Przyznać się, kto ma dłubane 20V i jaką moc moment uzyskał?
Mam propozycję podłubania przy Belli w serwisie Bosch'a, ale cinek_ nieco mnie wystraszył.
Może macie dla mnie jakieś wskazówki/wytyczne, które przekazać przed dokonaniem ew. modyfikacji? A może wykonać wcześniej diagnostykę parametrów (mam gdzieś kabel i alfadiaga, który łączy się bez problemów)? Tylko co sprawdzać?
Co trzeba sprawdzić:
- wartości ciśnienia railowego
- przepływ powietrze, w razie konieczności zmodyfikować i to w programie
- wtryski tzn dawke oraz korekcje wtryskiwaczy; grupy selekcyjne
- doładowanie
- pracę egra, w razie konieczności usuwam to ustrojstwo programowo
- jesli auto ma dpf to nasycanie filtra itd itd
Jeśli auto ma parametry poprawne, mechanicznie jest również ok można dopiero bawić się w remap. Każdorazowa zmiana zawartości ecu to kolejne logi celem sprawdzenia efektywnych wartości zadanych parametrów. Te motory mają tendencje do przeładowywania po sofcie więc trzebe regulować zmienną geo sprężarki aby utrzymać płynnie zadany boost. Nie mówie już o tym że każdy inaczej reaguje na przyrost więc nie ma czegoś takieog jak zunifikowany soft - chyba że ma być to praktycznie niezauważalny przyrost. Ktoś kto decyduje się na remap zazwyczaj chce max bezpiecznie co da się z motorowni wykrzesać bezpiecznie dla samego silnika/osprzętu oraz przede wszystkim przeniesienia napędu. Nie oszukujmy się auta nowe nie są więc często po zastrzyku dodatkowych Nm dwumasy zaczynają drżeć, sprzęgła uślizgiwać także trzeba parametry dostosować do możliwości całości.
W razie czego zapraszam, do Gliwic masz blisko więc można auto prześwietlić oraz uszyć ciekawy sofcik...
Pozdro
---------- Post dodany o godzinie 23:14 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 23:05 ----------
Jedną już dłubałem niestety bez hamowni, w czerwcu kuzyn może z D przyjedzie to zweryfikujemy i pomęczymy sprzęt na maszce
Pozdro
Cinek - jeśli wsady mają taką samą sumę cr to znaczy że są identyczne?
chodzi o dedykowane do tego samego ecu.
Jeśli będziesz mógł i miał czas i chęci, to żuć proszę okiem na mapki
EyFiat537B.341 +5%
EyFiat537B.341+10%
z linku
http://youyoukiller.free.fr/ecu/6000...es/FIAT/BRAVO/
wydaje mi się że są takie same a mają inny opis.
to jest do mojego ecu.
Co ty o nich sądzisz?
I dlaczego są zmienione tylko mapki 72366 i 72836 ?
Jest: (Prawym i zapisz el. docel. jako)
http://youyoukiller.free.fr/ecu/6000...EyFiat537B.341
http://youyoukiller.free.fr/ecu/6000...7B.341%20+5%25
http://youyoukiller.free.fr/ecu/6000...537B.341+10%25
Tego pierwszego nie sprawdzałem(na dysku mam ori) ale te dwa ostatnie jakby takie same?
Warto coś z tych obadać na aucie? Ewentualnie coś z tych dwóch http://youyoukiller.free.fr/ecu/ecu%...rava_JTD100Cv/
O co chodzi z tymi załacznikami nic nie da się większego dodać 97kB ??? Wrrrrr
Ostatnio edytowane przez jarokonc ; 17-03-2010 o 07:24
Te cuda +5 i +10% są identyczne, dolane jest tylko paliwa nawet dla rozruchu! najlepsze to ze w calym zakresie... Przy czyms takim bez ruszenia doładowania egt będzie wesołe (kąt i cała reszta SERYJNA). Żaden limiter też nie jest dotknięty.
Ad cudów kolejnych:
tu zeby bylo ciekawiej ktos stwierdził ze z mniejszą ilością paliwa auto chodzić będzie lepiej a calosc nadrobi dopieprzajac limiter ile wlezie w pelnym zakresieBoost i ovb szkoda słów, przepływka podlana
(ciekawe na podstawie jakich odczytów seryjnej), odważnie limiter temp motoru dotknięty, generalnie wesoło... Najciekawszym zabiegiem jest jednak ruszenie kąta wtrysku ale kąta wtrysku PILOTAŻOWEGO a nie głównego (odsyłam jak coś do zasady działania JTD UNIJET).
Ostatnia wydumka to downgrade mocowy
Jesteś odważny - wgrywaj - osobiście nie polecam. Powtórzę jeszcze raz jakakolwiek modyfikacja powinna być poprzedzona PEŁNĄ diagnostyką seryjnego motoru. Lać będzie jakiś wtrysk seryjnie (duza korekcja) bo nie oszukujmy się auta przebiegów małych nie mają, podlejesz dużo w sofcie i może okazać się że tłok spłynie z racji EGT (dziura etc).
Nie chcesz krzywdy narobić nie flash-uj, chcesz koniecznie coś wgrać użyj ostatniego pliku bo on nic zepsuć nie powinien
Pozdro