Gulf 10W-60 racing mniej znika nie tylko ze względu na lepkość ale także na zawartość PAO 70-75% czego w Valvo nawet najdroższym nie uświadczysz
Dodano po 13 minutes:
Może Redline 5W-50 HP? Płynie OK jak 5W-40 a HTHS jak 10W-60...
Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
Gulf 10W-60 racing mniej znika nie tylko ze względu na lepkość ale także na zawartość PAO 70-75% czego w Valvo nawet najdroższym nie uświadczysz
Dodano po 13 minutes:
Może Redline 5W-50 HP? Płynie OK jak 5W-40 a HTHS jak 10W-60...
Ostatnio edytowane przez wlyszkow ; 05-10-2014 o 19:25 Powód: Dodano
Dwa razy droższy od Gulfa ktory jest po 30pln/l. Redline wychodzi 70pln/l. Za Millers cfs 10w60 nt 60pln/l. Valvo 5w50 po 30pln/l.
No coz - zima idzie mniej sie szaleć bedzie - chyba wezme jednak Valvo a wiosna wroce do Gulfa.
Jakby kogoś oświeciło jeszcze to poproszę o propozycje
Dzieki chłopaki!
Ostatnio edytowane przez Marcin_M ; 05-10-2014 o 20:23
Panowie czy macie jakies dodatkowe informacje odnosnie tego motula takie glebsze http://www.opieoils.co.uk/p-68893-mo...ngine-oil.aspx przez pewien czas zalewalem go do V6 24v i zastanawiam sie czy nie wrocic .
Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4
164 3.0 V6 12v- Byla
155 1.7 TS- Byla
159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums
Wlyszkow - xado 5w50? Cenowo powiedzmy akceptowalny - ale czy lepszy od Valvo?
Ostatnio edytowane przez Marcin_M ; 05-10-2014 o 21:08
Zdziwiłbym się gdyby Xado 5W-50 na PAO z odrobiną ich nano działało gorzej od Valvo 5W-50.
Co do Motula Sport to poza wyższą lepkością ma symbolicznie więcej dodatków niż olej C3 - raczej dla dręczonych nowoczesnych aut z TWC albo DPF nawet.
Patrząc po danych Valvoline 5W50 to się zastanawiam, czy jest jakiś słabszy 5W50 niż ten ich ...
Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r
Nie moge znalezc danych o składzie xado - ile ma pao? Bo Valvo nie ma nic właściwie wspólnego z pao....
Nie podają dokładnych proporcji olejów bazowych w MSDS ale jeśli to jest ta sama seria co ich 10W-60 to byłbym dobrej myśli.
Czy w silniku, który ma 300kkm przebiegu i nigdy nie miał robionej płukanki, warto płukankę zrobić?
Silnik przez 9kkm od wymiany nie spalił oleju, a przynajmniej nie widać tego na bagnecie.
Obecnie zalany jest Mobil Diesel 10W40, który po zlaniu zastąpi Valvoline Maxlife Diesel 10W40.
Polo 86c2f -> E30 -> Polo 86c2f -> Mondeo MkI -> Mondeo MkII -> Xedos -> 146 -> Volvo V50/Opel Astra F
Widze, że temat ruszył.
Więc zapytam z ciekawości.
Jezeli producent zaleca całosezonowo 10w40 to warto zmienić olej na 10w50 lub 60? Mowa oczywiście o jakimś dobrym oleju nie takim, który krzepnie przy - 30.
10w40 dość mocno się grzeje przy normalnej jezdzie i staniach w korkach, a przy mocniejszej jezdzie lub autostradowej podchodzi lekka noga pod 120st.C mierzone na podkładce pod filtr oleju.