Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale Zrób to sam - Czyli instrukcja serwisowa pisana przez naszych użytkowników. W tym dziale przeczytasz m.in. jak wymienić termostat, filtry, żarówki, tarcze i klocki hamulcowe, a nawet sprzęgło czy pasek rozrządu.
UWAGA!!
W tym dziale publikujemy opisy napraw, przydatne dane techniczne itp. Nie komentujemy i nie zadajemy pytań!
  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar misiek718
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    strzelno
    Auto
    alfa romeo 156 1.9JTD 1998r
    Postów
    290
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    6 d 22 h 49 m

    Domyślnie Czyszczenie regulatora cisnienia paliwa JTD

    Proszę o opis czyszczenia.
    Ostatnio edytowane przez piotriix ; 22-01-2010 o 12:01

  2. Thanks tommy288 thanked for this post
  3. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    AR GT 1.9 JTD
    Postów
    567
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    1 d 22 h 26 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał misiek718 Zobacz post
    czy regulator na pompie wysokiego ciśnienia mozna go wyczyścic i jak to zrobic.
    Wykonać następujące operacje:
    1. Sprawdzić, czy kluczyk wyłącznika zapłonu znajduje się w położeniu STOP, a następnie odłączyć zacisk bieguna ujemnego (-) akumulatora.
    2. Odłączyć szybkozłączkę przewodu powrotnego paliwa z filtra paliwa, po stronie przewodu kolektora powrotnego paliwa.
    3. Odłączyć szybkozłączkę przewodu powrotnego paliwa do zbiornika po stronie przewodu kolektora powrotnego paliwa.
    4. Odłączyć przewód łączący elektrowtryskiwacze z kolektorem powrotnym paliwa, po stronie kolektora powrotnego paliwa.
    5. Odkręcić śruby i wyjąć przewód kolektora powrotnego paliwa po uprzednim odłączeniu od kolektora przewodu powrotnego paliwa z pompy ciśnienia.
    6. Oczyścić pompę wysokiego ciśnienia używając produktów do czyszczenia na zimno i osuszyć sprężonym powietrzem.
    7. Odłączyć złącze elektryczne od regulatora ciśnienia paliwa.
    8. Odkręcić śruby mocujące regulator ciśnienia paliwa.
    9. Obrócić ręcznie w gnieździe regulator ciśnienia w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i wyjąć go.
    10.Usunąć zanieczyszczenia znajdujące się na otwarciu pompy ciśnienia i w szczelinach na powierzchni.
    11.Przed zamontowaniem regulatora ciśnienia paliwa sprawdzić, czy pierścień uszczelniający metalowy (1a), pierścień uszczelniający czarny lub zielony (1b) i pierścień uszczelniający wspornika biały nie są uszkodzone i umieszczone prawidłowo.
    12.Nasmarować wszystkie pierścienie uszczelniające czystym olejem napędowym.
    13.Umieścić regulator ciśnienia paliwa w gnieździe na pompie ciśnienia.
    14.Obrócić ręcznie w gnieździe regulator ciśnienia paliwa w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i nacisnąć do momentu zetknięcia powierzchni połaczenia.
    15.Ustawić prawidłowo regulator ciśnienia paliwa.
    16.Dokręcić z wymaganym momentem śruby regulator ciśnienia paliwa /0.8 ÷ 1.0 daNm/
    17.Podłączyć złącze elektryczne do regulatora ciśnienia paliwa.
    18.Połączyć zacisk ujemny (-) akumulatora

  4. Thanks piotriix, cichy83 thanked for this post
  5. #3
    Administrator ds. społecznych Romeo Pokaż na mapie Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Postów
    2,790
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    30 d 18 h 45 m

    Domyślnie

    Dorzucę zdjęcia:


    Na pierwszych dwóch wrzuciłem lokalizację tego regulatora.

    Zdjęcie przedstawia regulator. Widoczne są dwa małe oringi(biały i zielony). Widoczny jest również kanałek... niby na oring.. ale nic bardziej mylnego. Podobn niektóre regulatory miały tu metalową blaszkę, ale w moim przypadku, a także innych z którymi się spotkałem nic tu nie przychodzi.


    Kanałek na regulatorze zgrywa się z otworami w pompie wysokiego ciśnienia. Otwory zaznaczone na poniższym zdjęciu.



    Moja procedura wyglądała tak.
    1. odkręciłem od kolektora ssącego (dwie śruby na klucz 10) kolektor paliwowy(czy jak to się tam nazywa).
    2. odkręciłem regulator od pompy(wcześniej zaciskając szczypcami przewód zasilający pompę CR)
    3. wyjąłem regulator
    4. oczyściłem gniazdo w pompie w które wchodzi regulator
    5. regulator na swoim zakończeniu(ta cieńsza strona) posiada bardzo drobną siateczkę. było widac na nim jakieś paprochy. oczyściłem , przesmarowałem regulator czystym ON
    6. dorobiłem dodatkową uszczelkę z kręgielitu i włożyłem pomiędzy regulator a pompę.

    Regulator czyściłem, ponieważ od pewnego czasu miałem następujący objaw. Rano po odpaleniu i przejechaniu ok. 1km, pojawiał się błąd Motor Control System Failure i auto gasło. Musiałem odczekać ok. 30 sekund i odpalało bez problemu. Potem do końca dnia spokój, dopóki nie zostawiłem auta na długi czas(po nocy).
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 08-12-2011 o 22:08
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

    Wcześniej:
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  6. Thanks piotriix, malin2k5 thanked for this post
  7. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kosik17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Zbąszyń
    Auto
    156 1.9 JTD 2000r.
    Postów
    81
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    5 d 18 h 37 m

    Domyślnie

    Cytat Napisał Majkel Zobacz post
    Widoczne są dwa małe oringi(biały i zielony). Widoczny jest również kanałek... niby na oring.. ale nic bardziej mylnego. Podobn niektóre regulatory miały tu metalową blaszkę, ale w moim przypadku, a także innych z którymi się spotkałem nic tu nie przychodzi.
    ja w tym miejscu mialem uszczelke(oring) (czarna) szkoda ze nie zrobilem zdjecia ;/ dodam ze bez tej czarnej uszczelki(oringa) zawor potrafi ciec na laczeniu z pompa

    odnoscie czyszczenia regulatora to mi kompiel w paliwie nie pomagala i po 3 kompieli w paliwku postanowilem spryskac zawor preparatem na rdze- sniezka (wd40 pewnie tez by pomoglo lecz nie posiadalem akurat)
    rezultat; zawor pracuje jak nowy ... niewielkie wahania miedzy cisnieniem prawdziwym a wymaganym przez eku takze polecam ten zabieg

  8. #5
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps////AR 156 FL SW 140KM...AR 147 1.6 TS 120KM...AR 166 2.0 TS, // Była 145 1.4 I
    Postów
    2,337
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    166 d 21 h 16 m

    Domyślnie

    Jako, że nie ma już fotek to kilka ode mnie
    Czyszczenie regulatora cisnienia paliwa JTD-jeden.jpgCzyszczenie regulatora cisnienia paliwa JTD-drugi.jpg
    Czyszczenie regulatora cisnienia paliwa JTD-trzeci.jpg
    Czyszczenie regulatora cisnienia paliwa JTD-cam00898.jpgCzyszczenie regulatora cisnienia paliwa JTD-cam00899.jpg
    147 powodów do zadowolenia

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. czyszczenie regulatora ciśnienia paliwa JTD 8V
    Utworzone przez maxko w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-10-2013, 15:36
  2. Czyszczenie regulatora -czym i co ?
    Utworzone przez maxiking w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-09-2013, 22:41
  3. Podmiana regulatora cisnienia paliwa
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-02-2013, 19:59
  4. Czyszczenie regulatora wysokiego ciśnienia
    Utworzone przez goofy2 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-07-2010, 11:39
  5. Bład Cisnienia regulatora pompy
    Utworzone przez grzesiekgrizzly w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-05-2010, 18:58

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

regulator ci

jak wyczy

regulator ciśnienia paliwa iveco

jak naprawic zawór ciśnienia paliwa boxerzawor cisnienia w listwie wtryskowej 1.9jtdregulatora cisnieniajak wyczyscicregulator cisnienia paliwa boshjak wyczyscic regulatorczujnik ciśnienia paliwa iveco jak naprawićzawregulator niskiego cisnienia hdi filtr paliwajak wymienić regulatora ciśnienia paliwa fiat bravoFiat stilo regulator ciśnienia na pompieczyszczenie regulatora ciregulator cisnienia paliwa na pompie wysokiego cisnieniaciśnienie paliwa 1.9 jtdregeneracja pompy wyskiego cisnienia fiat mareaczujnik cisnienia szyny fiat stilo 1.9czyszczenie elektrozaworu pompyobiawy padnietego czujnika cisnienia paliwa alfa jtdzawór regulacyjny ciśnienia paliwa jtdfiat stilo 1 9 jtd czujnik ciśnienia paliwakolektor powrotny paliwa jtd alfaregulator ciśnienia paliwa w fiacie stiloczujnik ciśnienia paliwa iveco czyszczenie REGULATOR CIŚNIENIA 2.8 HDIczy mozna nsprawic regulator cisnienia paliwafiay stilo 1 9 jtd czujnik ciśnienia paliwaalfa 166 ts regulator cisnienia paliwazawór cisnienia alffaregulator ciśnienia paliwa naprawawymiana uszczelniaczy zaworów brava jtdczyszczenie filtra pompy alfa gt 1.9czyszczenie filtra przy pompie paliwa alfa gtciczyszczenie czujnika ciśnienia paliwajak wyczyścić pompę podciśnieniazawór regulacji ciśnienia pompy wtryskowej hdzawór ciśnienia paliwa alfa 159zawór pompy paliwa wysokiego ciśnieniaregulator ciśnienia pompy ivecojakie są objawy zepsucia regulatora ciśnienia na pompie crzawór regulacji wysokiego ciśnieniajakie cisnienie pompy jtduszkodzenie regulatora pompy wtryskowej fiat 1.9 jtdZAWÓR CIŚNIENIA PALIWA ALFA ROMEO FIAT 1.9zasilanie paliwa 1.9 jtdczujnik cisnienia paliwa alfa romeo jtdregeneracja pompy stiloREGULATOR CISNIENIA jtd stilo cenaelektrozawór pompy wysokiego ciśnienia 0281002732pompy wtryskowe regulacja alfaobjawy zepsucia regulatora cisnienia paliwapompa wysokiego cizawor cisnienia paliwa w pompie tdi 1.9zawor wysokiego cisnienia jtdregulatora ciśnienia w pompie wysokiego ciśnienianaprawa zaworu regulacji cisnienia paliwaprzewody paliwa marea jtdregulator ciśnienia paliwa fiat bravaregulatora ciśnienia na pompiejak wyczyscic czujnik cisnienia na listwie 1 9 jtdjak wymontowac pompe wtryskowa jtd 19 fiat stiloregulatora ciśnienia w pompie wysokiego ciśnienia cdtipunto d zawor cisnienia paliewazaworek wysokiego cisnienia paliwajak przeczyscic pompke paliwa w alfa romeo 156regulator ciśnienia obiawy bravaczyszczenie zaworu regulacji ciśnienia na listwie jtdregulator paliwa jtd jak sprawdziclistwa cisnienia paliwa alfa romeo 156 1.9 jtd0281002732 regulator paliwaregeneracja regulatora ciśnienia paliwa renaultsmrod z rury wydechowejjak sprawdziczyszczenie regulatora ciśnienia w pompie paliwowej jtdalfa 147 1.9 jtd cisnienie listwyzawór ciśnienia paliwa czy idzie wyczyścićregulator cisnienia paliwa 2.8 regulator ciśnienia w pompie paliwowej jtdnie trzyma ciśnienia paliwa alfa 159 jtdfiltr paliwa 1.9dci czyszczeniegdze znajduje sie regurator cisnienia paliwa fiat bravoczujnik zawor cisnienia na listwie 3.0 cdtigdzie jest regulator ciśnienia paliwa fiat siena gdzie onlistwa cisnienie paliwa alfa romeo 156 1.9 jtdjak sprawdzic regulatory paliwalistwa cisnienia paliwa alfa romeo 156czujnik ciśnienia paliwa 1.9jtdfiat stilo czujnik przy baku paliwa 1.6 jak sie nazywajak wyczyscic regulator cisnienia 1.9jtdzawór ciśnieniowy jtdzawór regulacji ciśnienia oleju cdticzujnik wysokiego ciśnienia boxer 2.8zawór regulacji ciśnienia alfa jtdmanual czyszcze nie regulatoraregulator cisnienia w pompie cisnienia olejujak sprawdzić regulator wysokiego ciśnienialt35 2.8 zawór regulacji ciśnienia paliwanaprawa pompy cr jtd

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory