometrów więc kupno diesla+dodatkowe koszty wymian części eksploatacyjnych pokryły by koszty utrzymania 159 4x4 3,2. W tym przypadku interesuje mnie też jakie są pułapy cenowe 159 w dobrym wyposażeniu przed i po fl. Biorę także pod uwagę 1750 TBi, ale wszystko uzależniam od cen(rocznik 2009 do tanich raczej nie należy), ponieważ chcę posiadać jak najszybciej swoją wymarzoną Bellę, ale nie chcę kupić najtańszej wersji z biednym wyposażeniem. Jako początek zakupów określam się na połowę czerwca z budżetem 40 000 pln-ów zamykając go maksymalnie w 50 000 pln-ach. Dzięki Waszej pomocy w określeniu pułapów cenowych lepiej wiedziałbym w co celować i czego szukać oraz czy się nie wstrzymać jeszcze troszkę dłużej(może w tym okresie któryś z Was postanowi się rozstać ze swoją Bellą?). Proszę też o ewentualne porady jak i kubeł zimnej wody na głowę(o ile się należy) - wiem, że 3,2 jts pali dużo, ale koszty serwisowania 2,4 jtdm do niskich nie należą(chyba, że trafi się sztukę, o którą już ktoś zadbał).

    Pozdrawiam
    Łukasz

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gruby86 Zobacz post
    Przymierzam się do kupna 159 i od pewnego czasu obserwuję aukcje oraz to co dzieje się na forum. Ukierunkowałem częściowo wymagania co do Belli, ale jeszcze kilka rzeczy mnie gryzie. Interesuje mnie sedan z napędem 4x4(na to się najbardziej napaliłem), ale nie wykluczam wersji przednionapędowych. Na pierwszy ogień stawiam sedan 4x4 z silnikiem 2,4 210 koni najlepiej po fl i tu pojawia się moje pierwsze pytanie: Ile trzeba orientacyjnie posiadać pln-ów, by upolować taką sztukę z dobrym wyposażeniem i jak duża różnica w pln-ach będzie do wersji z przed fl?
    Tutaj FL lub jego brak nie wpływa aż tak znacząco na cenę - 2.4 Q4 kierują się deczko innymi prawami rynkowymi, bo jest to model rzadko występujący "w przyrodzie" i bardziej trzeba się skupić na aspektach technicznych, niż na liftingu lub jego braku. Sensowna 2.4 Q4, z roku 2009, będzie kosztowała c.a. 55 tysięcy złotych. Mowa o egzemplarzu z przebiegiem nieznacznie przekraczającym 100.000 km, bez żadnych napraw blacharskich, Progression lub Distinctiwe - absolutnie nie w wersji Ti (za to trzeba dopłacić conajmniej 10 tysięcy złotych). 2007 rocznik, z przebiegiem zbliżającym się do 200.000 km, kupisz już za kwotę oscylującą w okolicy 40 tysięcy złotych (albo i taniej, ale i tak dołożysz swoje do doprowadzenia auta do kultury technicznej i skończy się na okolicach 40 tysięcy).

    Cytat Napisał Gruby86 Zobacz post
    Druga opcja to kupno przednio-napędowca z silnikiem 2,4 210 koni najlepiej po fl z bogatym wyposażeniem i tu też mnie interesuje pułap cenowy, który jest sensowny dla zakupu takiego auta z przed i po fl.
    Gdy już byłem niemal pewien,że takie opcje mi odpowiadają(dzięki pułapom cenowym wiedziałbym kiedy mógłbym startować z zakupami na poważnie, a nie przeglądać aukcje i marzyć) stwierdziłem, że kupno diesla może mijać się w moim przypadku z celem
    Niekoniecznie. Decydując się na diesla masz ogromne pole do wyboru, jeżeli chodzi o konfigurację/rocznik pojazdu. Przy silnikach benzynowych jedynym wg mnie sensownym wyborem jest 1750 TBi - reszta to silniki wcale nie mniej upierdliwe niż diesle, poza tym zawęża Ci się wybór pojazdów na rynku. I w praktyce może się okazać, że z 20 modeli benzynowych, które są w ogłoszeniach, do poważniejszych oględzin (na serwisie) nadaje się 5 z nich, bo reszta odpadnie w przedbiegach. A jeżeli np. w JTS-ie dojdzie Ci do naciągnięcia się łańcucha rozrządu to komplet części do wymiany kosztuje c.a. 3500 PLN (!!!) - łańcuch, ślizgi, koła zębate. I nie są to przypadki bynajmniej jednostkowe.

    Cytat Napisał Gruby86 Zobacz post
    dodatkowe koszty wymian części eksploatacyjnych pokryły by koszty utrzymania 159 4x4 3,2.
    Nie pokryły by. Robiąc 5 tysięcy kilometrów rocznie - dieslem pojeździsz conajmniej 3-4 lata bez jakichkolwiek poważnych inwestycji, byle "na starcie" wyeliminować w nim wszystkie wady fabryczne - nie jest to czynność ani szczególnie droga, ani skomplikowana. A 159 4x4 3.2 zeżre Cię jeśli chodzi o paliwo - przy tak małych przebiegach auto zapewne jest używane na krótkich dystansach, co oznacza spalanie realne w okolicy 18/100 - diesel zadowoli się spalaniem 9/100 w takim samym trybie jazdy. To oznacza 50 PLN oszczędności na każdych 100 km - czyli rocznie zostaje Ci 2500 PLN kasy z paliwa. I 3.2 V6 też nie jest takim bezproblemowym silnikiem, jakby się mogło z racji pojemności i stopnia wysilenia wydawać...

    Cytat Napisał Gruby86 Zobacz post
    W tym przypadku interesuje mnie też jakie są pułapy cenowe 159 w dobrym wyposażeniu przed i po fl. Biorę także pod uwagę 1750 TBi, ale wszystko uzależniam od cen(rocznik 2009 do tanich raczej nie należy), ponieważ chcę posiadać jak najszybciej swoją wymarzoną Bellę, ale nie chcę kupić najtańszej wersji z biednym wyposażeniem. Jako początek zakupów określam się na połowę czerwca z budżetem 40 000 pln-ów zamykając go maksymalnie w 50 000 pln-ach. Dzięki Waszej pomocy w określeniu pułapów cenowych lepiej wiedziałbym w co celować i czego szukać oraz czy się nie wstrzymać jeszcze troszkę dłużej(może w tym okresie któryś z Was postanowi się rozstać ze swoją Bellą?). Proszę też o ewentualne porady jak i kubeł zimnej wody na głowę(o ile się należy) - wiem, że 3,2 jts pali dużo, ale koszty serwisowania 2,4 jtdm do niskich nie należą(chyba, że trafi się sztukę, o którą już ktoś zadbał).
    Powtórzę jeszcze raz - gdybym miał kupować Alfę z silnikiem benzynowym - to wyłącznie TBi. To bardzo rozsądny kompromis pomiędzy spalaniem i osiągami a problematyką eksploatacyjną. Tylko za 40 tysięcy złotych ciężko Ci będzie TBi kupić.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Micigózd
    Auto
    159 2.4 210hp '08
    Postów
    50

    Domyślnie

    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Czyli pozostaje szukać 2,4 Q4 w sedanie i manualu w okolicach rocznika 2007-2008 co podejrzewam nie będzie dość łatwe, bo z tego co zdążyłem zauważyć sedany z Q4 są dużo rzadsze niż SW Q4. Posiada ktoś na forum w ogóle taką kombinację? Ewentualnie jak nic nie będę mógł znaleźć, a będzie coś ciekawego z napędem na przód to odpuszczę sobie ten napęd Q4. Jeżeli ktoś ma jeszcze coś do dodania w temacie to będę wdzięczny za wypowiedź.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    lexus is250
    Postów
    1,595

    Domyślnie

    TBi.
    Ostatnio edytowane przez KRS ; 19-04-2013 o 18:03

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    TBi z lekko podciągniętą mocą lub 2.0 (o ile występują w Q4, bo tego nie wiem).
    Ze 6 dyszek byś musiał mieć przygotowane, ale sianko zaoszczędzone na akcyzie możesz przeznaczyć na lepszy/młodszy/lepiej wyposażony.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarna AR 156 1,8T.S. S.W.
    Postów
    172

    Domyślnie

    Do,jakiej mocy,można bezpiecznie podciągnąć TBi?

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    julki qw brykaja na 235 kucy wiec to jest +/- sensowny poziom bez mega nakladow, inna sprawa ze do kazdego silnika trzeba podejsc indywidualnie

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    W Julce są chyba trochę inne te silniki i jak się okazuje, lubią klękać w nich turbiny, więc nie jestem pewien, czy te 200KM da się mocno podciągnąć. Tomek, tak z ciekawości, jakie są problemy z JTS-ami, bo poza bezpośrednim wtryskiem to wolnossak na łańcuchu - chyba najodporniejsza konstrukcja?
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    W Julce są chyba trochę inne te silniki i jak się okazuje, lubią klękać w nich turbiny, więc nie jestem pewien, czy te 200KM da się mocno podciągnąć. Tomek, tak z ciekawości, jakie są problemy z JTS-ami, bo poza bezpośrednim wtryskiem to wolnossak na łańcuchu - chyba najodporniejsza konstrukcja?
    Z JTS-ami? Przede wszystkim naciągnięte łańcuchy rozrządu - komplet szpejów do rozrządu - łańcuch, koła zębate, ślizgi - bodajże 2800 PLN w ASO... poza ASO niedostępny.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    No dobra, jak często się wymienia? Bo chyba nie co 60 tys. km jak pasek w TS 16V?
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. [145] / [146] Jaki słuszny silnik Polecacie ?
    Utworzone przez lxxx20 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 19-08-2015, 13:30
  2. alfa 147 - kompromis cena vs. rocznik
    Utworzone przez miksell w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-05-2012, 20:32
  3. Silnik do ar 2.0 150 km cena 800 zł
    Utworzone przez kam02 w dziale Sprzedam części
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-05-2012, 06:20
  4. Klocki do v6 jakie polecacie...jaka cena??
    Utworzone przez matber1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 08-09-2011, 08:13
  5. 1.8 TS (144km rocznik 2000) a 1.8 TS(140km rocznik 2004)
    Utworzone przez gizmocs w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-07-2007, 08:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory