Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23
  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES / ETM
    Auto
    2x 33
    Postów
    1,325

    Domyślnie Wibracje na nadwoziu przy okreslonych obrotach silnika

    Przy 2000-3000 obr/min czuc na nadwoziu straszne wibracje, ponizej 2000 i pow. 3000 tez, ale juz troche mniej, przy przyspieszaniu jakby nieco slabsze. Tak bylo juz w momencie kupna, wiec nie znam okolicznosci ich powstania. Laczniki na wale napedowym sa nowe, podpora nowa, poduszka silnika tyl nowa, poduszki skrzyni nowe. Od tych wibracji wybila mi sie tuleja metalowa tylnego lacznika walu napedowego(tego juz wymienionego - nie wiem ile km na nim bylo zrobione), przez co strasznie dzwonila. Znajomy mechanik wymienial mi wtedy przedni lacznik walu i przy okazji napawal ta tulejke i od tamtego momentu nie odzywa sie juz. Zauwazyl on, natomiast, ze sam silnik powoduje niewielkie wibracje, po dolozeniu pierwszego odcinka walu sa juz wyrazniejsze no i po dolozeniu ostatniego sa juz takie jak obecnie. W kazdym razie auto tak jezdzilo przez zime i ostatnio zdecydowalem sie wywazyc wal. Po wywazeniu zmienilo sie niewiele i na dodatek na gorsze. Przejechalem moze ze 100km, przeciagnalem raz na jedynce i na wyzszych obrotach cos zaczelo rzezic w okolicy sprzegla. Poza tym jak stanac pod autem to z okolicy kola zamachowego z przodu tez slychac jakies dziwne odlgosy, no ale to jest zrozumiale, ze cos w koncu sie zacznie rozpadac. Ogolnie auto jest raczej proste i na pewno nie jest "po przejsciach". Pytalem juz kiedys na IKARze, ale nikt nie mial wczesniej takich problemow. Moze ktos z czytajacych to forum spotkal sie juz moze z podobnym przypadkiem?

  2. #2
    Administrator Romeo Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    5,086

    Domyślnie

    a jestes pewny ze to wal a swoja droga ciekawe czy jest dobrze wywazony .w sumie kiedys duza bolaczka byly takie wibracje w zuku a takze w poldku tracku i tutaj winny byl tylny most.nie pamietam ale czy w 75 skrzynia jest z tylu razem z dyferencjalem a naped jest przez polosie? wiec jezeli tak jest to rozbieralbym sprzeglo a czy robiles taki eksperyment odpiac wal od skrzyni i pocholowac a pozniej na odwrot odpiac od sprzegla a jescze lepiej wsadz ja na rolki i w kanale powinno byc widac co sie dzieje rolki sa w kazdej stacji diagnostycznej a juz ideal na hamowni

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES / ETM
    Auto
    2x 33
    Postów
    1,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix
    a jestes pewny ze to wal a swoja droga ciekawe czy jest dobrze wywazony .w sumie kiedys duza bolaczka byly takie wibracje w zuku a takze w poldku tracku i tutaj winny byl tylny most.nie pamietam ale czy w 75 skrzynia jest z tylu razem z dyferencjalem a naped jest przez polosie? wiec jezeli tak jest to rozbieralbym sprzeglo a czy robiles taki eksperyment odpiac wal od skrzyni i pocholowac a pozniej na odwrot odpiac od sprzegla a jescze lepiej wsadz ja na rolki i w kanale powinno byc widac co sie dzieje rolki sa w kazdej stacji diagnostycznej a juz ideal na hamowni
    Wszystko co jest za sprzeglem przez skrzynie az do kol jest w porzadku, a przynajmniej nie powoduje tych drgan - zaleza one tylko i wylacznie od obrotow silnika, a nie predkosci jazdy. Sprzeglo, skrzynia i most sa w jednej obudowie, z tylu auta, jak to w transaxlach bywa
    Nie wiem co jest przyczyna, nie mam zielonego pojecia jak to w ogole sprawdzic. Fakt jest taki, ze wal dalem do wywazania i teraz drga jeszcze bardziej(co nie musi oznaczac, ze wal nie jest wywazony)

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Torowa GTV6
    Postów
    641

    Domyślnie

    Czy te wibracje też są obecne jak wysprzeglasz i turujesz silnik?

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES / ETM
    Auto
    2x 33
    Postów
    1,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał PietereQ
    Czy te wibracje też są obecne jak wysprzeglasz i turujesz silnik?
    Tak, dokladnie. Co by nie robic to w przedziale 2000-3000 obr zawsze drga tak samo

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Torowa GTV6
    Postów
    641

    Domyślnie

    No to to zawęża listę podejżanych od silnika po końcówkę wału... A silnik jako tako dobrze chodzi? Chodzi mi o pracę?

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES / ETM
    Auto
    2x 33
    Postów
    1,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał PietereQ
    No to to zawęża listę podejżanych od silnika po końcówkę wału... A silnik jako tako dobrze chodzi? Chodzi mi o pracę?
    No to tak jak pisalem, od poczatku chodzil niby ok, wolne byly stabilne, ladnie sie wkrecal do czerwonego zakresu, zadnych zlych oznak. Z drugiej strony po ostatnim 3 tygodniowym postoju jak odpalilem to dosyc konkretnie kopcil na niebiesko i wcale kopcenie mu do konca nie przeszlo, wiec zaczynam miec obawy co do stanu silnika. Olej juz wczesniej przepalal w ilosciach przemyslowych, ale przynajmniej bez wizualnego efektu, a teraz przy przegazowkach jednak puszcza niebieski dymek. W kazdym razie poki co bardziej martwia mnie te drgania, ktore od samego poczatku odbieraja cala przyjemnosc z jazdy

  8. #8
    Wołek
    Gość

    Domyślnie

    Dziwna sprawa... To samo było w giuliettcie, którą rozebrałem na części. Też dostawała takich mocnych, nieprzyjemnych wibracji. Ale tam było to chyba spowodowane stanem poduszek pod skrzynią. A jak wymieniałeś przeguby na wale to poskręcałeś go tak samo jak był czy może któraś część obruciła ci się w około własnej osi??? My mieliśmy taki problem w kumpla fiacie 131. I była to wina zle poskładanego wału. A któryś z odważników nie odpadł??

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES / ETM
    Auto
    2x 33
    Postów
    1,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wołek
    Dziwna sprawa... To samo było w giuliettcie, którą rozebrałem na części. Też dostawała takich mocnych, nieprzyjemnych wibracji. Ale tam było to chyba spowodowane stanem poduszek pod skrzynią. A jak wymieniałeś przeguby na wale to poskręcałeś go tak samo jak był czy może któraś część obruciła ci się w około własnej osi??? My mieliśmy taki problem w kumpla fiacie 131. I była to wina zle poskładanego wału. A któryś z odważników nie odpadł??
    Wibracje byly jak juz kupowalem i chyba nawet poprzedni wlasciciel tez takie auto kupil, wiec nie wiadomo co tam wczesniej bylo grzebane. Prawdopodobnie dlatego wlasnie gosciu wymienial srodkowy i tylny lacznik walu. Pozniej ja wymienialem przedni bo byl zupelnie rozwalony i tez myslalem, ze to moze byc przyczyna, a tu jednak bez zmian. Obecnie po wywazeniu wal nie byl rozkrecany.
    Co do Twojej Giulietty to wiesz, ze na pewno poduszki skrzyni byly przyczyna?

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Torowa GTV6
    Postów
    641

    Domyślnie

    Albo nie pali na wszystkie gary albo mogą być problemy z kompresją

Podobne wątki

  1. [159] Wycoskie ciśnienie przy niskich obrotach silnika
    Utworzone przez KuASY w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 09-11-2015, 18:12
  2. [Giulietta] Spadek mocy silnika przy dużych obrotach
    Utworzone przez Roman35 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-06-2015, 12:18
  3. [159] Niepokojące dźwięki silnika przy 2/3tyś obrotach.
    Utworzone przez kazur22 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-06-2014, 12:08
  4. [156] wibracje na niskich obrotach i przy ruszaniu
    Utworzone przez Grześ i Dysia w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-06-2011, 14:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory