Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3

Temat: [75] demontaż drążków skrętnych

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    75 1.8ie, 147 1.6ts
    Postów
    3

    Domyślnie [75] demontaż drążków skrętnych

    cześć, czy próbował ktoś ściągnąć dolny wahacz w 75? mam problem z demontażem drążka, zrobiłem coś na kształt zalecanego przez WM ściągacza ale niestety nic się nie rusza. docelowo chodzi o zmianę sworznia w tymże wahaczu a nie uda mi się go wyprasować na aucie. z góry dzięki

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    sworzeń górny i dolny wahacza zdemontujesz bez problemu nie ściągając całego wahacza bez używania ściągacza. Żeby zdemontowac drążek skretny trzeba wahacz upuścic do dołu

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    złom
    Postów
    723

    Domyślnie

    Z dolnym sworzniem może być problem bo jest wprasowywany w wahacz. Jak jest zapieczony, to radą jest prasa + ew. palnik.

    Rozumiem że masz sciągacz, który wkręca się w drążek a potem kręci żeby go wyciągnąć z podłużnicy? Jak ktoś poskąpił smaru przy montażu to się napocisz. Ja stosowałem patent śruba wkręcona w drążek (jakiejś twardszej klasy min. 8.8) nakładka od grzechotki (jakiś duży rozmiar - 22mm) podkładki, żeby nie zjeżdżało ze śruby, i lewarowałem długim łomem (sciągaczem) między nakładką a podłużnicą. Szło powoli ale wyszły elegancko.

    Drugi sposób, który wypali w zależności jak masz wysoko ustawione zawieszenie - w tym przypadku im wyżej tym lepiej - Jak masz już zwrotnicę odpiętą od dolnego wahacza i ten zwisa na tyle na ile mu drążek pozwala, wtedy użyj jakiejś długiej dzwigni wsadź w wahacz i staraj się go dogiąć do dołu. Chodzi o to aby odsłonić śruby mocujące wahacz do podłużnicy i dlatego za pewne będziesz musiał to zrobić z 2 osobą. Jedna naciska na wahacz a druga wybija śruby z wahacza i podłużnicy. Jak już wyjmiesz te 2 śruby to wybijesz wahacz młotem z drążka bez problemu.
    1984 GTV6 3.2 24V

Podobne wątki

  1. Wymiana drążków kierowniczych
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 08-06-2014, 12:47
  2. [GTV] końcówki drążków kierowniczych
    Utworzone przez Futrzak w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-03-2014, 21:57
  3. końcówki drążków
    Utworzone przez Monia w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-06-2013, 11:30
  4. [GTV] Wahacze oraz końcówki drążków
    Utworzone przez Gzl w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-01-2013, 10:41
  5. [146] Wymiana drążków kierowniczych w AR 146 2.0 TS 96r.
    Utworzone przez marcink70 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-02-2010, 22:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory