Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale Zrób to sam - Czyli instrukcja serwisowa pisana przez naszych użytkowników. W tym dziale przeczytasz m.in. jak wymienić termostat, filtry, żarówki, tarcze i klocki hamulcowe, a nawet sprzęgło czy pasek rozrządu.
UWAGA!!
W tym dziale publikujemy opisy napraw, przydatne dane techniczne itp. Nie komentujemy i nie zadajemy pytań!
  1. #1
    Redaktor Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 164 3.012v Automat // Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    Postów
    2,646
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    31 d 17 h 20 m

    Domyślnie [164]Wymiana wahacza przód



    Często się zdarza, że podczas jazdy słyszymy stuki z przodu podczas jazdy przez dziury, lub w zakrętach. Trzeba wtedy sprawdzic luzy i te wychodzą na tulejkach wahacza albo końcówkach drążków lub sworzniach wahaczy. Ja skupię się na samym wahaczu i jego sworzniu.

    Mamy rycinę wahacza-



    1- sworzeń
    2-tuleja metalo gumowa
    3-tuleja metalo gumowa od kabiny

    Jeśli luz jest na tulei nr 3 to półbiedy, jest ona wymienna i przytwierdzona do wahacza przez śrubę 19, przy dwójce jest gorzej- to już raczej trzeba kupic cały wahacz(mnie kosztował 189 zł). Sworzeń jest w różnych cenach SWAG- 40 zł, VEMA- 50zł, tutaj nie bawił bym się w łatanie kondomów(cyt. regeneracje) bo jak sworzeń klęknie to mogą nam się rozjechac koła w trakcie jazdy.

    Do zabawy potrzebne są:
    -klucze 19, 17 i 13
    -klucz do kół
    -lewarek(minimum 2, wskazane 3)
    -kanał lub podnośnik
    -jeśli stoimy na kanale to potrzebna nam będzie solidna poprzeczka na której oprzemy lewarek, a na podnośniku coś o co solidnie będzie można podeprzec...samochód

    Po najeździe na kanał i dźwignięciu auta na lewarku za standardowy otwór zdejmujemy koło. Będzie wygodniej się bawic przy wahaczu. Wchodzimy do kanału. Podpieramy trawersę (sanki, ramę) o lewarek który to stoi na poprzecce o stronę wzdłuznej wobec koła przy którym wymieniamy wahacz. Jest to ważne jeśli nie chcemy żeby silnik ze skrzynią i przednim zawieszeniem nie zwalił się nam na łeb. Wtedy zabieramy się za osłonę tylnej tulei wahacza. Dwie mniejsze śruby będące najbardziej z tyłu są krótkie i główki 19ki. Ja używałem do tego klucza pneumatycznego, trzeba użyc sporej siły, gdyż gwinty są klejone(o ile wahacze są jeszcze fabryczne, bo u mnie były). Z przodu tej osłony znajdują się dłuższe śruby(19) i uwaga, jeśli ktoś jeszcze nie podparł trawersy niech teraz to zrobi, bo tam są długie śruby które trzymają tę osłonę, tuleję i... tył sanek do nadwozia.



    Dodatkowo tuleja po przekątnych trzyma się na dwóch małych śrubkach 10kach, je też wykręcamy. Po zdjęciu osłony można ją odłożyc na bok razem ze śrubami. Teraz wahacz w zasadzie się trzyma trawersy na tulei nr 2. Jest ona przytwierdzona dwupunktowo przez śrubę i nakrętkę. Od strony koła pod płaskownikiem tulei powinny byc dystanse gumowe. Łby śruby zwrócone są ku silnikowi. Jeszcze ich nie wyjmujemy- wahacz trzyma się teraz na łączniku stabilizatora i na zwrotnicy. Jeśli chodzi o wykręcenie łącznika to nie ma problemu- nie trzeba go trzymac z góry kluczem bo i tak trzyma się on na stabilizatorze, z tym że w dolnej części mamy gumę i podkładkę- trzeba je ściągnąc. Następnie bierzemy 19kę i odkręcamy śrubę na tzw. cukierku na sworzniu wahacza- i tutaj do klucza dołożyłbym przedłużkę bo trzeba użyc sporej siły. Teraz wyjmowałem dwie śruby trzymające tuleje 2 i wahacz mamy w rękach. O kolumnę nie musimy się obawiac- trzymac się będzie na poduszce, dla pewności jeśli chcecie można podeprzec dół amortyzatora lewarkiem.

    Nowy wahacz nie ma wkręconego sworznia. Możemy przełożyc ze starego jeśli ten jest w stanie dobrym, albo kupic nowy. Jeśli kupiliśmy nowy sworzeń to teraz uwaga- VEMA dokłada do sworznia nowe śruby, w przypadku SWAGa, musimy przełożyc śruby ze starego wahacza albo dobrac nowe. Nakrętki i śruby 13ki- dokręcamy fest, tu nie ma prawa byc żadnego luzu. Sworzeń oczywiście zwrócony musi byc ku górze.

    Opcjonalnie: wymiana łącznika stabilizatora.



    Jeśli już mamy wahacz na wierzchu to można się zabrac za wymianę łącznika- nie jest on wprasowywany. Trzyma się na nakrętce 19, po jej wyjeciu po prostu ściągamy łącznik i nakładamy nowy, przy czym na dół nakładamy podkładkę i gumę i zakręcamy nakrętkę która trzyma łącznik.

    Nakładamy wahacz, jest trochę zabawy trzeba sworzeń ukierunkowac na otwór w zwrotnicy, otwór w wahaczu kierunkowac na łącznik i jeszcze odpowiednio ustawic tylną tulejkę, aby otwory na małe śruby były odpowiednio ustawione względem osłony, która póki co leży obok i czeka na swą kolej. Ja nałożyłem nakrętkę na sworzeń i łącznik stabilizatora(wcześniej umiezczając na nim najpierw gumę a potem podkładkę) aby wahacz o coś się trzymał. Gdyż płaskowniki na tulei 2 która ma otwory mocujące była skrzywiona względem śrub. Można ewentualnie płaskownik ustawic kombinerkami i przełożyc przez otwory śruby- pamiętamy o dystansach które właśnie są między płaskownikiem, a trawersą. Teraz idzie z góry, nakładamy nakrętki na śruby i skręcamy do oporu i wahacz trzyma się trawersy. Następnie nakładamy osłonę na tylną tuleję i skręcamy- te śruby tutaj dowaliłem pneumatem, tutaj tez nie ma prawa byc luzu zwłaszcza, że śruby tutaj trzymają też trawersę. Po dokręceniu 4 śrub dużych można wkręcic te dwie mniejsze. Zostaje nam dokręcenie łącznika stabilizatora i sworznia do zwrotnicy- i tutaj do oporu ile wlezie i ile fabryka dała. (chyba, że mamy klucz dynamometryczny

    To jeszcze nie koniec- tuleja nr 3 jest nałożona na wahacz i trzymają go dwie podkładki oraz nakrętka 19. Dokręcamy ją na końcu. W osłonie jest wystarczająca szpara aby dostac się do niej kluczem, ale to musi byc klucz płaski.

    Potem nakładamy koło zrzucamy auto z lewarków i cieszymy się naprawionym zawieszeniem.
    http://fiergloo.blog.pl lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację

  2. Thanks piotriix thanked for this post
  3. #2
    mstas2005
    Gość

    Domyślnie wymiana wahacza golf 3 przód

    fajnie to opisałeś, tyle że każdy samochód ja\est trochę inny, ja na przykład mało co nie obrobiłem śrub na tulei nr 2 i 3, okazało się, że klucz był 18 zamiast 19. Z problemami, ale udało się zdjąć wahacz. Teraz okazuje się, że problem jest z zamontowaniem nowego wahacza, tuleja nr 3 jest jakby 1 milimetr za wysoka. Za żadne skarby nie chce się zmieścić w łapce samochodu. Nie wiem jak to rozwiązać. Oby nie skończyło się odholowaniem do warsztatu na lawecie.

  4. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    łódzkie
    Postów
    91
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    15 h 2 m

    Domyślnie uwaga na przegub

    w trakcie wymiany po zdjęciu starego wachacza nie kręcie kierownicą i nie szarpcie półośki od strony kierowcy ,ja kręciłem i nie wiem jak to się stało ale przegub zewnętrzny się rozłączył z półośką i musiałem holować bo ta nakrętka-bydle od przegubu potrzebuje solidnego klucza pneumatycznego.
    164 TS 95r
    164 TB V6 95r

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. Tuleje wahacza górnego przód ? Jakiej firmy?
    Utworzone przez ramzesss3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-12-2013, 10:04
  2. [GTV] Wymiana wahacza przód
    Utworzone przez Slepecci w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-05-2012, 23:05
  3. Wymiana wahacza górnego
    Utworzone przez syfon w dziale 156
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 29-11-2011, 22:55
  4. Tuleje wahacza przód TEKNOROT z allegro nie pasują???
    Utworzone przez siwcu w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-12-2009, 13:22
  5. [156] wymiana wahacza
    Utworzone przez alces1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 11-03-2008, 08:28

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

vw golf 4 wymiana sworzni wachacza przedniego

demontaż wahacza matiz

wymiana wachacza golf 3

jak wyymienic zawieszenie matiz

konstrukcja wachacza golf 4

konstrukcja wahacza golf 4

montaż demontaż wahacza

ile kosztują tulejki na wahaczach przednie do punto1 1

sworzen wahacza daewoo matiz wymiana

daewoo tico wymiana wachacza

sworzeń matiz mocowanie rysunek

lie kosztuje wymiana wachaczacza tico

wymiana silentblocków golf iv

wahacz przedni do tico

wymiana przegubu wahacza matiz

golf 4 wymiana tulei wahacza

schemat przedniego wahacza przy polo

Wymiana wachacza opis

ile kosztuje wymiana wahacza matiz

budowa wachacza golf 2

berlingo wymiana wachacza czy tylko tuleji

demonaż wahaczawymiana sworznia wahacza manual focusskoda fabia mocowanie wahacza przedniego sinenblokwymiana wahacza demontażopis wymiany wahaczawymiana wchaczauklad wahacza golf 4 matiz wahacz przedniile tulei ma vw golf 4koszt wymiana wahacza matiztylne tuleje przednich wahaczy montaz golf 4wymiary ściągacza do tulei wahacza przedniego vw polowymiana tylej tulei wahacza przedniego skoda fabia vw polo ..wahacz przód tico budowajak wymienic wachacz w golfie 3ile za wymiane wachaczy berlingowymiana tulei gumowych wahacz vw polośruba sworznia matizwymiana przednich wahaczy matizwymiana wahacza vw golf 4koszt wymiany wahaczy golf 4opis zawieszenia przód daewoo matizcennik wymiana wahacza matizgolf3 demontaż osłonwahacz golf ii iii tuleja gumowa wymiannawahacz przedni golf ile kosztujejak wymienic gume na wachaczu golf 4wymiana wahacza do tiko wymiana tulei wachacza golf4montarz wachacza daewoo matiztrawers silnika golf mk2przednie zawieszenie daewoo ticowymiana wahacza opisbudowa zawieszenia przedniego daewoo matizluzy na wahaczu golf 4matiz wachacze pzod cenyile czasu zajmie wymiana wahacza przod golf 3wymiana wahacza przedniego focus mk2przednie wahacze ticoJak zmienić sforzen koła w matizieczy wachacz jest wymienny w golfie ivwymiana wahacza przedniego jak ustawić sinenblock wahacza fordmocowanie wahacza berlingogolf 2 pl wymiana silentblokówjak wymienic wachacz w vw polojak wymienic stabilizator wahacza nubiradaewoo matiz wymiana sworzni wahaczyjak wymienic gumy na wahaczu golf 3zawieszenie golf 3 przódjak wymienic przedni wahacz w matizietylna tuleja wahacza przedniego focus wymiananaprawa wahacza fokuswymiana tulei wahacza przedniego focusnaprawa wahaczy vw polomocowanie wahacza golf4wymiana wahacza w matizie przódwymiana przedniego wahacza punto 2wymana wspornika wahacza fabiawahacz przód matiztuleja trawersy megan 2wymiana tulei wahacza przód fabiaschemat wymiany sworznia wachacza skodajak wymienić tuleje wahacza przód fabiatrawers rysunek golf iiijak wymienić wachacz w golfie 4demontaż wahacz w golf 4sworzeń wahacza berlingo wymianawymiana wahaczy tico cenawspornik wahacza golf 4prawy wahacz do matizademontaż wachacza przedniego w vw golf IIIjak wymienić sworzeń wahacza golf IVśruby wahacza focuswymiana sworznia wahacza berlingowymiana tuleji na wachaczu przód vw borasworzeń matiz mocowanieford focus I wymiana wahacza przednijak wymienić sworzeń wahacza felicia

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory