Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 30

Temat: Dziwne zachowanie wskaznika temperatury

  1. #21
    yattaman
    Gość

    Domyślnie

    Witam jako nowy na forum .Codziennie podróżuję nowym berlingo w dieslu (samochód kupa) i zaobserwowałem przy niskiej temp. że zachowania wskaźnika są podobne do waszych objawów ,czyli długo się rozgrzewa max do 70 stopni ,bez nawiewu do 80-85*.Zaobserwujcie że każdy po wejściu do auta daje dmuchawę ma maksa,mimo że silnik zimny ,dodatkowo dmuchawa schładza nagrzewnice .Myślę że to norma ,wątpię żeby wszystkim termostaty poleciały.Wystarczy na pierwsze 10km minimalnie ustawić dmuchawkę i jest ok .W mojej alfie jest tak samo ,ciężko wchodzi na 80* .Pozdrawiam

  2. #22
    Krzychu25wroc
    Gość

    Domyślnie

    hmm nowoczesny diesel nagrzewa sie dluzej niz benzyniak (zwlaszcza "alfoski" V6) tak wiec nie wiem jak to jest z jtd , ale jesli o mnie chodzi to nie mam watpliwosci, do 90 stopni przy niskich temp nie dochodzi, kiedy juz sie zblizy do 75-80 i akurat droga zrobi sie wolna ( omine korek) to momentalnie ped powietrza schladza mi auto do 55-60. Jesli chodzi o ogrzewanie to nigdy nie daje na full, mam ustawione 22-23 i wiecej nie daje wiec kwestia nagrzewnicy na max u mnie odpada. Dzis moze znajde czas na wymiane termostatu to sie przekonam czy mialem racje (apropo 165zl orginalny) pozdro chłopy!

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Ja wczoraj zrobiłem traskę 120km i przez całą drogę silnik był niedogrzany, wskaźnik pokazywał 50-60st. Jak temperatura spadała do ok. 50st. to w środku czuć było chłodek... Obstawiam u mnie termostat, na zimnym jak odpaliłem i dotknąłem węża od chłodnicy to po jakiejś minucie już czuć było lekkie ciepełko, a wskazówka temperatury drgnęła dopiero po jakichś 10 minutach...

  4. #24
    Użytkownik Embrion Avatar psqdny
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.4 JTD '99
    Postów
    21

    Lightbulb [166] 2.4 jtd 136KM '99

    Ja ostatnio też się zastanawiam czy przypadkiem termostat nie jest walnięty.

    Przy nagrzewaniu silnika temperatura wzrasta do około 85 stopni (patrząc na skale).
    Potem wskazówka spada do około 78. Podczas jazdy czasem zejdzie poniżej 75.

    Ogrzewanie działa tak sobie, bo przy max ustawieniu temperatury w kabinie jest ciepło, ale nie gorąco. W innych autach przy max ust. nie można wytrzymać, a tu jest tak w sam raz.

    O ile dobrze pamiętam to w roczniku '99 były termostaty o innym punkcie otwarcia niż np. w '00 czy '01.
    Miło jakby wypowiedział się użytkownik alfy z tym samym silnikiem czyli:
    2.4 JTD '99r 136 KM
    czy u niego wskaźnik temperatury zachowuje się podobnie.

    Mi się wydaje, że wskazówka powinna stać w jednym punkcie i do tego przy 90 stopniach. Nie powinna nawet się wychylać poza właściwą wartość.
    Jako, że jest to moja pierwsza alfa to może ten typ tak ma... ?

    Jeśli rzeczywiście termostat jest uszkodzony, czyli w moim przypadku ma zaburzenia co do otwarcia i zamknięcia w odpowiednim momencie, bo np. osadził się gdzieś tam kamień, to może warto byłoby go spróbować wrzucić do myjki ultradźwiękowej.
    Teoretycznie żadne jego elementy nie powinny zostać uszkodzone, nawet jeśli są elementy z tworzywa.
    Co o tym myślicie?

  5. #25
    Mikellino
    Gość

    Domyślnie

    wygląda na to ze sporo jtdków ma tę przypadłość. Czyli taki urok termostatów. Chyba że teraz zaczną pisać inni właściciele jtd - że u nich przy temperaturze poniżej zera wskazówka dochodzi do 90 i leży jak ma leżeć ;-)

  6. #26
    Krzychu25wroc
    Gość

    Domyślnie

    dzis wymienilem termostat na nowy i po problemie auto duzo szybciej zagrzalo sie do 90 i tak juz zostalo, nie wazne czy stalem w korku czy jechalem ,a termometr pokazywal mi -14 na zewnatrz, takze jesli o mnie chodzi to ewidentnie byl uwalony termostat. pozdro

  7. #27
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kelpin
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    była AR 166 3.0 V6 Sportronic, Jest Camaro.
    Postów
    597

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzychu25wroc Zobacz post
    dzis wymienilem termostat na nowy i po problemie
    Witam, sam wymieniałeś? Duży problem z wyjęciem / odkręceniem? ...bo ja mam takie same objawy. pozdro

  8. #28
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Jeśli jest dobry termostat to układ trzyma temp. ok 90 bez względu na temp na zewnątrz.
    Wymiana termostatu w V6 jest banalnie prosta:
    - odpiąć dolot powietrza (tłumik szmerów ssania),
    - odkręcić blachę mocowania wtyczek czujników i złącza wiązki głównej do silnika (oczywiście złącza rozłączyć),
    - poluzować opaskę na górnym wężu na pokrywie termostatu, podstawić stosowne naczynie na płyn i zsunąć ostrożnie wąż i podnieść go do góry (wcześniej można odessać płyn ze zbiorniczka wyrównawczego), płynu wypłynie ok 1,5l.)
    - odkręcić 3 śrubki pokrywy termostatu i wymienić termostat na nowy z nową uszczelką (moment dokręcania śrub 1,5 KGm).
    - zmontować wszystko, uzupełnić płyn w zbiorniku.

  9. #29
    Krzychu25wroc
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał stanlizak Zobacz post
    Jeśli jest dobry termostat to układ trzyma temp. ok 90 bez względu na temp na zewnątrz.
    Wymiana termostatu w V6 jest banalnie prosta:
    - odpiąć dolot powietrza (tłumik szmerów ssania),
    - odkręcić blachę mocowania wtyczek czujników i złącza wiązki głównej do silnika (oczywiście złącza rozłączyć),
    - poluzować opaskę na górnym wężu na pokrywie termostatu, podstawić stosowne naczynie na płyn i zsunąć ostrożnie wąż i podnieść go do góry (wcześniej można odessać płyn ze zbiorniczka wyrównawczego), płynu wypłynie ok 1,5l.)
    - odkręcić 3 śrubki pokrywy termostatu i wymienić termostat na nowy z nową uszczelką (moment dokręcania śrub 1,5 KGm).
    - zmontować wszystko, uzupełnić płyn w zbiorniku.
    Dokładnie ( tylko moment dokrecania na "czuja" bo takiego klucza nie mam )

  10. #30
    RONI
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzychu25wroc Zobacz post
    dzis wymienilem termostat na nowy i po problemie
    Potwierdzam. Wszystkie objawy dot. spadku wskaźnika temperatury w czasie szybszej jazdy przerabiałem w swoich dwóch 2-litrowych TS-ach. W obu bellach stojąc w korku lub w jeździe miejskiej, wskaźnik pokazywał dokładnie 90 st. Po wyjeździe na trasę i kilkudziesięciu sekundach ciągłej jazdy, temperatura od razu spadała, nawet do 50 st.
    W obu przypadkach wymiana termostatu rozwiązała problem. Oba silniki rano nagrzewają się o wiele szybciej. Teraz bez względu na warunki pogodowe i styl jazdy, zegary wskazują 90 st. i ani drgną.

Podobne wątki

  1. Dziwne zachowanie wskaźnika temperatury
    Utworzone przez korus77 w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-03-2016, 15:24
  2. Nawiew- dziwne zachowanie temperatury
    Utworzone przez Gumis943 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-02-2015, 14:09
  3. Dziwne zachowanie wskaznika temperatury
    Utworzone przez 303 suto w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-06-2013, 10:49
  4. [146] Czujnik temperatury i zegar - dziwne zachowanie
    Utworzone przez szakal75 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:17
  5. Dziwne zachowanie temperatury 3.0 V6
    Utworzone przez andzia3.0 w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 11:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory