Strona 16 z 55 PierwszyPierwszy ... 67891011121314151617181920212223242526 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 151 do 160 z 541

Temat: MULTIAIR - alfa giulia ,stelvio 2.0 benzyna - rady , sugestie

  1. #151
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jml
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia 2.0 TBi 200KM
    Postów
    452

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lober Zobacz post
    Dzisiaj odwiedziłem Carserwis, w którym robię przeglądy olejowe, celem dokupienia płynu do chłodnicy. Podpytałem przy okazji o Multiair mechanika i osobę z działu części zamiennych (często widzę u nich Giulie i Stelvio na parkingu). Z tego, co mi powiedziano, to bardzo rzadko dochodzi do ich wymiany, a zaistniałe awarie wynikają głównie z przeciągania interwałów olejowych, pałowania na zimnym silniku, albo przegrzewania go długotrwałą ostrą jazdą, używania tanich, niespełniających norm filtrów oleju, albo olejów o specyfikacji odbiegającej od tej, którą przewidział producent dla tego silnika. Ile w tym prawdy- nie wiem, zalecono mi wymiany co 10k przy normalnym użytkowaniu, a jeżeli lubię agresywną jazdę i często kręcę wysoko obroty- to co ok 6-7k km. Wpadła też informacja o częstszym wymienianiu świec, żeby nie ciągnąc ich na siłę do zalecanej w książce serwisowej ilości km, tylko jakieś 10-15k km wcześniej. Wydaje mi się to rozsądne.
    No to ja chucham i dmucham na swoją, przy ostatniej wymianie zmieniłem też świece 1 albo 2 przeglądy wcześniej (po tej wymianie zacząłem zauważać objawy, nie wiem czy to mogło mieć coś do rzeczy). Nawet na dotarciu zmieniałem olej co dla niektórych na forum jest niepojęte. Jednak się stało. Takie rady to chyba wróżenie z fusów.

    Jednak chyba rzadko wymieniają MA, to może być fakt. Pech i tyle.

    albo przegrzewania go długotrwałą ostrą jazdą
    To może mi się zdarzać jednak jak zdefiniujemy kiedy ostra jazda jest ostra i długotrwała długotrwała? I dlaczego niby nie mogę kręcić auta do odcinki. Nie pałuję na zimnym, olej zmieniam co 10-12 tys.

  2. #152
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,481

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lober Zobacz post
    Dzisiaj odwiedziłem Carserwis, w którym robię przeglądy olejowe, celem dokupienia płynu do chłodnicy. Podpytałem przy okazji o Multiair mechanika i osobę z działu części zamiennych (często widzę u nich Giulie i Stelvio na parkingu). Z tego, co mi powiedziano, to bardzo rzadko dochodzi do ich wymiany, a zaistniałe awarie wynikają głównie z przeciągania interwałów olejowych, pałowania na zimnym silniku, albo przegrzewania go długotrwałą ostrą jazdą, używania tanich, niespełniających norm filtrów oleju, albo olejów o specyfikacji odbiegającej od tej, którą przewidział producent dla tego silnika. Ile w tym prawdy- nie wiem, zalecono mi wymiany co 10k przy normalnym użytkowaniu, a jeżeli lubię agresywną jazdę i często kręcę wysoko obroty- to co ok 6-7k km. Wpadła też informacja o częstszym wymienianiu świec, żeby nie ciągnąc ich na siłę do zalecanej w książce serwisowej ilości km, tylko jakieś 10-15k km wcześniej. Wydaje mi się to rozsądne.
    Długotrwała ostra jazda mówisz? to ja się pytam po co mi niemal 300 koni? żeby toczyć sie jak maluchem? nie przesadzajmy

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał jml Zobacz post
    No to ja chucham i dmucham na swoją, przy ostatniej wymianie zmieniłem też świece 1 albo 2 przeglądy wcześniej (po tej wymianie zacząłem zauważać objawy, nie wiem czy to mogło mieć coś do rzeczy). Nawet na dotarciu zmieniałem olej co dla niektórych na forum jest niepojęte. Jednak się stało. Takie rady to chyba wróżenie z fusów.

    Jednak chyba rzadko wymieniają MA, to może być fakt. Pech i tyle.


    To może mi się zdarzać jednak jak zdefiniujemy kiedy ostra jazda jest ostra i długotrwała długotrwała? I dlaczego niby nie mogę kręcić auta do odcinki. Nie pałuję na zimnym, olej zmieniam co 10-12 tys.
    po prostu masz pecha i tyle.

  3. #153
    Użytkownik Świeżak Avatar Gelo
    Dołączył
    12 2019
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Q4 2.0 280km
    Postów
    180

    Domyślnie

    O ile oczywiste jest dla mnie, dlaczego trzeba częściej zmieniać olej, tak nie ogarniam co do tego mają świece? Przecież multiair pracuje w filmie olejowym i nie ma kontaktu bezpośredniego z mieszanką paliwową.

  4. #154
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2017
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 TBi 280KM Q4 Imola Titanium
    Postów
    269

    Domyślnie

    Cytat Napisał jml Zobacz post
    No to ja chucham i dmucham na swoją, przy ostatniej wymianie zmieniłem też świece 1 albo 2 przeglądy wcześniej (po tej wymianie zacząłem zauważać objawy, nie wiem czy to mogło mieć coś do rzeczy). Nawet na dotarciu zmieniałem olej co dla niektórych na forum jest niepojęte. Jednak się stało. Takie rady to chyba wróżenie z fusów.

    Jednak chyba rzadko wymieniają MA, to może być fakt. Pech i tyle.


    To może mi się zdarzać jednak jak zdefiniujemy kiedy ostra jazda jest ostra i długotrwała długotrwała? I dlaczego niby nie mogę kręcić auta do odcinki. Nie pałuję na zimnym, olej zmieniam co 10-12 tys.
    Zapewne trafiłeś na felerną część, może jakieś zanieczyszczenia poprodukcyjne, gorsza partia oleju/paliwa, może filtr był uszkodzony.. opcji jest wiele, pech. Dobrze, że udało się to zrobić na gwarancji. Po wymianie ustały objawy, o których pisałeś?

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    Długotrwała ostra jazda mówisz? to ja się pytam po co mi niemal 300 koni? żeby toczyć sie jak maluchem? nie przesadzajmy
    Ale dlaczego kierujesz to do mnie? Taką opinię usłyszałem, to przekazuję. Myślę, że chodziło o ciągłe, ostre katowanie samochodu do przegrzania. Niezależnie od tego, ile ma się koni mechanicznych i momentu obrotowego pod maską, to są granice zdrowego rozsądku. Każdy silnik da się zajechać nieumiejętną eksploatacją.

    Cytat Napisał Gelo Zobacz post
    O ile oczywiste jest dla mnie, dlaczego trzeba częściej zmieniać olej, tak nie ogarniam co do tego mają świece? Przecież multiair pracuje w filmie olejowym i nie ma kontaktu bezpośredniego z mieszanką paliwową.
    Nie mam zielonego pojęcia, może chodzi o niewypalone paliwo, które potem miesza się z olejem, który w następstwie zmieszania z benzyną traci swoje właściwości smarne.

  5. #155
    Użytkownik Świeżak Avatar Gelo
    Dołączył
    12 2019
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Q4 2.0 280km
    Postów
    180

    Domyślnie

    Nie mam zielonego pojęcia, może chodzi o niewypalone paliwo, które potem miesza się z olejem, który w następstwie zmieszania z benzyną traci swoje właściwości smarne.
    Gdyby tak się działo, to silnik do remontu. Paliwo nie może dostawać się do oleju bo olej straciłby wszelkie właściwości.

  6. #156
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,555

    Domyślnie

    Paliwo do oleju może dostać się w dieslu z DPF-em. Dotrysk zwiększonej dawki ON, w momencie gdy przerwie się proces wypalania może spowodować dostawanie się resztek niespalonego paliwa do oleju. W nowych "benzynowcach" takie rzeczy się nie dzieja, przy złej mieszance pow. - paliwowej komp. wyłączył by silnik.

  7. #157
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    10,039

    Domyślnie

    Paliwo do oleju jak najbardziej w benzyniakach sie tez dostaje, wg artykulow na necie szczególnie tak jak naszych z bezposrenim wtryskiem, szczegolnie jak jezdzi sie krotkie odcinki i nie odparuje z oleju benzyna, moze dojsc lekko do kilku % objetosci oleju. trasa pomaga odparowac.
    Proszę, nie wysyłajcie mi wiadomości prywatnych jeśli to nie jest absolutnie konieczne, i nie jest to bezpośrednia sprawa tylko pomiędzy nami - np. interes.

    To jest forum. Pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym.

    Szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową bo ta jest beznadziejna (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>).

    Przy autach jedyne prace jakie biorę to przy okazji zakupu u mnie radia z AA/ACP, a tu rozmowę zaczynamy od 3k(przedlift bez nav) do ~10kPLN (radio polift/touch/licznik/HVAC).

  8. #158
    Użytkownik Rowerzysta Avatar jml
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo Giulia 2.0 TBi 200KM
    Postów
    452

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lober Zobacz post
    Zapewne trafiłeś na felerną część, może jakieś zanieczyszczenia poprodukcyjne, gorsza partia oleju/paliwa, może filtr był uszkodzony.. opcji jest wiele, pech. Dobrze, że udało się to zrobić na gwarancji. Po wymianie ustały objawy, o których pisałeś?
    Czekam na wymianę jeszcze.

  9. #159
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2020
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta
    Postów
    8

    Domyślnie

    Obejrzałem ten film i zastanawiam się jak mogłby wyglądać upgrade takiego modułu
    https://
    www .youtube.com/watch?v=xhIgwRIxX10 (link z dowma spacjami mam poniżej 10 postów)
    Wydaje mi się, że jest to niemożliwie i jeżeli nie będzie się przestrzegać podstawowych zasad użytkowania silnika z tym modułem tylko przyspieszamy jego zużycie natomiast sama wymiana jest wpisana w jego użytkowanie.
    Ostatnio edytowane przez MIchur ; 03-05-2021 o 08:12

  10. #160
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2020
    Mieszka w
    Hamburg
    Auto
    Giulia 2.o RWD
    Postów
    26

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    Długotrwała ostra jazda mówisz? to ja się pytam po co mi niemal 300 koni? żeby toczyć sie jak maluchem? nie przesadzajmy
    Tak jest!

    Ostra jazda => wysokie obciążenie na dluzszy dstans:

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	205.jpg
Wyświetleń:	14
Rozmiar:	43.5 KB
ID:	278209

    Swiece tego nie lubja. Musialy byc wymienione bo silnik nie rowno chodzil jak sie rogrzewal.
    Warsztat mi zapewnil ze nie spotkali zadnych problemow z MA w Giuliach, niezaleznie od stylu jazdy...

Podobne wątki

  1. [Giulia] Pas przedni alfa giulia veloce
    Utworzone przez Karol1 w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 118
    Ostatni post / autor: 12-02-2023, 20:10
  2. Uszkodzona Alfa giulia Q - rady, sugestie
    Utworzone przez Karol1 w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 30-01-2021, 16:43
  3. Giulia i Stelvio NRING, Giulia Veloce Ti czyli nowości z Genewy
    Utworzone przez GexN w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-03-2018, 13:13
  4. [Giulia Veloce] Poszukuję kolegi z Giulią VELOCE z Warszawy/okolic, NAGRODA!
    Utworzone przez Latrunculus w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-07-2017, 07:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory