Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 29 z 29

Temat: [166] V6 dusi się, nie wchodzi na obroty

  1. #21
    cieplin
    Gość

    Domyślnie

    Uff.. Minęło parę dni ale problem został wyjaśniony i po części naprawiony.

    Ale najpierw podziękuję koledze stanlizakowi za nieocenioną pomoc i poświęcony dla mnie i mojej Alfy czas. Jestem pełen podziwu dla Twojej wiedzy i doświadczenia. Bardzo dziękuję i obiecuję się odwdzięczyć


    Pierwszym problemem okazała się malutka dziurka w wężyku w pompie paliwowej. Pompa ciągnęła paliwo ale jego część uciekała z powrotem do baku, no i nie było odpowiedniego ciśnienia paliwa. Wymiana rurki sprawę załatwiła. Ale po podłączeniu komputera do pracującego (wreszcie) samochodu okazało się, że nie żyje sonda lambda i to ona jest odpowiedzialna za wcześniejsze problemy.
    Wcześniej sprawdziliśmy ciśnienie w cylindrach, świece, przewody, cewki, wtryski - wszystko w normie.


    Zatem po zakupie nowej sondy zabrałem się za jej wymianę. Niestety nie była to robota na godzinkę jak wcześniej myślałem...


    Najpierw odcinanie śrub między katalizatorem, a tłumikiem środkowym, a po „odkręceniu” starej sondy okazało się, że cały gwint z sondy został w katalizatorze i nowej wkręcić się nie da. Musiałem wyjąć cały katalizator.


    I tu czekała mnie największa niespodzianka, bo przed odcięciem śrub, pamiętając o radach kolegi stanlizaka, solidnie zabezpieczyłem katalizator przed upadkiem bo to ciężkie przecież (robiłem w pojedynkę). A tu okazało się, że mój katalizator waży nie więcej jak 3 kilo... Puściutki ! Pięknie przez niego widać na wylot. Teraz już wiem skąd taki zapach spalin i wyniki z analizatora.


    Tak, czy inaczej trafił do tokarza po nowy gwint na sondę lambda. Dzisiaj wszystko poskładałem i pomimo braku katalizatora jest duża poprawa.


    Teraz czeka mnie jeszcze wymiana tłumików, bo obecnych nawet złomiarze by nie wzięli
    No i muszę się kupić nowego kata.


    Dziękuję wszystkim za pomoc i jeszcze raz dziękuję koledze stanlizakowi !


    Pozdrawiam !

  2. #22
    kolorowy
    Gość

    Domyślnie

    koledzy dołącze się do twmatu mam nieco podobny problem a mianowicie jadąc autem przy obrotach 6tyś zaczyna go dusić i lekko szarpać lecz po chwili zapala się kontrolka wtrysku i auto dostaje większe obroty do maxsa co to moze być że tak robi

  3. #23
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał kolorowy Zobacz post
    koledzy dołącze się do twmatu mam nieco podobny problem a mianowicie jadąc autem przy obrotach 6tyś zaczyna go dusić i lekko szarpać lecz po chwili zapala się kontrolka wtrysku i auto dostaje większe obroty do maxsa co to moze być że tak robi
    moze cisnienie nie domaga albo wtryskiwacz ktorys
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  4. #24
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Kolego kolorowy,
    przyczyn może być wiele:
    - przepływomierz,
    - ciśnienie benzyny,
    - wtryskiwacze,
    - samozapłony (czujniki spalania stukowego),
    - fazy rozrządu,
    - kompresja w cylindrach
    Należy połączyć się ze sterownikiem za pomocą programu diagnostycznego,
    sczytać wszystkie błędy i moment ich wystąpienia wtedy dopiero można stawiać jakąś diagnozę.

  5. #25
    kolorowy
    Gość

    Domyślnie

    więc koledzy podpiołem autko pod kapa i co nic nie wykazało pokazało błedy tylko czujnika podsłonecznego i tenpomatu i nic wiecej więc prosze was o pomoc

  6. #26
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Kolego kolorowy,
    jak sam pisałeś zapala Ci się nawet kontrolka błędu silnika na tablicy, więc to jest niemożliwe by sterownik silnika nie zapisał tego błędu w pamięci.
    Sterownik zapisuje wszystkie błędy, nawet te co nie powodują zapalenia się kontrolki na tablicy.
    Radzę podjechać do "kumatego" diagnosty napewno coś znajdzie.

  7. #27
    magico
    Gość

    Domyślnie

    Stalziniak stary - nie wiem co to za koles sie czai pod tym nr telefonu co go podales ale to geniusz!

    Zdiagnozował mi alfe na telefon, powiedział co i jak zrobic i działa. Alfa ozyla, reset sterownika zadziałał. Jak narazie spoko, ale mało jezdziłęm, ale wygląda ze podziałało.

    Kolejny raz panowie z Ital Auto z katowic postawili złą diagnoze i kazali wymienić pół auta na darmo - dobrze ze ich nie posłuchałem.
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 20-11-2010 o 18:19

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał magico Zobacz post
    Stalziniak stary - nie wiem co to za koles sie czai pod tym nr telefonu co go podales ale to geniusz!

    Zdiagnozował mi alfe na telefon, powiedział co i jak zrobic i - działa alfaozyla reset sterownika zadziałał. Jak narazie spoko, ale mało jezdziłęm, ale wygląda ze podziałało.

    Kolejny raz panowie z Ital Auto z katowic postawili złą diagnoze i kazali wymienić pół auta na darmo - dobrze ze ich nie posłuchałem.
    to moze opisz co bylo nie tak i co zrobiles zeby to naprawic moze sie komus przyda...
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  9. #29
    magico
    Gość

    Domyślnie

    Kumpel który pracował w aso fiata obstawiał mapy wtrysków, przez gaz w aucie.


    Pewni geniusze z serwisu alfy z kace ( juz wspomnani ) kazali wymienic przepływke i lambde.

    Ten diagnosta powiedział zeby sie pierd.. w łeb bo to nie ma na to wpływu. Map tez sie nie wgrywa nowych..

    Powiedział że sterownik silnika do 04.2000 jest na tyle prosty ze tam mapy sie resetuje. Odłącza aku na min 15 minut, potem włacza zapłon (bez naciskania czegokolwiek - nawet sprzegłą czy gazu) włącza zapłon na 30 sekund. PO tym czeka kolejnie 3 minuty i uruchamia silnik, zostawiamy na wolnych obrotach do czasu az właczyu sie wentylator ( mi zajeło jakies 20 minut). Kazał zrobic na benie minimum 30 km, choc ja zrobiłem 60 właczyłem dopiego gaz i dalej smiga.

    I działa, za free Alfa odżyla a tak wywaliłbym 700 zeta zeby sie dowiedziec ze to nie to.

    A objawy były takie że silnik po 10 km dławił sie, tracił moc, wypadały zapłony, nierówno pracowała itp.
    Komp pokazał błąd detonatora (spalania stukowego),
    Ostatnio edytowane przez magico ; 20-11-2010 o 14:30

Podobne wątki

  1. 156 1.6 nie wchodzi na obroty
    Utworzone przez rafalvergil w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-11-2010, 14:33
  2. Nie wchodzi na obroty
    Utworzone przez Adwokat74 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-09-2010, 18:28
  3. [164] 2.0TS nie wchodzi na obroty POMOCY!!!
    Utworzone przez albinek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 30-05-2010, 08:51
  4. [146] Nie wchodzi na obroty
    Utworzone przez grzesiekalf w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-02-2010, 14:01
  5. [164] Nie wchodzi w obroty - 2.5 TD VM
    Utworzone przez berciko1 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-11-2009, 14:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory