Strona 2 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 79

Temat: nieregularna praca silnika, szarpania, kołysania, wahania ( falowania )

  1. #11
    lysy1234
    Gość

    Domyślnie

    DZIEKIIIIIIIIIIII!!!treraz zkumalem...jeszcze tylko jedno...gdzie moge to sprawdzic i ewentualnie zrobic...

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - sprawdzić można oprogramowaniem diagnostycznym: Unidiag ( darmowy ) , alfadiag lub też na examinerze.
    - w menu informacyjnym należy szukać Fiat Drawing number i potem sprawdzic czy ten numer odpowiada uaktualnieniu.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    przedstawiam spis wersji ECU dla rodziny 156 1.6, 1.8 oraz 2.0
    - często zakupujemy ECU z alegro i dobrze wiedziec czy nam sprzedają ECU do
    156 1.8 TS [ 156_18] , czy też ECU do 156 1.8 TS 16V [932_18].

    alfa 156 1.6
    1. ECU 0.261.204.731 soft 103735-0396 draw: 46768465, ver xxx [156_16]
    2. ECU 0.261.204.731 soft 103735-9676 draw: 46740192, ver xxx [156_16]

    alfa 156 1.8
    1. ECU 0.261.204.947 soft 103735-0390 draw: 46768469, ver 035 [156_18]
    2. ECU 0.261.204.732 soft 103735-9648 draw: 46739437, ver xxx [932_18]
    3. ECU 0.261.204.947 soft 103735-9649 draw: 46739435, ver 024 [932_18]

    alfa 156 2.0
    1. ECU 0.261.204.948 soft 103735-2594 draw: 46768470, ver 046 [156_20]
    2. ECU 0.261.204.270 soft 103735-9650 draw: 46739438, ver 066 [932_20]
    3. ECU 0.261.204.948 soft 103735-9651 draw: 46739436, ver 024 [932_20]

    -jeśli ktoś zauwazy jakieś nieścisłości proszę o poprawienie,
    - robiłem ten zestaw zgodnie z danymi ze strony AutoMedia, ale widzę że i tam wkradły się błędy.
    - czy wersje 156 2.0 TS od wersji 156 2.0 TS 16V rózniły się tylko jednym lub dwoma czujnikami temepratury ?
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 21-08-2009 o 19:24
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    dwa wnioski

    - C. uaktualnienia oprogramowania nie należy dokonywać w ECU dla wersji 011, 022, 033, 044, 055, 066 które to wersje są przewidziane dla silników 1.8 TS, 2.0 TS z podwójnym czujnikiem temperatury płynu chlodzącego.
    - 2. ECU 0.261.204.270 soft 103735-9650 draw: 46739438, ver 066 [932_20]

    - czyli wgrywamy najnowsza wrsje 066, subwersja [932_20], czyli do auta z silnikiem 932.
    - zamiast oryginalnego pliku wgrywany jest plik MOD, dotyczący likwidacji braku mocy na zimnym silniku.
    - po wgraniu reset parametrów adapatacyjnych oraz adaptacja.
    - po adaptacji FRA równe 3821 usek na biegu jałowym, nigdy tego nie było w tym aucie.
    - wykres sondy lambda jest bardziej prawidłowy w zakresie niskich napięć.
    - rozgrzewanie trwa krótko, wysokie czasy wtrysku tylko przez chwilę.
    - może to efekt tej temperatury zewnętrznej + 35 st C lub nowy psikus alfy.
    - falowanie na postoju zerowe, chociaz logi pokazują że ECU rusza silnikiem krokowym.
    - jutro testy na trasie, oraz test braku mocy na zimnym silniku.
    --

    --

    --


    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #15
    remcyk
    Gość

    Domyślnie

    Ja mam wlasnie problem rano,chociaz ostatnio to nawet po nagrzaniu samochod przestał jezdzic.Falowania takiego jak opisuja forumowicze nigdy nie miałem,jest ale moim zdaniem bardzo delikatne


    Ostatnio edytowane przez remcyk ; 21-08-2009 o 19:47

  6. #16
    ideally
    Gość

    Domyślnie

    - mój vin to ...26109, ale po weekendzie sprawdzę, jakie mam oprogramowanie, tymczasem, jutro i pojutrze mam wesele
    - alfa jest z 98 roku. 2.0 T.S.
    - skąd ściągnąć i w jaki sposób wgrać nowe oprogramowanie do alfy?

    A tak na marginesie, to należą sie wielkie podziękowania za wytrwałość i pomoc Bubu. Ciągle czyta, sprawdza, bada i testuje. Wg mnie to bardzo duża pomoc.

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - dostęp do nowszych plików oraz procedura wgrania jest w dziale Zrób to Sam, w tym temacie.
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...az_kluczy.html

    - a testowanie, zmiany w ECU , no cóz zobacz ten temat
    http://www.forum.alfaholicy.org/spra...lfaholicy.html

    -" Dodatkowo obsługa forum przyznała tytuł „elektronika-diagnosty” dla:

    • Bubu321"

    - tak że dyplom zobowiązuje a i rośnie powoli konkurencja w tym temacie , czyli do następnej edycji konkursu.
    - tak na marginesie to chciałbym rozgryżć ten problem , bo jest trochę denerwujący.

    - no i wyniki testów, inne ECU, nowe oprogramowanie a wykres poziomy od 40 st -- +60 st C, ten sam. !!!
    - no i taki sam brak mocy, jakbym ciągnął cysternę, jak tylko minie magiczną granicę + 60 st C, idzie jak powinien iść.
    - czyli pozostała przepustnica, silnik krokowy.
    - a i pojawiło się falowanie tak od 600 do 1.200 obr, zgodnie z tym co inny opisują, co jest miało być lepiej a jest jeszcze gorzej.
    - czy nie robię jakiegoś błędu w metodzie pomiaru, albo któryś czujnik podaje złe parametry, i jest to błąd stały, którego nie brałem pod uwagę.
    - na tym wykresie falowania widać dość dokładnie że to ECU w parametrze żadane obroty podaje zawyżone lub zanizone parametry obrotów, silnik krokowy próbuje tylko się do tego dostosować.
    --

    --

    --

    --

    --

    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 22-08-2009 o 13:36
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    @matt79
    - no to muszę kolegę zmartwić, fakt nie ma nowszego oprogramowania do 0.261.204.733 103735-0395 ver 044, draw: 47768466, ale jest MOD.
    - z tego co podglądałem oprogramowaniem ECM2001 wersja 3.2 e, to ten mod zmienia 7 parametrów, lambda sensor na zimnym silniku, czasy wtrysku oraz wyprzedzenie zapłonu.
    - limiter obrotów zostawia tylko w spokoju.
    - co daje w praktyce taki mod, nalezy zainstalować i sprawdzić.
    - dla chetnych pliki poniżej.
    p.s.
    - dla porówniania mod dla 156 ts , wersja 9650-066 oraz 9651-024


    --

    --

    --


    --
    http://rapidshare.com/files/27100418..._0.44.rar.html

    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 24-08-2009 o 20:14
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #19
    remcyk
    Gość

    Domyślnie

    Rozumiem ze moje oprogramowanie jest juz zmienione na te nowsze?

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    ME 3.1 nie sprawdzałem wersje oprogramowania.
    - ale problem z tym nowszym oprogramowaniem jest taki, że ja stosuję MOD-a.
    - czyli nowsze oprogramowanie da ci tylko to , ze będziesz zgodny z ekologią.
    - czyli będzie dziura na zimnym silniku, przynajmniej tak jest dla 156 TS.
    - a nawet można o tym poczytać z tego linku
    --
    http://www.alfa-lancia.pl/forum/view...284&highlight=
    - temat: Szarpanie przy zimnym silniku, autor krzys76.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 13-09-2009 o 16:03
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 52
    Ostatni post / autor: 15-02-2016, 18:14
  2. [159] Lekkie falowania obrotów
    Utworzone przez koziolek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 21:34
  3. Dziwne wahania temperatury silnika POMOCY!!!
    Utworzone przez michal87tg w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-11-2010, 09:40
  4. szarpanie nieregularna praca a sonda i katalizator
    Utworzone przez mijagi156 2.0 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 24-10-2009, 18:43
  5. Praca silnika 1,6
    Utworzone przez KeReK w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 15-06-2009, 22:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory