Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23
  1. #11
    Administrator ds. moderatorów Romeo Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,070

    Domyślnie

    Więc nie tak odrazu nara :mrgreen:

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  2. #12
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Torowa GTV6
    Postów
    641

    Domyślnie

    No i w GTV6 udało się w końcu powiedzieć "nara". Jest jeszcze parę rzeczy do dopracowania, ale tak more or less się prezentuje:



    Uploaded with ImageShack.us

  3. #13
    MarcinP
    Gość

    Domyślnie

    Jakie są konkretnie korzyści pozbycia się drążka Panharda, skoro jego zadaniem jest usztywnianie obciążonej części resorowanej? Co w takim układzie kontruje siły poprzeczne? Rozumiem że ten cały coil-over jest panaceum na coś i poprawia jakąś charakterystykę, ale jak to działa, tym bardziej z jedynym mocowaniem stosu w punkcie, jak rozumiem?


    ---------- Post dodany o godzinie 21:01 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 20:12 ----------

    http://www.youtube.com/watch?v=hxcUQ...eature=related

    Aha
    Muszę się do Ciebie Piotr kopnąć, i zobaczyć jak to wygląda w realu :-)
    Ostatnio edytowane przez MarcinP ; 12-08-2010 o 20:08

  4. #14
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Torowa GTV6
    Postów
    641

    Domyślnie

    Łolaboga jaki drążek Panharda? W transaxle alfy? I to z przodu? Nie ma u mnie drązka skrętnego, który jest niczym innym jak elementem sprężynującym. Tutaj jest spręzynuje spręzyna osadzona na amortyzatorze (stąd nazwa coil-over). Przewagą takiego rozwiązania jest mniejsza waga i o wiele wygodniejsza i precyzyjniejsza regulacja wysokości zawieszenia. Nie mówiąc o łatwości dobierania twardości sprężyn. Nie bez powodu takie zawiszenia potem stosowano w 75 Imsa i ES30.

  5. #15
    MarcinP
    Gość

    Domyślnie

    Łojezuuu a kto mówi o przodzie, ale faktycznie chodziło mi o drążki skrętne a nie stabilizatory o w/w nazwie...
    http://www.zapasowe.fora.pl/historia...-gtv6,432.html
    Element o nazwie Panharda występuje, no chyba że jesteś dalej (a jesteś), możliwe że w niektórych opisach posługują się jakąś sztampową nomenklaturą.
    W każdym bądź razie świetne to rozwiązanie z Coil`em, doczytałem że lepiej tłumi, nie wychyla nadwozia itd, najgorsze że "świetnie" też kosztuje.

  6. #16
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar fafa
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Knurów/Mysłowice
    Auto
    RWD & FWD & Q4
    Postów
    299

    Domyślnie

    Czy je dobrze czytam między wierszami, że drązki skrętne mogą podlegać regulacji (jakieś)?
    Czy też zmiana ich parametrów polega jedynie na wymianie na inne?

    Pytanie czyto teoretyczne.
    33 1.7IE 8v Mirto Verde; 75 1.8 ie Rosso Alfa; 159 SW JTDm Q4 Nero Carbonio Met. & Poltrona Frau inside
    Ypsilon 0.9 TA BiColore Platinum
    było: 147 Selespeed, 146 1.6 TS

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar bimsky
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Alwernia
    Auto
    opel 9-3 BioP + 75 3.0M
    Postów
    1,457

    Domyślnie

    Cytat Napisał fafa Zobacz post
    Czy je dobrze czytam między wierszami, że drązki skrętne mogą podlegać regulacji (jakieś)?
    Czy też zmiana ich parametrów polega jedynie na wymianie na inne?

    Pytanie czyto teoretyczne.
    Można obniżyc/podwyższyc zawieszenie przestawiając drążek skrętny na zębach w wahaczu/poprzecznicy. Żeby byly sztywniejsze to chyba tylko wymiana zostaje.


    http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wujo
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Mokrsko (NL Den haag)
    Auto
    ALFA 75 3.0V6 QV - 75 2.5V6 Milano - 75 3.5V6 SAVALI - 155 Q4 - 166 3.2V6
    Postów
    356

    Domyślnie

    Podwyższenie i obniżenie na drążku tez raczej nie wchodzi w grę bo jesli przekrecisz o jeden ząbek zeby podnieść zawieszenie to robi sie min terenowka. A jesli przekręcisz w celu obnizenia auto bedzie ciągnąć się po asfalcie.

  9. #19
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Torowa GTV6
    Postów
    641

    Domyślnie

    Jak najbardziej można regulować zawieszenie na drążkach, ale z racji rozwiązania (wieloklin) ma się do dyspozycji jedynie ustalone wartości o które można podwyższać zawieszenie. Z tego co pamiętam przestawienie o jeden ząbek CHYBA to 2,5cm.

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Postów
    51

    Domyślnie

    E.. chyba nie bardzo można przestawiać. Raz podniosłem do góry i rzeczywiscie mini-terenówka się zrobiła. Ale to rozwiązanie przodu na sprężynach mnie się podoba. Rzeczywiscie SZ takie mają i zastanawiałem się gdzie to można dostać ? Może jakiś namiar? O cenę nie pytam

Podobne wątki

  1. Palantom drogowym mówimy "NIE"
    Utworzone przez piotrpo w dziale Hyde Park
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 12-10-2012, 13:58
  2. Google PlusOne - Facebookowi mówimy bye bye
    Utworzone przez Tuti w dziale Hyde Park
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 12-07-2011, 08:29
  3. Żarówkom 100W mówimy (niestety) good bye
    Utworzone przez as w dziale Hyde Park
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 20-10-2009, 21:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory