Modyfikowałem już sporo tych silników w grupie Fiata i jestem naprawdę pod wrażeniem ich możliwości oraz wytrzymałości.
Jako ciekawostkę podam iż seryjny silnik w Puncie JTD 80 które jest dla mnie obiektem doświadczeń wytrzymał bezproblemowo parametry ~160ps / ~330-340Nm (w serii 80/196) (seryjny słupek oraz seryjny układ wtryskowy!!!). Auto po modyfikacji układu doładowania (konwersja na VNT GT1749VA), układu przeniesienia napędu etc. Silnik przejechał bezproblemowo ponad 100kkm, wykres którym dysponuje niestety nie ukazuje pełnych parametrów motoru z racji ślizgającego się sprzęgła:
http://www.pionart.pl/~cinek/punto/sprzeglo1.jpg
W najbliższym czasie ukaże kolejne stadium tegoż auta
Ad samego 1.9JTD 115 - tu wykres ze wstępnego strojenia tego motoru w stilo po następujących modyfikacjach:
- centralny IC
- turbo gt1749vb
- odpowiedni mapsenor + czujnik raila
- mocniejszy rozrząd
- rozluźniony wydech
- mocny dwumas i sprzęgło (organiczne), seryjne przeniesienie napędu poddaje się przy ~350-360Nm (na hamowni obciążeniowej, nie inercyjnej)
http://pionart.pl/~cinek/softy/leszeks6.pdf
Auto jednak musiało przejść jedno usprawnienie mechaniczne, w najbliższy weekend będziemy znowu walczyć na hamowniczego efekty na pewno Wam pokażę.
Zapraszam do dyskusji.
Pozdro