Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Jakie gumy stabilizatora??

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał lubo89 Zobacz post
    Dzięki Matti, a może masz jeszcze manuala jak zmienia się te gumy na przodzie?
    Powiem Ci, że sprawa nie jest łatwa. Trzeba opuszczać sanki silnika. Odkręcać łączniki stabilizatora, co w praktyce często wiąże się z ich cięciem jeśli są konkretnie zapieczone. Tak więc warto się zastanowić, czy przy okazji i tych elementów nie wymienić. Po wyjęciu stabilizatora same gumy na nich wymienić też nie jest prosto, bo obejmy są zgrzewane.
    Planowałem się za to zabrać samemu, ale zrezygnowałem i nie żałuję
    Odstawiłem samochód do mechanika, na prawdę dobrze wyposażony warsztat, a ten za godzinę zadzwonił do mnie, że nie są mi w stanie tego zrobić, bo nie mają takiego podnośnika...
    Zostawiłem więc w innym warsztacie i zapłaciłem za wymianę 100zł. Tulejki kupiłem z poliuretanu.
    Generalnie nawet mechanicy nie chcą się zbytnio podejmować wymiany gum na stabilizatorze z przodu.
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    Ostatnio edytowane przez alces1 ; 13-03-2010 o 19:17

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar Matti
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Babice, Polska
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9JTD 110KM 2001r. Nero fuoco
    Postów
    550

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Powiem Ci, że sprawa nie jest łatwa. Trzeba opuszczać sanki silnika. Odkręcać łączniki stabilizatora, co w praktyce często wiąże się z ich cięciem jeśli są konkretnie zapieczone. Tak więc warto się zastanowić, czy przy okazji i tych elementów nie wymienić. Po wyjęciu stabilizatora same gumy na nich wymienić też nie jest prosto, bo obejmy są zgrzewane.
    Planowałem się za to zabrać samemu, ale zrezygnowałem i nie żałuję
    Odstawiłem samochód do mechanika, na prawdę dobrze wyposażony warsztat, a ten za godzinę zadzwonił do mnie, że nie są mi w stanie tego zrobić, bo nie mają takiego podnośnika...
    Zostawiłem więc w innym warsztacie i zapłaciłem za wymianę 100zł. Tulejki kupiłem z poliuretanu.
    Generalnie nawet mechanicy nie chcą się zbytnio podejmować wymiany gum na stabilizatorze z przodu.
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    Pożyjemy, zobaczymy. W poniedziałek albo we wtorek spróbuję się za to wziąć. Jakoś specjalnie do tej pory nie zwracałem uwagi jak są przykręcone sanki. Są one połączone tylko z dolnymi wahaczami, czy coś oprócz wahaczy trzeba jeszcze wykręcić? Miałem zamiar wykręcić tylko wahacze z piast i opuścić je razem z sankami.
    Cześć, mam na imię Mateusz i jestem Alfaholikiem

  3. #13
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    najlepiej miec podnosnik kolumnowy - dzwigasz całe auto i robisz

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Wahaczy nie odkręca się od belki przy tej robocie. Trzeba odkręcić rurę wydechową od kolektora wydechowego (tzw. portek), potem całą belkę przedniego zawieszenia od nadwozia (nie wolno zapomnieć o odkręceniu 2 śrub mocujących przekładnię kierowniczą do belki), odłączyć łączniki stabilizatora i wyjąć stabilizator.
    Na stanowisku warsztatowym trzeba roznitować obejmy, wymienić gumy, dobrze jest zanitować obejmy z powrotem w innym miejscu nitami zwykłymi, po uprzednim przewierceniu nowych otworów, chociaż większość tego nie robi. A potem wkładamy stabilizator, przykręcamy go, podnosimy całą beleczkę podnośnikiem i skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.

  5. #15
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Mi się udało bez podnoszenia sanek.
    Wymieniałem tuleje w wahaczu dolnym, musiałem go wyciągnąć. Łącznik stabilizatora też wymieniałem. Po wyjęciu widać już poduszke stabilizatora. Na szczęście obejmy od poduszki miałem już rozwiercone (roznitowane) więć wystarczyło odkręcić dwie śruby od spodu i wyciągnąć obejmy i gumę (ciasno ale da się!) Potem wszystko zmontować. Jeśli obejmy są znitowane to trzeba by rozwiercić otwory od spodu i spróbować je rozczepić. Po wyciągnięciu obejm trzeba je zeszlifować żeby równo przylegały do siebie. Mi się udało z obiema ( 1.9 JTD 16V). Operacja jest dostć skomplikowana więc może warto zainwestować w poduszki poliuretanowe, wydaje mi się że dłużej wytrzymają..czas pokaże.
    Zaletą tej metody jest to że wystarczy podnieść jedną stronę auta.

    Nie wiem która metoda jest prostsza ale może komuś sie przydadzą wskazówki.

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Wczoraj wymieniałem gumy stabilizatora ;

    jako iż mam coś z italiańców , a mianowicie lenistwo , postanowiłem nie rozbierać połowy samochodu , a więc :
    przód auta sobie podniosłem , do wymiany gum odkręciłem tylko łączniki stabilizatora i sam stabilizator od sanek, i nic więcej . Stabilizator był oryginalny , ale mimo to nie miałem problemu z rozbiciem obejm (dobry cienki przecinak i kilka uderzeń ) , nic nie rozwiercałem aby pozostawić to nitowanie łączące dwie obejmy , później to łączenie oszlifowałem aby lekko blachy wchodziły w siebie .
    Robiłem tak , po odkręceniu od sanek rozbijałem obejmy , wyjmowałem dolną blachę , górną blachę i gumę .
    Generalnie największą przeszkodą był ten zewnętrzny pierścień ograniczający na drążku - jakby go dali od wewnątrz to by była łatwizna bo bym całą obejmę zsunął . Operacja zajęła ok 4h , dobrze mieć 'normalne ręce' - czyli nie wielkie jak bochny chleba i warto mieć trochę złotego trunku dla relaksu .
    Aha jak wymieniacie dolne wahacze i macie stary drążek stabilizatora to od razu profilaktycznie wymieńcie w nim gumy , ja tak nie zrobiłem i ... to był błąd .
    Tips: aby łatwo odkręcić łącznik stabilizatora wystarczy wiertarką z krążkiem drucianym oczyścić jego nakrętkę i gwint , gwarantuję że bezproblemowo się odkręci (dobry klucz i najważniejsze - dobry imbus) , nawet nie trzeba będzie używać wd40 , a o szlifierkach kątowych zapomnicie , i nie zniszczycie łącznika .
    Dla rozrywki wszystko co odkręciłem dokręciłem kluczem dynamometrycznym z odpowiednimi momentami .
    Ostatnio edytowane przez sedici ; 14-03-2010 o 12:33
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Koszalin
    Postów
    440

    Domyślnie

    Kurde panowie nie wiem o jakich drążkach stabilizatora wy piszecie i o jakich imbusach
    No niby jest coś co przypomina otwór na imbus ale jak dobrze sie przypatrzycie to od strony tej bańki przynajmniej u mnie jak sie obkręca sworzeń to w pewnym miejscu da sie włożyc tam klucz płaski 15 i mozna odkręcać bez problemu Tak jest u mnie, co do wymiany gum na drążku to masakra i wolałbym robić coś innego niż to ale mam juz to za sobą w sobote wymieniłem te gumy
    AR 155 1.8 8V & AR 156 2.5 V6

  8. #18
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał FlaY Zobacz post
    Kurde panowie nie wiem o jakich drążkach stabilizatora wy piszecie i o jakich imbusach
    No niby jest coś co przypomina otwór na imbus ale jak dobrze sie przypatrzycie to od strony tej bańki przynajmniej u mnie jak sie obkręca sworzeń to w pewnym miejscu da sie włożyc tam klucz płaski 15 i mozna odkręcać bez problemu Tak jest u mnie, co do wymiany gum na drążku to masakra i wolałbym robić coś innego niż to ale mam juz to za sobą w sobote wymieniłem te gumy
    Widocznie miałeś już wymieniane łączniki (nie drążki) .Oryginalne mają na końcu śruby gniazdo imbusowe aby przytrzymać imbusem przy przykręcaniu.
    Ja włożyłem do swojego polskie zamienniki JGR i tam nie było imbusa tylko wycięcie na płaski klucz.

Podobne wątki

  1. Gumy stabilizatora
    Utworzone przez Konarek w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-08-2015, 14:54
  2. Gumy stabilizatora
    Utworzone przez garnek w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 22-06-2015, 20:33
  3. Gumy stabilizatora...
    Utworzone przez sobi112 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 29-06-2011, 15:29
  4. Gumy stabilizatora
    Utworzone przez Piciek w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-09-2009, 19:43
  5. Gumy stabilizatora
    Utworzone przez przemgodz w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-06-2009, 20:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory