Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 39 z 39
  1. #31
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES / ETM
    Auto
    2x 33
    Postów
    1,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał PietereQ
    Czy silnik zaprojektowany w 71 roku który z 2,5 ltra osiąga 160 Km i 220 Nm można nazwać niedopracowanym? :mrgreen:
    No wlasnie?
    Zawsze wydawalo mi sie, ze im silnik bardziej dopracowany, im wiecej czasu spedzili nad jego projektem, badaniami, testami inzynierowie, tym trudniej jest go zmodyfikowac, tak by nie tylko nie zepsuc, a poprawic.

  2. #32
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Torowa GTV6
    Postów
    641

    Domyślnie

    Nie, bardziej chodziło mi o to, że niestety w Polsce niewiele osób ma pojęcie o modyfikowaniu tych silników, większość odpowie że alfa to g... i modyfikacja tego silnika to fortuna, kup se lepiej 1,8t koncernu VAG itp itd... Wystarczy poodwiedzać zagraniczne strony to człowiekowi aż chce się działać.

  3. #33
    Piotr
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał JacekK
    Cytat Napisał PietereQ
    Czy silnik zaprojektowany w 71 roku który z 2,5 ltra osiąga 160 Km i 220 Nm można nazwać niedopracowanym? :mrgreen:
    No wlasnie?
    Zawsze wydawalo mi sie, ze im silnik bardziej dopracowany, im wiecej czasu spedzili nad jego projektem, badaniami, testami inzynierowie, tym trudniej jest go zmodyfikowac, tak by nie tylko nie zepsuc, a poprawic.
    nie do końca tak jest gdyż inżynier produkujący określony element, częśc lub podzespół jest ograniczony pewnymi wymaganiami technicznymi jakie musi spełniac finalny produkt. W przypadku silników spalinowych jest to zazwyczaj określona trawłosc silnika, splanie paliwa itd. możnaby długo wymieniac. Chodzi głównie o to, że produkcja masowa musi trafiac do szerokiego grona odbiorców. Inaczej jest w przypadku produkcji jednostkowej lub małoseryjnej, produkty wykonywane w taki sposób trafiają do wąskiego grona odbiorców którzy w jakiś tam sposób godzą się np. na ponadpraeciętne spalanie lub obnizoną trwałośc określonych podzespołów samochodu.
    Modyfickaje jednostki napędowej praktycznie zawsze niosą ze sobą obniżenie trwałości silnika.
    Konstruktorzy muszą pogodzic ze sobą niskie spalanie i w miarę dobre osiągi, a więc idą na kompromis. Właśnie w tym kompromisie tkwi potencjał jakim dysponujemy podnosząc moc silnika w naszym samochodzie :wink:

  4. #34
    Wołek
    Gość

    Domyślnie

    Wszystko da się zrobić tylko są dwie kwestie: po pierwsze kasa, a po drugie nie można założyć np maksymalnie ostrych wałków i niewiadomo jak wszystko poodchudzać bo jazda po mieście stanie się katorgą i auto zacznie nadawać się tylko na tor. No chyba, że ktoś ma dwa :mrgreen: . Wystraczy pogrzebać trochę przy głowicy i wyważyć układ korbowo-tłokowy (ewentualnie odchudzić i wypolerować korby) i naprawdę czuć różnicę.

  5. #35
    bassman
    Gość

    Domyślnie

    Wiesz, ja w swoim mialem tez dysze wielka ( nie wiem jaki nominal bo sam to igla rozwiercalem). Wazna jest proporcja paliwo-powietrze.
    Przy rozwierconych kanalach jest oslabiona glowica i zakres rownych obrotow biegu jalowego idzie mocno w gore.

  6. #36
    Wołek
    Gość

    Domyślnie

    I jak to zwykle bywa wszystko było a plany wzięły w łep z powodów finansowych i braku chętnych na mój silnik 1.8. Szkoda mi go wstawiać w garaż żeby tam umarł :roll: . No ale nie jest źle bo 122 KM też dają radę a na 3.0 jeszcze przyjdzie czas :twisted: . Narazie kończę przygotowywać wóz do malowania i postaram się to wszystko zakończyć jak najlepiej. W sumie większość moich znajomych odetchnęło z ulgą bo w końcu kto robi alfę 3.0 V6 jak jedyny środek transportu . Może i dobrze, że tak wyszło. Narazie ważne, żeby końcem lipca wyjechać i cieszyć się samochodem a nie robić go do przyszłych wakacji. Jedyna zmiana to kolektor z TS-a z podstawą od 1.8 DOHC na wtrysku i BLOS :wink: . Oby się wybrać na jakiś zlocik. Pozdrawiam!

  7. #37
    Marcino 156
    Gość

    Domyślnie

    No troszke szkoda, szczerze powiedziawszy mialem nadzieje ze ten "szwab killer" zobaczy swiatlo dzienne
    Powodzenia przy skladaniu Alfki i jak najszybciej wyjeżdzaj na droge :wink:

  8. #38
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Torowa GTV6
    Postów
    641

    Domyślnie

    Czyżbyś sprzedawał V-kę?

    A może pomyśleć o zaturbieniu 1.8? Byłby wtedy niezły madafaka :twisted:

  9. #39
    Wołek
    Gość

    Domyślnie

    Nic nie sprzedaję, ale wkładam spowrotem 1.8, żeby w końcu sobie pojezdzić :mrgreen:

Podobne wątki

  1. [146] Wycena mojej Alfy
    Utworzone przez Zwol4 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-02-2016, 17:31
  2. [159] Opony 235/50/R18 do mojej alfy?
    Utworzone przez waldi8321 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 31-12-2012, 19:06
  3. Alu dla mojej alfy 159
    Utworzone przez Stawar w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 06-01-2012, 18:06
  4. kola do mojej alfy
    Utworzone przez maciekk w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-04-2009, 20:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory