Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Temat: z półsyntetyka na syntetyk?

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ENZO
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Podkarpacie
    Auto
    Leon 1.8T
    Postów
    42

    Domyślnie

    Syntetyk 10W60 ma większą gęstość i lepkość przez co lepiej uszczelnia "luźne silniki" (nie mylić ze zużytymi silnikami - ten olej nie rozwiązuje problemu remontu silnika) . Taki olej najlepiej jest stosować do silnika od nowości , jeżeli w silniku o duużym przebiegu wcześniej stosowany był syntetyk można go lać śmiało jeżeli wcześniej lany był minerał lub pół-syntetyk pierwsze trzeba zrobić płukanie silnika odpowiednim preparatem . Oleju syntetycznego nie stosuje się tylko do starych silników .
    O tym że olej syntetyczny jest 100 razy lepszy od mineralnego i 90 razy od półsyntetycznego chyba nikomu nie trzeba mówić !!!

  2. #12
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Cytat Napisał ENZO Zobacz post
    Taki olej najlepiej jest stosować do silnika od nowości , jeżeli w silniku o duużym przebiegu wcześniej stosowany był syntetyk można go lać śmiało jeżeli wcześniej lany był minerał lub pół-syntetyk pierwsze trzeba zrobić płukanie silnika odpowiednim preparatem .
    rece i nogi sie uginaja....
    tym ktorzy zmnieniaja z 15w,10w na 0w lub 5w radze sprawdzic cisnienie w skrzyni korbowej przed i po wymianie odpowiedz nasunie sie sama, nie zapomnijcie o takich samych warunkach tj. temp,obroty i przebieg oleju

    a tak nawiasem mowiac temat walkowany na okraglo wystarczy uzyc opcji 'szukaj'

    pozdrowienia dla olejarzy znad wisly

  3. #13
    Marcin łuczak
    Gość

    Domyślnie

    jak chesz rozszczelnić sobie silnik to zmieniaj ,nierobi śie takich zeczy zalewaj półsyntetyk

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ENZO
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Podkarpacie
    Auto
    Leon 1.8T
    Postów
    42

    Domyślnie

    W ramach wyjaśnień dla tych co słabo czytają chodzi o olej 10W60 a nie 0 W...
    Gdyby wszyscy słuchali takich obiegowych opinii w stylu "jak chcesz rozszczelnić sobie silnik to zmieniaj ,nie robi się takich rzeczy " to nikt by nie kupił sobie Alfy bo przecież "strasznie się psują " dla tego proponuję najpierw sprawdzać samemu a potem wydawać opinie .

  5. #15
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    z reszta to Wasze silniki, lejta co chceta...

    pozdrawiam

  6. #16
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    Cytat Napisał ENZO Zobacz post
    Syntetyk 10W60 ma większą gęstość i lepkość przez co lepiej uszczelnia "luźne silniki" (nie mylić ze zużytymi silnikami - ten olej nie rozwiązuje problemu remontu silnika) . ...
    Ile razy można powtarzać: wszystkie oleje silnikowe mają taka sama gęstość rzędu 0,87g/ccm. Chodzi głównie owskaźnik lepkości oleju, który określa zmiany jego lepkości w funkcji temperatury. Jest on wielkością bezwymiarową, a wylicza się go na podstawie lepkości kinematycznej wyznaczonej w dwóch temperaturach: 40st.C i 100st.C.
    Im wyższy wskaźnik, tym mniejsza zmiana lepkości wraz z temperaturą i tym lepiej. Wysokojakościowy olej powinien mieć wskaźnik lepkości powyżej 130.

    Przykładowo:
    Castrol Formula RS SAE 10W-60 gęstość 0,8581 g/ccm, a wsk. lepkości 179
    Agip Eurosports SAE 5W-50 gęstość 0,875 g/ccm, a wsk. lepkości 210
    Fuchs Titan Supersyn SL SAE 5W-40 gęstość 0,854 g/ccm, a wsk. lepkości 170
    Motul 300V LeMans SAE 15W-60 gęstość 0,892 g/ccm, a wsk. lepkości 164
    Selenia 20K 10W40 gęstość 0,870 g/ccm, a wsk. lepkości 150
    Mobil 1 5W50 gęstość 0,867 g/ccm, a wsk. lepkości 184
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #17
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    byc moze na papierze to tak wyglada,mierzyles kiedys cisnienie w skrzyni korbowej??
    jesli nie zapraszam,lub zmien sobie olej na 15w pojezdzij kilka tys i zalej 5w-0w moze to Cie przekona, nie zawsze teoria zgodna jest z pratyka.

    pzd

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    Kolego jeśli pisałeś to do mnie, to wiedz, że zawsze stosuję olej zalecany przez producenta silnika (obecna alfę mam zalaną pełnym syntetykiem 5W40) - nie znam współczesnie produkowanego przez koncern Fiata silnika w którym zalecany byłby olej 15W..., więc dyskusję uważam za jałową. Ze swojej strony mogę dodać że wszelkie zmiany oleju (klasy jakościowej, lepkosciowej, a czasami i marki - chodzi o dodatki neutralizujace produkty spalania) nie służą dobrze silnikowi, a to już z własnej praktyki...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #19
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    1.zawsze stosuję olej zalecany przez producenta silnika (obecna alfę mam zalaną pełnym syntetykiem 5W40)
    2. nie znam współczesnie produkowanego przez koncern Fiata silnika w którym zalecany byłby olej 15W...,
    3. więc dyskusję uważam za jałową.
    4. Ze swojej strony mogę dodać że wszelkie zmiany oleju (klasy jakościowej, lepkosciowej, a czasami i marki - chodzi o dodatki neutralizujace produkty spalania) nie służą dobrze silnikowi, a to już z własnej praktyki...
    AD1. jestesmy zgodni,ja takze stosuje oleje o klasie lepkosci i jakosci zalecanej przez producentow silnika
    AD.2 powyzszy przyklad z testem na pomiar "crankcase presure" byl przykadowy, wiec bez zbednej zlosliwosci...
    AD4.kazda dyskusja prowadzona na pewnym poziomie, pozwala na dojscie do wnioskow ktore skladaja sie na doswiadczenie w danym temacie, wiec nie uwazam powyzszej za jalowa.
    AD.4 przeciez wszystkie oleje maja zblizona lepkosc wiec nie powinno to miec znaczenia... jesli chodzi o dodatki to sie zgadzam!

    pzd

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,596

    Domyślnie

    Cytat Napisał george11 Zobacz post
    ...
    AD.4 przeciez wszystkie oleje maja zblizona lepkosc wiec nie powinno to miec znaczenia... jesli chodzi o dodatki to sie zgadzam!

    pzd
    Oleje mają zbliżoną gęstość, a różnią się lepkością. 0W, 5W 10W, 15W mają inną lepkość, ba nawet dwa oleje 5W.. pochodzące od różnych producentów mają różną lepkość w zakresie dopuszczalnym przez normy, stąd też między innymi różne wskaźniki lepkości, które świadczą o jakości oleju
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-03-2014, 17:28
  2. A.R 147 1.6 T.S 105km przejscie z półsyntetyka
    Utworzone przez mati171 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-05-2012, 20:18
  3. Powrót z półsyntetyka na full syntetyk ?
    Utworzone przez pilich w dziale 147
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 14-05-2012, 07:28
  4. syntetyk czy pólsyntetyk
    Utworzone przez highlander109 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 12-11-2011, 13:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory