Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: KOledzy problem z nowym sprzegłem AR GT JTD

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar dejvid27
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Auto
    Była 156 1.9 Jtd & 166 JTD i Alfa GT JTDm Collezione
    Postów
    226

    Domyślnie KOledzy problem z nowym sprzegłem AR GT JTD

    Koledzy mam już dosyć!!! W tym mc władowałem 3600 zł za naprawę auta i ciągle jest coś nie tak.
    Wymienił mi wczoraj mechanik sprzęgło z dociskiem .Odbieram auto przy ruszaniu mi szarpie .To samo na biegu wsteczny też szarpie .
    Mechanik mi wciska że dwumas .Przed wymianą tak nie miałem.Co robić ???

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa GT 1.9JTDM 2006r.
    Postów
    99

    Domyślnie

    Zmienić mechanika?

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar dejvid27
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Auto
    Była 156 1.9 Jtd & 166 JTD i Alfa GT JTDm Collezione
    Postów
    226

    Domyślnie

    Dzieki :/ a objawy co mogło się stać

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    dwumas ma rację

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar dejvid27
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Auto
    Była 156 1.9 Jtd & 166 JTD i Alfa GT JTDm Collezione
    Postów
    226

    Domyślnie

    Dwumas stuka .A tu przed wymiana tylko się sprzęgło slizagało ,a samochód nie szarpał

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    dwumas nie musi stukać a będzie do wyrzucenia. Ale co ja tam wiem..

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar dejvid27
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Auto
    Była 156 1.9 Jtd & 166 JTD i Alfa GT JTDm Collezione
    Postów
    226

    Domyślnie

    Wczoraj przed wymianą mówił ze dwumas jest OK .Jak odebrałem nagle już nie

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    w innym temacie odnośnie problemów z Twoją GT doczytałem, że "diagnozując" problem po prostu spaliłeś sprzęgło.. Przy okazji przegrzałeś kilka razy powierzchnię cierną na dwumasie do doprowadziło do jej odkształceń. Aktualnie po wymianie sprzęgła nowa tarcza na krzywej powierzchni dwumasy podczas puszczania sprzęgła po prostu nie potrafi zatrzymać się w systemie 1:1 więc wszystko drży.

    Mechanik przed wymianą nie słyszał dwumasy, po zdemontowaniu sprzęgła nie zanotował większych luzów więc stwierdził że jest ok dopóki nie odpalił silnika. Niestety 95% mechaników nie sprawdza czy dwumas jest równy i nie spalony a przebarwienia bierze za coś normalnego.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar dejvid27
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Auto
    Była 156 1.9 Jtd & 166 JTD i Alfa GT JTDm Collezione
    Postów
    226

    Domyślnie

    Dzieki za info ale nie pisałem wcześniej,że mam problem z dwu-masem??? .Jak to możliwe że oddałem auto w którym ślizgało się sprzęgło - a odebrałem po naprawie i jazda tym autem jest fatalna.Zaraz okaże się, że oddam bo jest uszkodzony przepływomierz a mechanik mi powie że wtryski.Auto przed naprawa oprócz tego że ślizagało się sprzęgło chodziło dobrze.Cały czas było wszystko naprawiane na bieżąco .Olej co 10.000 ,przeglądy filtry itd.Chyba to będzie moja ostatnia przygoda z dieslem bo zaraz okaże się że mam DPF zap*** albo turbinę do regeneracji.Ile ku* tych napraw
    - Kolektor ssacy z wymianą za 800
    - Chłodniczka oleju z wymianą - 1200
    -Sprzegło z dosciskiem + wymiana 900
    -Wypalanie DPF serwisowe + filtry i olej prawie 500
    Za parę dni pewnie coś z wahaczem bo powoli skrzypi !!! Szok
    Niby silnik JTDm niezniszczalny a portfel ubywa.
    Znajomy ma lagune II po lifcie 1.6 16 v od 2 lat nic nie robi odkąd sprowadził ani, oleju ,ani rozrządu i jeździ.A ja tak się nacieszyłem GT że będę za parę dni jadł chleb zamiast z nutellą , to z parykarzem albo smalcem - - - Updated - - -


    Naczytałem się że JTDm to pancerny diesel.
    Wymieniam olej co 10.000 + filtry + wypalanie serwisowe dpf koszt ok 500
    Do tego doszedł kolektor ssacy 800
    Jakoś to szło przeżyć.
    3 Tyg temu chłodniczka oleju seriws bosch wykasował za chłoniczke zamiennin 300 + 200 przewody + 700 robocizna
    Fajnie miła obsługa
    Teraz sprzęgło kupiłem za 500 + 400 robocizna odbieram auto szok!!! szarpie itd.Nie idzie jeździć
    Za parę dni pewnie wahacz się odezwie bo polskie drogi prowadzą do Mrągowa , i mechanik który każe wymienić dwumasa za 1300 + robocizna a na końcu okaze się ze to coś z dociskiem było bo takie tematy już ludzie tu przerabiali.
    Cytat z gazet JTDm silnik pancerny ? 550 .000 km można zrobić? gdzie ? Jak kupisz od Niemca z przebiegiem 500.000 i 50.000 zrobisz chyba sam.
    Druga moja alfa i szczerze mam dosyć.Ręce opadają. Władowałem przez prawie dwa lata prawie 6000 zł w GT nie mówie o 166 JTD co $$$ poszło tyle że już bym jeździł W 212 w beznynie.
    Warto za co ?
    Trzeba było kupić 159 1.8 MPI albo CLK 200 Kompressora i po sprawie a nie DPF ,Kolektory ,dwumasy itd..
    Miałbym pretensje do siebie ,jak bym nie dbał nic nie robił.ALe staram się wszystko na bieżąco naprawiać ....Nie mam zamiaru kogoś tu urazić ale to co mnie spotyka z ta marką to jest Kambodża
    Ostatnio edytowane przez dejvid27 ; 15-02-2017 o 05:54

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Ty to jeszcze nie wiesz co to jest kamobodża w Alfie JTDek jest naprawdę pancerny na tle konkurencji. Kwestia znalezienia odpowiedniego mechanika do tego samochodu. Niestety w Polsce "mirków" nie brakuje.
    W gólnie sprzęgło powinno być prawie zawsze wymieniane razem z dwumasą. Gdybyś to zrobił od razu teraz byłbyś 400zł bogatszy.
    Wahacz jak skrzypi to nic strasznego puki nie ma luzów nie ma co go wymieniać.

    No i nie porównuj 1.9 JTDm16v z 1.6 16v benzyną bo to zupełnie inne konstrukcje o zupełnie różnych parametrach.

Podobne wątki

  1. Problem ze sprzegłem
    Utworzone przez rawcio17 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-08-2014, 22:10
  2. Problem ze sprzegłem.
    Utworzone przez Brylant w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-12-2013, 09:27
  3. problem z sprzegłem
    Utworzone przez paweł1231 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-05-2011, 21:39
  4. [146] problem ze sprzegłem?? 146 boxer
    Utworzone przez jacek508asia w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-02-2011, 18:31
  5. mam problem ze sprzegłem POMÓŻCIE!!!!
    Utworzone przez Jacek 156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-12-2008, 10:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory