Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: Różnica między momentem obrotowym silnika a momentem obrotowym kół

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Co do wciskania to moja dziewczyna mówi że Busso lepiej wciskało i każdy kto oboma autami jechał, być może to twardy zawias niweluje odczucia, ale ja tego wgniatania w JTD nie czuję
    Jak ktoś ma przełożenia i się chce mu liczyć to niech policzy V max dla skrzyni 5 i 6 w JTD, bo po przejażdżkach mam wrażenie że 5 biegówka jest szybsza

  2. #12
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    jest
    Postów
    11

    Domyślnie

    kylo1986 pewnie JTD ma ogranicznik momentu silnika na niskich biegach

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Micigózd
    Auto
    159 2.4 210hp '08
    Postów
    50

    Domyślnie

    Jak chcecie sobie porównać auta(mnóstwo informacji, także tych dotyczących tego tematu - wystarczy wybrać literkę S,P lub C):

    http://www.automobile-catalog.com/

    Miłego przeglądania

  4. #14
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    A jak to jest, że auto słabsze bywa szybsze?

  5. #15
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    jest
    Postów
    11

    Domyślnie

    Siewcu na osiągi ma wpływ moc, elastyczność silnika, przełożenia, masa i wiele innych rzeczy. Ale auto z benzyniakiem o tym samym momencie obrotowym co diesel jest zawsze szybsze. Widzę, że forum już działa. Wszystkie wpisy są Po wiedzę odsyłam do książek dla inżynierów, zamiast do gazet motoryzacyjnych redagowanych przez ? Kto pracuje w tych gazetach ? Na pewno nie inżynierowie Polecam bardzo dobry artykuł inżyniera Kuby Walaska na temat różnicy między momentem kół a silnika
    http://motormania.com.pl/porady/wars...-fakty-i-mity/
    Ostatnio edytowane przez motomaniak ; 10-02-2014 o 13:07

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Dragos
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Stara 156 1.9 8v
    Postów
    375

    Domyślnie

    Cytat Napisał motomaniak Zobacz post
    Polecam bardzo dobry artykuł
    No to już wiemy, że kolega zaczerpnął trochę wiedzy i teraz się mądruje
    Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
    słychać alfę jak rdzewieje.

  7. #17
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    jest
    Postów
    11

    Domyślnie

    A tam się zaraz mądruje Akurat nie miałem co robić, a że trafiłem na dziwne teorie na tym forum to chciałem pomóc Jeszcze coś podobnego do artykułu z motormani http://www.wojdas.24x7.pl/download/moment.pdf
    Też zauważyłem, że mylicie elastyczność silnika z elastycznością samochodu, a to nie jest to samo. Silnik może mieć 5KM i być bardzo elastyczny, ale przyspieszenia 80-120km/h na 6 biegu nie będzie miał żadnego. Takich rzeczy się z gazet nie dowiecie http://www.zss.lublin.pl/html/motor/...%20silnika.pdf
    Ostatnio edytowane przez motomaniak ; 10-02-2014 o 15:36

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    A dla mnie Busso zawsze będzie wgniatało w fotel !

  9. #19
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    jest
    Postów
    11

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tytanowy Zobacz post
    A dla mnie Busso zawsze będzie wgniatało w fotel !
    Jak chcesz żeby robiła to lepiej to oddaj koło zamachowe do tokarza Tylko trzeba obliczyć ile masy można z niego zdjąć. W ogóle to ten temat niejednemu zmotoryzowanemu zburzył motoryzacyjny światopogląd, a może to książki kłamią ?

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    No i kółka jak najmniejsze trzeba założyć.

Podobne wątki

  1. [155] Termostat TS 16v - z jakim momentem dokręcić śruby?
    Utworzone przez GrzesiuŻar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-02-2012, 20:51
  2. Tylna piasta - jakim momentem dokrecic ?
    Utworzone przez matt79 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-05-2010, 15:41
  3. [GTV Spider] Jakim momentem dokrecać śruby w kołach?
    Utworzone przez aniol_jojo w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-12-2009, 13:57
  4. Z jakim momentem dokręcić korbowody?
    Utworzone przez siwcu w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-11-2009, 07:36
  5. Jakim momentem dokręcić piastę w 156tce ...
    Utworzone przez GrzesiekK. w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-10-2008, 19:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory