Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 55

Temat: 147 problem ze spalaniem

  1. #11
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Działa Ci zmienna geometria?

  2. #12
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jin147
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    Alff 147 JTD
    Postów
    101

    Domyślnie

    Zmienna geometria może powodowac wieksze spalanie ??

  3. #13
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Dokładnie na to pytanie Ci nie odpowiem. Teoretycznie tak bo musisz troche bardziej pocisnać silnik żeby jechać. Ogólnie każdy niesprawny element silnika od termostatu, aż po turbo może odbić się na spalaniu.

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gizu
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Małopolska, Naprawa :)
    Auto
    Alfik 147 1.9 Jtd 115KM 2003
    Postów
    32

    Domyślnie

    Cytat Napisał jendriu Zobacz post
    Działa Ci zmienna geometria?
    Sprawdzałem kiedyś i to "cięgno" w gruszce przy dodaniu gazu się rusza.
    W ogóle bardzo dziwna sprawa bo auto chodzi raczej normalnie, przy ok 1800-2000 czuć że turbinka daje mu kopa i to jest najdziwniejsze bo niby wszystko jest ok. nie kopci i ładnie się wkręca na obroty a pali dużo więcej (komp pokazuje średnie ponad 10l/100, a chwilowe to nawet ponad 25)

    Jak tylko się troszkę ociepli zaglądnę i przebadam jeszcze raz dolot i przewody od zaworu overboost.

  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Ale ile się rusza? Powinna ok. 10mm w FES sprawdzisz jak chodzi. Gdzieś filmik na forum w dziale 147 wrzucałem jak to powinno mniej-więcej wyglądać podczas dodawania gazu. Co do spalania.. jak temp. silnika?
    Ostatnio edytowane przez jendriu ; 05-12-2010 o 23:15

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gizu
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Małopolska, Naprawa :)
    Auto
    Alfik 147 1.9 Jtd 115KM 2003
    Postów
    32

    Domyślnie

    Cytat Napisał jendriu Zobacz post
    Ale ile się rusza? Powinna ok. 10mm w FES sprawdzisz jak chodzi. Gdzieś filmik na forum w dziale 147 wrzucałem jak to powinno mniej-więcej wyglądać podczas dodawania gazu. Co do spalania.. jak temp. silnika?
    Sprawdzałem jeszcze raz to cięgno od zmiennej geometrii i rusza się dość dynamicznie tak jak napisałeś ok. 1cm.
    Więc to chyba nie to
    Co do grzania silnika to jest chyba ok. wiadomo ze teraz jest go ciężko rozgrzać do takiej temperatury jaką powinien mieć.
    Termostat raczej wykluczam bo na wykresie który zamieściłem jest coś powyżej 70 stopni a wcale jakoś specjalnie nie męczyłem silnika by go rozgrzać do tej temperatury.
    Zresztą co ma termostat do tego że jak startuje t na dzień dobry chwilowe spalanie wskakuje na ponad 25 litrów, jeszcze bym to zrozumiał jakbym go mocno kręcił ale mam tylko delikatnie wciśnięty pedał gazu. Dawniej miałem przy depnięciu 11-14 na maxa, ale to już było butowanie.

    Zamieszczam jeszcze jeden wykres który można odczytać w FES.
    http://sokolball.neostrada.pl/FESExp...0JTD_File1.csv

    Proszę znawców od silników jtd o zerknięcie na ten wykres i o diagnozę.

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Pytałem się w odnośnie turbo bo słabo dmucha momentami co widać po wykresach, róznice w masach powietrza dość spore. Robiłeś te zrzuty na 2gim biegu? Dość szybko się te wartości zmieniają ~850obr, zaraz ~2500 i odrazu ~5000 (brakuje czegoś pośredniego) i moga powstać niedokładności w pomiarach. Lepiej by było na 4-tym od niskich obrotów z gazem w podłodze. Filtr powietrza kiedy wymieniałeś, akurat nic o nim nie wspomniałeś.
    Ostatnio edytowane przez jendriu ; 06-12-2010 o 22:34

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gizu
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Małopolska, Naprawa :)
    Auto
    Alfik 147 1.9 Jtd 115KM 2003
    Postów
    32

    Domyślnie

    Wcześniejsze wykresy były robione tak jak mówisz na 2 biegu.
    Co do filtra powietrza to wymieniłem go tuż po tym jak zauważyłem że komp pokazuje takie wielkie spalanie.
    Zrobiłem nowy wykres. Robiłem go początkowo na 3 biegu, potem długo na 4-ce z butem w podłodze i na samym końcu pięć ale tylko na chwilkę.
    Dzisiaj jest bardzo ślisko i ciężko mi było wyjść na 4 biegu ponad 4 tyś. obrotów.
    Aby zobaczyć wykres trzeba go uruchomić w FES_ie.
    http://sokolball.neostrada.pl/FESExp...0JTD_File7.csv
    Wrzucam jeszcze wyniki w tabelce:

  9. #19
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Teraz widać, że turbo dmucha. Jedyne co to wygląda, że overbost w początkowej fazie nie może się zdecydować co robić. Czyszczenie pewno by wystarczyło i powinno dmuchać juz w całym zakresie wzorcowo. Czujesz może takie szarpnięcie: coś w stylu uslizgu sprzęgła? Przepływka trochę zaniża ale nie ma tragedii.

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gizu
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Małopolska, Naprawa :)
    Auto
    Alfik 147 1.9 Jtd 115KM 2003
    Postów
    32

    Domyślnie

    problem w tym że ja ten elektrozawór mam nierozbieralny.
    Dzisiaj wlałem do niego troszkę wd40 i próbowałem go rozruszać ale nic to nie dało dalej tak samo z tymi wskazaniami kompa
    Chyba poszukam na alledrogo tego zaworu i go kupię.
    Najwyżej będę miał zapas jak by co
    O co chodzi z tym szarpnięciem?
    Ps. ten będzie dobry?
    http://allegro.pl/elektrozawor-turbi...323742390.html

Podobne wątki

  1. 1.9 jtd 115 km - problem ze spalaniem
    Utworzone przez dawidkarim w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 30-12-2014, 17:38
  2. [159] Problem ze spalaniem w Q4 Diesel
    Utworzone przez mops_kr w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-07-2013, 14:27
  3. [145] Problem z moca i spalaniem.
    Utworzone przez pastol w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 17-04-2010, 15:36
  4. [146] 2.0 Td problem ze spalaniem
    Utworzone przez frynas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-10-2008, 06:09
  5. [145] mam problem ze spalaniem
    Utworzone przez dstas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 28-12-2007, 13:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory