Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale Zrób to sam - Czyli instrukcja serwisowa pisana przez naszych użytkowników. W tym dziale przeczytasz m.in. jak wymienić termostat, filtry, żarówki, tarcze i klocki hamulcowe, a nawet sprzęgło czy pasek rozrządu.
UWAGA!!
W tym dziale publikujemy opisy napraw, przydatne dane techniczne itp. Nie komentujemy i nie zadajemy pytań!
  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar _cichyy_
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    czestochowa
    Auto
    Była AR 159 jtdm, Jest : Mercedes CLK 320 & Porsche Cayenne S
    Postów
    455
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    24 d 23 h 1 m

    Domyślnie [156] Nie wracający lewarek biegów na luz

    Witam , co nieco udało mi się dzisiaj zrobić więc opisze, może ktos skorzysta.

    Auto:
    Alfa Romeo 156 , 1.9 JTD 16V , skrzynia 6-biegowa

    Problem:
    -Lewarek biegów nie wraca w pozycje luz , zostaje na prawej lub lewej stronie, co za tym idzie mniej komfortowa zmiana biegów , u mnie dodatkowo 6-ka ciężko wchodziła.
    Problem bardziej dokuczliwy im cieplej na dworze, i im dłużej się jedzie.

    W warsztatach różnie mówili, jedni że linki do wymiany, inni że cały mechanizm, tak czy tak koszt od 500zł w góre.
    Następującą operacje robiłem już 2-gi raz, przez pół roku miałem spokój z biegami, teraz troche lepjej się do tego przyłożyłem, może dłużej będzie dobrze.

    Przedstawiony manual dotyczy Alfy 156 1.9 JTD 16V , skrzynia 6-ka , ale myśle że przy innych silnikach , jak i przy modelach 147, 166 , problem może mieć podobne podłoże.

    Potrzebne narzędzia:klucz: 7-ka, 10-tka , 13-stka, 17-stka, jakiś młotek, jakiś srubokręt, papier ścierny , smar/olej , troche nerwów

    Zaczynamy od wyjęcia akumulatora i dla lepszego dostępu sciągnąłem również rure od intercoolera do przepustnicy.
    Rozpinamy przekaźniki z przodu akumulatora, i odkręcamy 6 śrub ( jedna dostępna będzie dopiero po wyjęciu gumowej podkładki pod akumulatorem )




    Oto jest cały sprawca zamieszania. Czyszczenie za pierwszym razem pomogło na pół roku, zobacze jak teraz, w razie czego ten element będzie do wymiany.


    Odkręcamy śrube i wybijamy bolec ( z tyłu jest linka , można odpiąć jak się komuś uda , ja się męczyłem i nic, w końcu wziąłem się za czyszczenie tak jak jest. Jak już wyjmiemy ten bolec można sprawdzić jak chodzą linki, u mnie akurat bez żadnych problemów, linki napewno mi nic nie blokują. Profilaktycznie mozna przesmarować ( ja stosowałem smar w sprayu , ale to według własnego uznania )



    Do czyszczenia używałem papieru ściernego 800 i 2000, później troche oleju w sprayu + smar do łożysk ( akurat taki miałem pod ręką , tutaj również według uznania , ale dobrze żeby nie wysychał bardzo dlatego zmieszałem go z olejem )




    składamy w odwrotnej kolejności i cieszymy się ( bynajmniej ja ) z ładnie wracającego na luz lewarka , brak problemów z 6-ką


    Jeśli porada komuś pomogła to bardzo się ciesze.


    Czas wykonania czynności : ok 1 - 1.5 h

    Po złożeniu




    Pozdrawiam
    Ostatnia z Alf : Alfa Romeo 159 ,
    Teraz: Mercedes CLK 320 & Porsche Cayenne S & Suzuki SV 650S

    OD DUŻEGO SILNIKA LEPSZY JEST ? ..... JESZCZE WIĘKSZY SILNIK

  2. #2
    superglide
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał _cichy_ Zobacz post
    Alfa Romeo 156 , 1.9 JTD 16V , skrzynia 6-biegowa
    Bardzo pożyteczna wskazówka.
    Przy okazji podzielę się moimi doświadczeniami. Objawy były dokładnie takie same, lewarek bardzo ciężko poruszał się w kierunku prawo-lewo. Natomiast przyczyna była zupełnie inna. Pod mieszkiem zmiany biegów i konsolą znajduje się solidne wygłuszenie tunelu z grubej twardej gąbki. Podczas włączania biegu wstecznego drążek zmany biegów ociera o te wygłuszenie. Doprowadziło to do tego, że kawałeczki tej gąbki wpadały niżej do przegubu - miejsca mocowania drążka i powodowały ciężką pracę. Należało to wszystko oczyścić. Myślę, że powodem jest przebieg auta i to, że kilka razy dziennie używam biegu wstecznego ze względu na specyfikę miejsca do parkowania.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,198
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    11 d 2 h 3 m

    Domyślnie

    superglide

    U mnie było dokładnie to samo Pisałem o tym już gdzieś na forum
    Wystarczyło zdjąć mieszek Wyciąć nożykiem ta gąbkę i wszystko oczyścić z farfocli
    Ja dodatkowo wpuściłem od góry trochę towotu rozrobionego z olejem żeby ładnie nasmarował tą kulkę
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  4. #4
    william1985
    Gość

    Domyślnie

    Dodam też coś od siebie W swojej 146 1.6 TS w pewnym momencie miałem zupełnie luźny lewarek. Zamiast jedynki wchodziła mi trójka. Zamiast "2" miałem "4". Podobnie jak superglide rozebrałem tunel środkowy. Po spodem jest rzeczywiście gumowa osłona wygłuszająca. Po jej zdjęciu widać cały mechanizm przenoszący ruchy mieszka na linki. W moim przypadku doszło do wyrobienia się i wypadnięcia plastikowego sworznia trzymającego kulkę lewarka w metalowej obudowie. W ten sposób lewarek stał się zupełnie luźny a biegi przestały wchodzić zgodnie z oczekiwaniami. Sposobem na to, jest kupno zestawu naprawczego lewarka zmiany biegów. Ja osobiście wymieniłem sam sworzeń i od miesiąca mam znów sprawny lewarek. Oczywiście lepiej wymienić całą zawartość zestawu naprawczego, gdyż gwarantuje to dużo większą żywotność całości. Niestety Włosi zastosowali połączenie metalu z plastikiem i stąd problemy z lewarkiem (wiadomo, że każdy plastik wystawiony na zmienne temperatury i działanie naprężeń w końcu pęknie). Dodam, że do mojej Belli pasował zestaw naprawczy od Fiata Cinquecento Kosztował niecałe 30 PLN .

  5. #5
    qwerek
    Gość

    Domyślnie

    Do takich mechanizmów dobre są smary molibdenowe i silikonowo-jakies-tam i wszystkie inne . Warto jeszccze uważać przy montażu żeby dobrze ustawić pozycje luzu . W 147 ten koziołek u mnie ma jeszcze dwie tulejko-podkładki łożyskujące to co czyścimy papierem i sprężynkę-chyba po to żeby za mocno tego nie skręcać i żeby się nie odkręcało.

  6. #6
    go_west
    Gość

    Domyślnie

    Zabrałem się za luźny drążek (opcja wyjęcie akumulatora-nasmarowanie)
    Jak zdjąć podstawę akumulatora, która jest przymocowana do skrzynki bezpieczników? podstawa już odkręcona, trzyma się jedynie z tymi bezpiecznikami, które dalej do filtra powietrza itd itd.
    Alfa 147 1.6 ts

  7. Thanks slvr thanked for this post
  8. #7
    11dawid11
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał go_west Zobacz post
    Zabrałem się za luźny drążek (opcja wyjęcie akumulatora-nasmarowanie)
    Jak zdjąć podstawę akumulatora, która jest przymocowana do skrzynki bezpieczników? podstawa już odkręcona, trzyma się jedynie z tymi bezpiecznikami, które dalej do filtra powietrza itd itd.
    Alfa 147 1.6 ts
    mam to samo,1 pudełko z bezpiecznikami nie mogę wypiąć, ciągnę do góry, wysówa się z 0,5 cm ale jak puszczę to wraca spowrotem jakby coś trzymało. Koledzy pomóżcie jak to pudełko z bezpiecznikami wyciągnąć???

  9. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marcianno1
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Grzędy (WPI)
    Auto
    AR 147 '02r. 1.9 JTD 115 KM BOSE
    Postów
    76
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    22 h 17 m

    Domyślnie

    Właśnie wróciłem z garażu. Skrzynka bezpieczników jest na stałe z podstawa akumulatora a całość jest przymocowana śrubą pod spodem do obudowy filtra powietrza (mniej więcej na łączeniu skrzynki bezpieczników i podstawy aku). Jako, że jest ona niewidoczna to trzeba ją znaleźć na "macanta" i troche sie namęczyć. Przynajmniej w mojej belli.
    1, 2... guma gra...

  10. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Alfa Romeo 147 jtd 16V, 2003 rok
    Postów
    5
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    4 d 6 h 35 m

    Domyślnie

    Witam.
    Miałem problem z nie wracającym drążkiem w pozycję "luz" w Alfie 147 JTD 16V. Skorzystałem z porady kolegi i problem rozwiązany. Bardzo dobrze napisana porada! Wielkie dzięki za pomoc. Od siebie napiszę, że rozwierciłem trochę tulejkę za pomocą wiertarki z wiertłem "owiniętym" papierem ściernym. Wszystko przeczyściłem, odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną i nasmarowałem białym smarem firmy BOLL zmieszanym z odrobiną oleju silnikowego. Efekt więcej niż dobry... Po dwóch miesiącach lewarek nadal luźno chodzi.
    Pozdrawiam.

  11. #10
    go_west
    Gość

    Domyślnie

    Proces tej operacji na przykładzie Alfy 147 1.6 TS: (a raczej różnice względem opisu z diesla)

    Tak jak napisano wyżej - zdjęcie samej podstawki akumulatora jest bardzo ciężkim zadaniem, ja po prostu wyjąłem ją razem ze skrzynką bezpieczników i obudową filtra powietrza. Elementy które je łączą (zwykle po jedym wkręcie, albo śrubce) są bardzo ciężko dostępne. Wyjęcie wszystkiego jednocześnie załatwia problem i jest jak najbardziej wykonalne. U mnie bolec przenoszący ruchy na skrzynię biegów był tak zapieczony, że trzeba go było wybijać młotkiem (radzę potem użyć dobrego smarowidła - ja się niewystarczająco przyłożyłem, bo efekt po naprawie choć jak najbardziej zauważalny to nie osiągnięty w 100%)

  12. Thanks DJ_Pablo thanked for this post

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. [156] Nie wracający lewarek biegów na luz.
    Utworzone przez acer11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 01-06-2014, 17:59
  2. Nie odbijający lewarek zmiany biegów
    Utworzone przez trk0 w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-07-2013, 00:51
  3. [1.8 TS] Lewarek zmiany biegów - III bieg...?
    Utworzone przez ziulek61 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-05-2013, 23:49
  4. Lewarek zmiany biegów.
    Utworzone przez Stefan116 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 20:31
  5. Lewarek zmiany biegów nie odbija
    Utworzone przez rafiqs w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 27-08-2010, 14:23

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

czyszczenie sworzni biegow alfa

nie wracajacy lewarek alfa romeo

alfa romeo nie wracajacy lewarek

ciezko chodzący lewarek na luzie nie wraca fiat

wymiana intercoolera alfa 156

laguna II jak nasmarowac biegi

alfa romeo 156 biegi nie wracaja na miejsce

wymiana lewarka alfa 147

alfa romeo nie wracajacy lewarek alfa romeo

luzy w lewarku biegow laguna

jak wyjąć lewarek alfa romeo 147

alfa romeo lewarek

dźwignia biegów laguna II luzy

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory