Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
Przeglądasz Forum Alfa Romeo - Alfaholicy. Wyświetlony wątek znajduje się w dziale Tuning mechaniczny - Modyfikacje mające na celu poprawę parametrów silnika
    Użytkownik Embrion
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo GT Q2 1.9 JTDM
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    3 h 8 m

Lightbulb 1.9 jtdm i Diesel Gaz

Witam,
    Od jakiegoś czasu śledzę temat "Diesel Gaz". Nie bardzo się znam na mechanice, ale to wygląda mi na niezłe nitro do dizli...

Skoro odciąża pompy na railu - może łatwiej będzie utrzymać wyższe ciśnienia. Jakie są wtedy progi przy chiptuningu na takiej instalacji - z tego co wiem to w polsce chyba nie ma jeszcze nikogo.

2 pytanie to, który system by się lepiej nadawał pod tuning (dual-fuel czy diesel-gaz)?

Większość mechaników robiło gigantyczne oczy ze zdumienia o czym mówię, jeden tylko szczerze i logicznie się wypowiedział - "Nie znam się, bo nikt tego nie robi, bo na osobówkę to drogo... zresztą kto ci to potem będzie serwisować?" - jak się mało kto zna to trudno się niezgodzić...

Używając zwykłej statystki i danych na modelach eksperymentalnych bez chiptuningu (instalacje lpg i cng) + średnie chiptuningu wychodzi ze dałoby rade na niemal ori sprzecie pocisnąć 190/450... (wiadomo oryginalne sprzęgło by daleko nie zajechało)

Mam nadzieję, że jakiś dobry tuner się zainteresuje tematem, bo średnio +20%/+40% za ok. 6kPLN przy jednoczesnej redukcji ciśnień i spalania chyba jest ciekawe. Stąd na ile by to poprawiło możliwości wirusowania Tylko jak napisałem wcześniej - nie jestem mechanikiem a power to nie tylko silnik...

Link od którego można zacząć szukać więcej info o czym mówię : http://www.elpigaz.com/21354.dhtml - stąd to już google

Pozdrawiam

2. # ADS
    Akwizytorka
    Mieszka w
    Milano

Użytkownik Rowerzysta Avatar Masaq
    Mieszka w
    Poznań / Września
    Auto
    AR 145 JTD FL + CLIO II dCi ph2 + AR 156 2.0 TS SELESPEED
    Czas spędzony na forum