Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: [156] gt2256 czy większe?

  1. #1
    alfonso
    Gość

    Domyślnie [156] gt2256 czy większe?

    Witam wszystkich jest to mój pierwszy post na tym forum więc kłaniam się nisko.Posiadam Alfe 156 1,9 16v dość mocno przerobioną i w tej chwili został mi ostatni etap -turbo.Celuje w wartości +/-250 Km i 500Nm.Moje pytanie brzmi jakie turbo zamontowac? Czy Gt2256 od 156 2,4 20v wystarczy na powyższe wartości,czy też próbować coś wiekszego,choć przyznam że chciałbym uniknąć dużego laga z dołu.Mam zamiar uzyskać około 400 Nm przy 2000 obr.Proszę o rade i pozdrawiam wszystkich fanów Alfy romeo.
    Ostatnio edytowane przez alfonso ; 25-02-2010 o 11:49

  2. #2
    kecaj77
    Gość

    Domyślnie

    Witam na forum 250km w 1,9jtd?....odważna próba, a mógłbyś napisać co to znaczy "mocno przerobioną"? Jakich dokonałeś modyfikacji? Najbardziej interesuje mnie sprawa sprzęgła i dwumasu. Ja miałem 1,9jtd i tam celowałem w moc około 200km, ale z przerobioną turbiną. Przy użyciu większej turbiny realne było osiągnięcie 230km, ale większa moc to już strach, że silnik się rozleci, no chyba, że zrobiłeś wszystko od podstaw. Teraz zamierzam kupić 156 2,4 jtd 20v i tam osiągnąć moc 230-240koni. Dlatego jeśli chodzi o turbinę to musisz szukać czegoś mocniejszego, bo na tej z 2,4 nie osiągniesz takiej mocy. No chyba, że auto ma przejechać 100km

    Podłączę się trochę pod temat, bo bardzo interesuje mnie jak wzmocnić sprzęgło i dwumas w 2,4jtd 20v? Samochód będzie do jazdy na codzień więc odpada spiek plus jednomas. Czy znacie moszę jakąś firmę, która wykonałaby mi taki wzmocniony zestaw? Poważnie myślałem o Panu Radzikowskim, ale spotkałem się z bardzo różnymi opiniami...

  3. #3
    alfonso
    Gość

    Domyślnie

    To co zrobiłem w swojej Alfie to :

    -kompletna zmiana zawieszenia na gwintowane firmy MTM Technik

    -zmiana hamulców na te z Alfy 156 3,2GTA

    -zamontowana szpera z modelu Gt Q2 (ale zastanawiam sie nad bardziej profi)

    -wymiana IC na model z saaba 3l td(bardzo wydajny i montaż bez wielkiego customowania)

    -zaślepiony EGR

    -całkowicie zmieniony dolot

    -sprzęgło wymienione na 6 spiekowe by Radzikowski ze wzmocnionym dociskiem i do tego koło dwumasowe z Alfy 159 2,4 210 Km

    -luźny wydech bez katalizatora

    Miałem juz wstawione turbo Gtb2056 garrett ze 159 2,4 210km ale nie spełniło moich oczekiwań.Owszem bardzo dobrze się zbierało z dołu ale max moment jaki wyciągnołem to 443 Nm i 219 Km i troche mnie to nie satysfakcjonuje dlatego jestem teraz w kropce.Zaczołem powaznie mysleć o gt 2256.Ma ona bardzo dobrą opinie.Mam kolege po fachu który jeździ 156 2,4 20v i w tej chwili może sie pochwalic wartościami 223Km/462Nm a zmieniał intercooler i ma tylko nieco zmieniony wydech i dolot,także wartości o których piszesz w 2,4 20v mozna uzyskać bez relatywnie wiekszych kosztów.
    Jesli chodzi o twoje pytanie ze sprzęgłem to seryjne sprzegło w 2,4 może i nie jest ideałem ale jest dość mocne i jesli ktoś nie rusza za często zbyt ostro i "umie" zmieniać biegi to przy wartościach rzędu 450Nm spokojnie wytrzyma.Zawsze mozna oddać do pana radzikowskiego na wzmocnienie(naprawde polecam) ,lub też poszukac sprzęgła i dwumasu od alfy 159 2,4 które to jest juz naprawde siemiężne i daje rade(znam przykład +260Km i 540Nm na ori sprzęgle).
    Wracając do mojego problemu z turbiną co byś polecał? 2260? choć ta ma dużego laga.Myśle że do połowy marca uporam sie z tym i będe mógł zaprezentować piękny wykres (moje pobożne życzenie) i pokazać wszystkim fanom pancerwagenów że włoska moc nie jest gorsza ,a może i nawet ciut lepsza . Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie.

  4. #4
    kecaj77
    Gość

    Domyślnie

    No to widzę, że podszedłeś na poważnie do tematu bo jest sporo takich, którzy całą kase przeznaczają na moc, a zapominają o takich sprawach jak hamulce i zawieszenie. Ja też kupiłem hamulce przednie od GTA, nie mam jeszcze auta, ale hamulce już są Dobrze, że pomyślałeś też o szperze Q2, bo przy takiej mocy to już się przydaje. Do silnika 2,4jtd 20v z tego co się orientowałem nie ma możliwości zamontowania Q2. Co do tematu z turbiną wyślę Ci na PW maila do gościa, z którym ja gadałem o turbinie kiedy myślałem o swojej 1,9. On zajmuje się tuningiem jtd-ków.

    Co do dolotu, to myślę, że to niebezpieczny temat do zabawy, ciężko coś poprawić i uzyskać lepsze efekty, dużo łatwiej o odwrotny efekt, ale może Ci się udało jestem ciekawy efektu

    powodzenia w projekcie
    pzdr

  5. #5
    alfonso
    Gość

    Domyślnie

    Widze kolega rzeczowy i ma dobre podejście do tematu.Na wszystkie pytania jesli ci to nie przeszkadza chciałbym odpowiedziec tu na ogólnym forum gdyż może to pomóc innym Alfisti ,a sam wiem doskonale jak to jest gdy znikąd pomocy wiec:

    -"spiek czy zestaw ze 159". Powiem tak, zależy jak bedziesz użytkował auto czyli to ma być daili driver czy też auto do fanu i być może jakichś startów.Ja zamontowałem spiek ponieważ ta alfa jest autem tylko do przejażdżek(daily driver jest 159 też lekko dłubnięta)i dlamnie to było poprostu najpewniejsze rozwiązanie(czyt. jeden koszt a nie kilka w krótkim odstepie czasowym).Ogólnie spiek mozna zamówić rózny np 3 ramienny czy 6,jeśli zdecydujesz sie na rozwiązanie spiekowe to polecam 6 ramienny lepszy w urzytkowaniu i mniej gwłatowny na skrzynię(3 ramiennny szybciej spina ale i też szybciej zużywa docisk i skrzynie) a i trzeba pamiętać że żaden spiek nie jest wieczny przyjmuje się średnio od 20 do 40 tys km trwałości,zależnie od techniki jazdy,jej ostrosci i wyczucia(pod żadnym pozorem nie wolno trzymać na półsprzegle bo zgon będzie szybciutki).Jazda na spieku nie jest aż tak uciązliwa jak to opisuje się na forach,kwestia przyzwyczajenia myśle.W sprawie zestawu ze 159,dwumas jest ten sam w 200 i 210 KM jedynie same sprzęgło rózni sie chyba wielkością tarczy.Ja kupywałem częsci w UK i myśle że napewno były drozsze niż w PL.Dlamnie bardziej opłacało się zrobić spiek.Ogólnie żadne z rozwiązań nie jest tanie.Jak już zdeydujesz sie co wybierzesz wtedy pochwale się cenami.Oczywiście popieram nowe części.

    -szpera i 2,4.Z tego co wiem nie jest to możliwe by można zamontować w tym modelu przeniesienie Q2,ale powiem ci ,że ludzie mówili że 1,9 jtd to kibel,więc dla chcącego nic trudnego.q2 to ciężki temat ale ogólnie szpere polecam jak najbardziej i jestem pewien że istnieje rozwiązanie do 2,4.Trudu napewno dużo ale wyprzedzanie w śniezycy gdy inni jada 50 a ty przynajmniej 70 bezcenne.

    -Dolot.TU mnie masz, ponieważ dużo czasu zajeło mi zanim to ogarnołem i powiem, że moje rozwiązanie opisze szczegułowo jak juz bede miał gotowe auto czyli za pare tygodni.Gra warta świeczki.NIedość że moc wieksza to bardzo niweluje efekt turbodziury.Seryjne "orurowanie" w wiekszym stresie dostaje efektu puchnięcia co tylko spowalnia przepływ powietrza i powoduje wieksza turbodziure.Opowiem wiecej jak skończe auto.
    Mam nadzieje ,że chociaż w jakimś stopniu pomogłem ci ,a tak dla zachęty powiem, że w UK w RED DOT widziałem Alfe 156 2,4 20v zrobioną na 260 KM i zbierało sie to nieziemsko.Customizacji dużo ,ale widok wyprzedzanej chipowanej e60 530d nie do przecenienia

    PS. Dzieki za kontakt,zobacze co mi podpowiedzą.

  6. #6
    alfonso
    Gość

    Domyślnie

    Kolego Kecaj77 pozwól ,że znów odpowiem na forum ogólnym.Hamulce jakie użyłem pochodzą paradoksalnie z alfy 156 crosswagon(330mm przód i 276mm tył) i takie też bym ci proponował ponieważ w tym modelu tarcze są żywcem przeniesione z alfy gta i jest taniej .Link który mi przesłałeś, no cóż tarcze są piekne i napewno będa efektownie wyglądały i jeśli zależy ci na efektowności to śmiało ,ale jak by wyglądała praktyczna strona i ch użycia tego nie wiem.Moge tylko powiedzieć na swoim przykładzie ,że jestem bardzo zadowolony jednak zacisk 4-tłoczkowy i pożądna tarcza to jest to.
    Apropo podejścia dwumasu ze 159,u mnie powiem szczeże że to było załozone na zasadzie p&p,jak bedzie w motorze 2,4 ciezko mi powiedzieć ale jestem gotów postawić dobrą flaszke ,że albo to wejdzie p&p albo ewentualne małe przeróbki nie sprawiające dużych problemów.
    W sprawie ceny.NIema co sie oszukiwać to musi kosztować,ale proponuje zapytać o częsci do fiata Cromy gdzie rozwiązanie jest identyczne a cena myśle o wiele mniejsza.Ja za docisk i za dwumas(ori cześci) w UK zapłaciłem 1470 funtów no ale tam wiadomo wszystko jest drogie. W PL jako zamiennik proponuje firme Sachs.Mam kolege ze stilakiem dłubniętym na 177 bodajże Km i 405Nm ,który również kożystał z komponentów sachsa i jest jak najbardziej zadowolony.
    W sprawie przeżucenia skrzyni.W Uk tylko słyszałem o takim przypadku.Jesli chodzi o mnie jestem za takim rozwiązaniem.Jesli planujesz moc na poziomie 250 KM szpera jest wtedy obowiazkowa ,a ta użyta w modelach Q2 sprawdza sie świetnie i ma dobrą renomę w motoryzacyjnym świadku.Prędkość max spadnie ale o ile? 15kmh? góra 20,a trakcja będzie jak znalazł i prowadzenie pozwoli ci choć poniekąd konkurować na starcie z cudami typu quattro czy różne xdriwy.Prędkość max wykorzystasz tylko sporadycznie albo wcale,zaś Q2 będziesz czuł na każdych swiatłach i w kazdą zime.
    PS. Podziwiam ludzi, którzy na przekór wszystkim przerabiają swoje alfy na jedyne w swoim rodzaju.Szacunek kolego obyś wytrwał do końca swoich założeń. Pozdrawiam

  7. #7
    kecaj77
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za pomoc Jeśli chodzi o przeróbki Alfy, to ten samochód jest wart każdej włożonej złotówki, mimo iż jeśli chodzi o jakieś dodatkowe części itp, to jest bardzo ciężko. Ale jak się chce, to można wszystko zdobyć Trzeba tylko spokojnie i konsekwentnie szukać. Jutro ruszam w Polskę i liczę, że jakiś z oglądanych egzemplarzy spełni moje początkowe wymagania. Miałem już konkretny plan do mojej poprzedniej Alfy, ale niestety nie udało mi się go zrealizować... Dlatego nie poddaje się i dokończe mój zamysł już na innym samochodzie, chociaż z wyglądu pewnie kto mnie już dawno nie widział nie pomyśli, że zmieniłem auto Liczę, że jak wszystko dobrze pójdzie, to pod koniec kwietnia, a może i wcześniej będę mógł się pochwalić ukończonym projektem Oczywiście wszystko uzależnione jest od tego, kiedy znajdę auto... Wiem, że za te pieniądze co mnie wyjdzie 156, mógłbym kupić całkiem dobrą 159, która jest oczywiście również wspaniała. Jednak jedynie model 2,4jtd mógłby spełnić moje wymagania, a cena jest powyżej 60tyś, no i tam też trzebaby sporo podłubać, żeby uzyskać taki efekt jakiego oczekuję. Dlatego zdecydowałem się na 156. Jestem pewny, że nie będę żałował tej decyzji

    Co do skrzyni to pomyślę nad tym na poważnie, mam taką z poprzedniej więc nie będziesz chociaż problemu z szukaniem Jednak priorytetowo będę starał jakoś rozwiązać temat szpery w 2,4jtd. Może coś się wymyśli


    Pozdrawiam i jeszcze raz życzę powodzenia w pracy z Alfą

  8. #8
    alfonso
    Gość

    Domyślnie

    Zatem udanych łowów.Gratuluje wyboru,156 to auto na tle innych alf naprawde wybitne.Jako posiadacz 156 i 159 powiem ci że:
    -159 to już naprawde limuzyna ze sportowym zacieciem zaś 156 to auto sportowe przypominajace limuzyne
    -159 jest wygodniejsze,solidniejsze mniej awaryjne ale niestety cięższe i brak w niej tego pozytywnego szaleństwa i sportoweg oducha
    -mody w 159 sa dużo droższe a biorąc pod uwage twój ambitny plan kasa musiałaby być juz spora
    -na kozyść 159 przemawia ewidentnie jej przód ,istny majstersztyk tylko szkoda że jednostki napędowe, poza tbi ,są za słabe
    Reasumując gratuluje utrzymania sie przy 156 .Temat tuningu na świecie ,a myśle że i wkrótce w Pl ,jest coraz obszerniejszy.Moim marzeniem jest pokazać wykresik z conajmniej 300 km w 1,9 i myśle, że do tego dojde a juz dziś wiem że to będzie moje dorzywotnie auto czego i tobie życze.Także powodzenia.
    Ostatnio edytowane przez alfonso ; 28-02-2010 o 05:20

  9. #9
    alfonso
    Gość

    Domyślnie

    Co do wątku głównego.Popytałem kilku fachowców i dostałem np, taką odpowiedź:
    "250/500nm jest wyzwaniem i to dość sporym, 400Nm przy jakiejkolwiek dużej sprężarce jest po prostu nierealne.
    Duże turbo które potrafi dmuchnąć konkretnie górą dołem będzie miało laga, przy odpowiedniej sprężarce, montażu i przede wszystkim strojeniu 300Nm z dolu powinno być realne, pelen niuton zas zapewnie >=2500obr
    Sprzęgło spiek zabije skrzynię – osobiście uwazam to za zły pomysł – na pewno dało się zastosować jakieś sprzęgło organiczne o dużej wytrzymałości.
    Tak więc podsumowując – duze turbo i 400Nm z dołu – proszę zapomniec jest to nierealne.
    Jedyne co może zapewnić tak duzy niuton z dolu i konkretną górę to układ dwóch sprężarek."


    ---------- Post dodany o godzinie 15:04 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 15:01 ----------

    Osobiście uważam to za nieprawde(moge zgodzić się poniekąd ze skrzynią) i niestety, ale widać , że w Polsce temat JTD jeszcze nie jest ogarnięty.Mam juz rozwiązanie turba i w tej chwili poszukuję tegoż elementu.Za około 2 tygodnie mysle ,że zamkne usta tego typu fachowcom i pokaże na co stać JTD

  10. #10
    alfonso
    Gość

    Domyślnie

    Po zamontowaniu hybrydowego gt2260 pomysłu MR MOTORS(naprawde wydajna),powstał następny problem,auto zaczeło straaasznie kopcić (niewydolność układu wtryskowego i lanie wtryskiwaczy).Zamówiłem juz pompe paliwa,pompe wtryskową,wtryskiwacze i pompke baku od 159 2,4 210Km.Jutro będe miał części i postaram się o szybki montaż i strojenie.
    Któryś z kolegów może wie jakie jest standardowe ustawieni kąta wtrysku w 159 2,4??BYłbym baaardzo wdzięczny.

Podobne wątki

  1. [159] Większe spalanie po wymianie filtra
    Utworzone przez Mazi88 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-09-2015, 18:59
  2. 156 1.9 8v większe wtryski i turbo
    Utworzone przez mikolaj85 w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 23-11-2012, 19:37
  3. czy do 2,4 jtd da się wsadzić większe turbo?
    Utworzone przez Pangien w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-11-2012, 15:20
  4. Większe zawory do 3.0 12v
    Utworzone przez marcin88 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-10-2012, 20:08
  5. [147] Zmiana lusterek na większe?
    Utworzone przez velandil w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 19-01-2012, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory