_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Jako ciekawostkę i ja dorzucę 2 screeny (format *.png - bezstratny i mniejszy od jpegów )
Pomiary przyspieszenia i czasów:
- mokro, ciemno, ślisko i mglisto.. powtórzę jak będę miał wenę i pogodę
0-100km/h - 11,6s ( jeden jedyny pomiar )
A tu druga ciekawostka która mi się spodobała:
- przebieg auta: 164.578,7km
- ile razy odcinany był zapłon: 83 razy
- sumaryczny czas w ms jak długo był trzymany na odcięciu: 57,7s
- maksymalnie osiągnięte obroty: 9360rpm
Jak u was to wygląda?
Trzecia ciekawostka, to czy takie dane powinny być w nie kręconych licznikach?
( u mnie tak jest, ale np zauważyłem, że szamacz TUTAJ: http://www.forum.alfaholicy.org/123156-post286.html nie ma samych zer, czyli kręcone coś było? )
Odometer: minimalnie mniej niż licznik
Odometer last rewriting: 0
Number of rewritings : 0
Na koniec coś mniej przyjemnego: 4 błędy, których nie widział UniDiag
P0150
Failed Component Code: Lambda Sensor Bank 2 (Pre Cat)
Fault Symptom: Signal Not Valid
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test not complete for this Error.
Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
Event Count: 34 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 800 rpm
P0130
Failed Component Code: Lambda Sensor Bank 1 (Pre Cat)
Fault Symptom: Signal Not Valid
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test not complete for this Error.
Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
Event Count: 34 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 800 rpm
P1173
Failed Component Code: Self Adaptation Additive parameters TRA Bank 1
Fault Symptom: Trafilamento aria valle debimetro
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test not complete for this Error.
Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
Event Count: 36 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 800 rpm
P1176
Failed Component Code: Self Adaptation Additive parameters TRA Bank 2
Fault Symptom: Trafilamento aria valle debimetro
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test not complete for this Error.
Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
Event Count: 36 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 800 rpm
Ostatnio edytowane przez minciu ; 16-06-2009 o 01:46
- sonda lambda czas pracy : 160.000 km
- ale patrząc na odometr , to chyba jest ten czas do wymiany sondy.
- czy były błędy kasowane wcześniej, może to jakaś zaszłość.
- tak to jest z CF3, nie ma to jak CF2, tylko jedna sonda lambda.
- a Unidiag tego nie pokazał ponieważ w plikach definicji nie ma takiego wpisu.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
coś tam kasowałem wcześniejnp 2 tygodnie temu miałem podłączony inny przepływomierz - w celu sprawdzenia co będzie się działo z inną alfą. Przy okazji wsadziłęm ten z innej do siebie
Zobaczę czy błędy wrócą..
Teraz powoli czytam co jak mierzyć w AD, żeby coś można było wywnioskować. Chyba za wzór weznę informacje z tej zakładki http://www.forum.alfaholicy.org/147_...aminer-16.html
Chyba że gdzieś jest dokładny opis co przede wszystkim sprawdzaćNajlepiej byłoby, gdyby dało się zrobić logi ze wszystkich czujek na raz:] ... I jeszcze muszę coś zrobić ze stabilnością programu. Strasznie często się wysypuje na pomiarach z czujek.
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
- logi z aktywnych czujników ( max 4 sztuki, tyle ile wykresów ) to CTRL F2, po wcześniejszym uruchomieniu agregacji danych, czyli CTRL F1.
- też mi się marzy aby była gdzieś baza danych :
1. co i jak mierzyć,
2. jakie parametry poprawne,
3. co dokładnie znaczy dany opis, parametr.
- i tu się obudziłem .....
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Mam pytanie, czy ktoś ma jakieś doświadczenia z alfadiagiem i skrzynią selespeed?
- na stronie domowej alfadiaga autor proponuje stronke z opisiem problemów z tym modelem.
--
AlfaDiag Alfa Romeo Diagnostic Software
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Właśnie wróciłem z testu nowego kabelka OBD2! Specjalnie zakupiłem od innego allegrowicza i powiem tak: 46zl na KupTeraz + 15zł za przesyłkę pobraniową = 61zl z dostawą do domu (Niebkieski VAG KKL OBD2 od pokwap_pawel ) ! A co najważniejsze oszczędziłęm 30,50zl w porównaniu do oferty PROMOCYJNEJ(??) viaken_pl !! MONOPOL PRZEŁAMANYZapraszam wszystkich do oszczędzania
A teraz dalej, w mojej alfie powróciły błędy:
P0150 - POWTÓRKA
Failed Component Code: Lambda Sensor Bank 2 (Pre Cat)
Fault Symptom: Signal Not Valid
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test not complete for this Error.
Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
Event Count: 21 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 840 rpm
Environmental Condition Two: Relative Load: 21 %
Environmental Condition Three: Engine Coolant Temp: 87 °C
Environmental Condition Four: Air Temp: 33 °C
Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 0 °
Environmental Condition Six: Battery Voltage: 13,66 volts
P1173 - POWTÓRKA
Failed Component Code: Self Adaptation Additive parameters TRA Bank 1
Fault Symptom: Trafilamento aria valle debimetro
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test not complete for this Error.
Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
Event Count: 29 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 840 rpm
Environmental Condition Two: Relative Load: 19,5 %
Environmental Condition Three: Engine Coolant Temp: 93 °C
Environmental Condition Four: Air Temp: 29,25 °C
Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 0 °
Environmental Condition Six: Battery Voltage: 13,81 volts
P1176 - POWTÓRKA
Failed Component Code: Self Adaptation Additive parameters TRA Bank 2
Fault Symptom: Trafilamento aria valle debimetro
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test not complete for this Error.
Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
Event Count: 29 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 800 rpm
Environmental Condition Two: Relative Load: 24,75 %
Environmental Condition Three: Engine Coolant Temp: 94,5 °C
Environmental Condition Four: Air Temp: 29,25 °C
Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 0 °
Environmental Condition Six: Battery Voltage: 13,74 volts
Jedynie P0130 już nie wrócił przez ponad miesiąc.
Od razu porobiłem trochę pomiarów i oto zdjęcia z moich zmagań (i logi):
A tutaj porobione LOGI ( troszkę dokładniejsze od screenów ale mniej przejżyste... może jest jakiś program do ich przeglądania i wizualizacji? ): http://www.plikos.pl/u77/SensorLogs.rar.html
EDIT ( dwa dni później):
Kolejne fotki z programu... co ciekawe lambda Voltage zaczelo dzialać jak należy?
Ostatnio edytowane przez minciu ; 25-07-2009 o 16:54
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
- wizualizacja logów, screeny nie ogladałem jeszcze.
--
--
--
--
--
--
--
--
- testy przepływomierza nie były robione, bo nie widać odcięcia.
- dziwne odczyty na FRA ( multiplication) zawsze równe 1.00
- ECu pracuje w trybie open /close.
- tylko ostatni pomiar lambda voltage, ostatni z wykresów chyba ma być lambda post cat, ponieważ jest cały czas napiecie 0.46 v około i tak ma być, jak jest katalizator sprawny.
- screeny po dwóch dniach:
- co z tą temperaturą , czasem nie za wolno idzie ?
- dlaczego lambda multiplication jest low load a nie current ?
- no i gdzie te wykresy sond lambda ale napieciowych, bank 1, bank 2 , bank post cat.
- moze ktoś jeszcze porobi wykresy z Me 7.3.1
-
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 26-07-2009 o 17:20
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm