Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale Zrób to sam - Czyli instrukcja serwisowa pisana przez naszych użytkowników. W tym dziale przeczytasz m.in. jak wymienić termostat, filtry, żarówki, tarcze i klocki hamulcowe, a nawet sprzęgło czy pasek rozrządu.
UWAGA!!
W tym dziale publikujemy opisy napraw, przydatne dane techniczne itp. Nie komentujemy i nie zadajemy pytań!
  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    1,766
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    41 d 21 h 13 m

    Domyślnie [147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V

    Witam,

    Poniżej przedstawię z grubsza jak samodzielnie wymienić rozrząd w AR 147 1.9 JTD.

    Pracę podzielimy na pracę na "dole" i na "górze" . Mam tu na myśli moment kiedy trzeba sie poschylac i kiedy pracujemy pod maską

    Zaczynamy od góry i od odłączenia akumulatora.
    [147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V-2267867601.jpg[147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V-2267867601_2.jpg

    Ściągamy osłonę i robimy sobie miejsce na dalsze prace. Czyli na czerwono drążek rekacyjny wyciągamy cały. Na żółto komputer który siedzi na 4 nakrętkach o rozmiarze 10 i odciągamy tak żeby nam nie przeszkadzał. Została jeszcze rurka od płynu chłodniczego którą tez odpinay i odsuwamy.


    W tym momencie zejdzmy na dół

    Zaczynamy od poniesienia auta z prawej strony/ sciągnięcia koła i plastikowej osłony która zakrywa koło pasowe.
    Bierzemy klucz 15 i naciągamy napinacz paska klinowego a druga ręką ściągamy pasek klinowy. Jak go już zrzucimy zabieramy sie za koło pasowe które siedzi na 4 śrubach typu TORX. Zapewne długo nie było ruszane wiec odkręcenie łatwe nie jest. Ja wziąłem grzechotke z nasadką 18 założyłem na śrube koła od wałka rozrządu i zablokowałem o łapę silnika. W ten sposób koło nie kręciło mi sie jak je próbwałem odkręcić.
    Jak odkręcicie 4 śruby trzeba je zbić. Ciężko schodzi ale musicie młotekiem obijać do okoła trzpień na którym siedzi i musi zejść.

    Teraz mamy juz dostęp do osłon rozrządu. Tak więc wracamy pod maskę i odkręcamy wszystkie osłony.

    I teraz pare istotnych wskazówek:

    Zanim poluzujecie pasek ustawcie rozrząd w odpowiedniej pozycji. Koło paswoe wałka rozrządu na swojej cesze i koło pasowe wału korbowego na swojej.

    koło pasowe wałka rozrządu:
    [147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V-zdj_cie0413.jpg

    i wału korbowego:
    [147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V-zdj_cie0414.jpg

    Jak macie tak ustawiuony rozrząd jeszcze na starym pasku i obie cechy sie zgrywają to jest OK

    Będziemy również wymieniac pompe wody dlatego trzeba zdemontować koło paswe wałka rozrządu. W tym celu trzeba zablokowac to koło ( ja zaparłem klucz 17( na czerwono) o łape silnika i koło w tym miejscu a drugą ręką LUZUJECIE śrubę trzymającą kolo )
    [147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V-zdj_cie0404.jpg

    Żeby wyciągnąć pasek trzeba sciągnąc łapę silnika. Żeby ją ściągnąć trzeba odkręcić 3 śruby z łapy. Problem w tym że do tej żółtej nie ma dostępu i żeby ja odkręcić trzeba podlewarowac silnik i lekko go unieść. Wstedy wejdzie Wam tam klucz żeby ja odkręcić . Pozostałe dwie nie stawiają oporu
    Jak ściągniecie łapę to sprawdzacie ponownie ustawienie cech i luzujecie napinacz ( klucz 13 ) W tym momencie pasek macie juz luźny i możecie go ściągnąć.
    [147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V-zdj_cie0405.jpg

    Teraz zabieramy sie za wymianę pompy wody. Tak więc odkręcamy do końca koło z wałka rozrządu i mamy dostęp do pomy wody:[147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V-zdj_cie0407.jpg
    Żeby ja wyjąć musimy odkręcić 4 śruby. 2 od czujnika i 2 od pompy. Jeżeli chcecie auto zalać starym płynem to ja podłączyłem kompresor pod rurki którą wcześniej odłączlismy i wypompowałem płyn do baniaczka. Jak macie nowy płyn to wyjmujcie pompe a płyn sobie wycieknie. Jak to zrobimy czyścimy w środku i zakładamy nową pompę i skręcamy. Ja jeszcze na każda śrubkę dawałem odrobinę kleju do zabezpieczenia gwintu.
    [147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V-zdj_cie0408.jpg[147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V-zdj_cie0409.jpg

    Nowa pompa juz na miejscu.

    Teraz zakładamy koło na wałek rozrządu. Jest tam klin więc nie ma możliwości żeby go założyć w innej pozycji. Pasuje tylko w jednej.

    [147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V-zdj_cie0412.jpg

    Zostało nam do wymiany napinacz i rolkę prowadzacą pasek rozrządu. Jedyna uwaga do napinacza
    [147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V-napinacz.jpg
    Na czerwono jest szczelina która musi wejść na bolec w bloku silnika
    [147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V-zdj_cie0411.jpg

    Zieloną strzałką jest wskaźnik który pokazuje siłę naciągu paska. I ma on podczas naciągu wskazac to kółeczko zaznaczone na zielono.
    Rolkę prowadzącą dokręcamy mocno a napinacz tak delikatnie żeby mogł sie ruszać. Zakładamy pasek rozrządu. Nowy pasek ma zaznaczony kierunek w jakim ma byc założony i cechy!! które muszą się zgrać z cechami na kołach i cechami na obudowach.

    [147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V-zdj_cie0416.jpg[147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V-zdj_cie0417.jpg[147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V-zdj_cie0418.jpg


    Teraz musimy w/w pasek naciągnąć. Miejsca jest mało także trzeba pokombinować. Wyżej na zdjęciu napinacza niebieską strzałką zaznaczyłem taka podporę. To o nią własnie będziemy naciągać pasek.

    Ja w szczelinę zaznaczona na zdjęciu : [147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V-zdj_cie0420.jpg włożyłem śrubę a od góry sporej długości breszkę którą zaparłem na trzpieniu koła z wału korbowego. W taki sposób przygotowaną dzwignią naciągacie pasek po czym drugą ręką przykręcancie napinacz
    [147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V-zdj_cie0419.jpg

    Teraz bierzecie klucz i przekręcacie silnik o 2 oborty żeby spr czy wszystko jest OK. Jak po dwóch obrotach cechy sie zejdą ( cechy z kół na cechy z obudowy bo pasek bedzie juz inaczej ) to macie wszystko OK .

    Zalewacie auto płynem chłodniczym i spr czy nie cieknie spod nowej pompy. Jak wszystko OK zakładacie osłony i skręcamy wszystko do kupy.

    AD:
    Zapomniałem dodać ze w JTD ( czyli system commonrail) nie ustawiamy konta pompy wysokiego ciśnienia i nie przejmujemy sie ustawieniem koło paswego pompy. Zgrac sie musi koło pasowe wałka rozrządu i wału korbowego.

    Podobnie jest w innych JTD.

    W TS'ach sprawa jest bardziej skomplikowana ale jak będę robił to też postaram sie zostawić po tym ślad

    a jak coś to pisac PW

    pozdro
    Załączone obrazy Załączone obrazy [147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V-zdj_cie0404.jpg  
    Ostatnio edytowane przez pampik ; 09-05-2012 o 14:37

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    1,766
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    41 d 21 h 13 m

    Domyślnie

    W związku z pytaniami na pw pisze tutaj że klej to gwintów to Loctite niebieski - moment zerwania 20 Nm

  3. #3
    Moderator Romeo Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Postów
    2,725
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    27 d 19 h 22 m

    Domyślnie

    Dodam tylko zdjęcie ustawienia napinacza.
    [147] Wymiana rozrządu 1.9 JTD 8V-img_20120915_00429.jpg
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

    Wcześniej:
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  4. Thanks bialygro thanked for this post

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. [147] 2.0 twin spark 2001 wymiana rozrządu problem z blokadą rozrządu
    Utworzone przez Lenix w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-10-2013, 12:19
  2. Wymiana rozrządu
    Utworzone przez TriXter w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 11-07-2013, 20:33
  3. Wymiana rozrządu
    Utworzone przez kak-tus w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 09-04-2013, 21:35
  4. [159] Wymiana rozrządu
    Utworzone przez losdamianos w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-05-2012, 15:06
  5. Wymiana rozrządu w GTV 1.8
    Utworzone przez Damian w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 10:55

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

znaki rozrzadu alfa 147

wymiana pompy wodnej alfa 1.9

wymiana roztzadu alfa 147 jtd

jak zablokowac rozrząd fiat 2 3 jtd

blokada rozrządu fiat 1.9 jtd

ściąganie koła rozrządu jtd

ustawianie rozrzadu alfa 147 jtd

jak ustawic pasek rozrzadu fiat stilo jtd

silnik 1.9 jtd

jak zablokować wał alfa romeo 145 jtd

jak naciognoc alfa romeo 1.9 pasek rozrządu

alfa romeo 145 1.9td rozrzad moment dokrecania

silnik 1.9jtd

1.9 jtd jak napiąć

fiat jtd 1.9 gwint

uszczelnienie pompy wody przy wymianie jtd ]

wymiana rozrzadu fiat jtd 1.9

kolo walka rozrzadu jtd

alfa romeo 1 9 rozrzond znaki

schemat rozrządu alfa 147

instrukcja wymiany rozrząd alfa 156 1 9 jtd

fiat 1.9 150km schemat rozrzadu

rozrzad 1 9 jtd

schemat blokowania rozrządu alfa 159 1 9

ustawienie zapłonu alfa romeo 1.9 jtdlancia musa 1.9jtd naciąganie paska rozrząduwymiana pompy wody alfa 156 jtdwymian a pompy wody 1 9 jtdwymiana rozrzadu alfa 147 1.9 jtdmoment dokręcenia sprzęgła alfa 147 jtdmjak wymienic rozrzad fiat stilo1.9 jtd problem z kolem pasowymalfa romeo 156 1.9 jtd schemat rozrządu1.9 jtd rozrzadwymiana rozrządu 1.9 jtdschemat rozrzadu alfa romeo 147 jtdznaki rozrzad alfa 1.9 jtdustawienia rozrządu 1.9 jtdalfa romeo 145 1.9td moment dokrecenia rozrzadualfa romeo 145 1.9td moment dokrecenia kola rozrzadusruba oslony rozrzadu 1.9dwymiana pompy wody alfa 147 tdschemat ustawienia rozrządu alfa 147jtdpompa wody 2.4 jtdjak wymienic pasek klinowy w alfa 147budowa silnika 1 9 jtdalfa 1.9 8v ustawienie rozrządukoło na wał alfa 159wymiana paska rozrządualfa romeo 1.9jtdalfa romeo 159 wymiana rozrządu zdieciaczy długo samemu wymienia się rozrząd w stilo 1.9jtdwymiana rozrządu 1 9 jtdbudowa silnika 1.9 jtdalfa 147 1.9 jtd co ile wymieniać rozrządco ile rozrzad 1.9 alfakolo pasowe alfa romeo 145 1.9 tdwymiana paska rozrządu w jtd 1 9budowa silnika 19 pompa wodnaschemat ukladu rozrzadu stilojak wymienic rozrzad w alfa romeo 147 jtdkolo pasowe walu korbowego alfa 145 tdczy blokada 1.9 pasuje 2.0alfa 156 1.9jtd jak ustawic znakialfa romeo 156 1.9 jtd wymiana rozrządu znakisilnik alfa 159 1.9 budowalancia dedra rozrządwymiana rozrządu jtd 16vfiat 1.9 150km ustawienie rozrzadu1.9 jtdsilnik 1 9 td techniczne ustawienie zapłonuco ile rozrząd 1.6 jtdmkoło pasowe wału korbowego alfa 145instrukcja napinania paska rozrządu stilo jtdjak ustawic zapłon stilo 1 9 jtdschemat rozrzadu alfa romeo 156 1.9JTDalfa rozrząd ustawienie wałków na kołach w 1.9 jtdczy blokada od 1.9 pasuje do 2.0gdzie sa znaki do ustawienia zaplonu w alfie 146 1.9 jtdgdzie na wale jest znak do ustawienia rozrzadu alfa 146 1.9 jtdczy trudno wymienić rozrząd w stilo 1.9jtdalfa 147 itd rorzadlancia musa 1.9jtd znaki do ustawienia rozrząduwymiana rozrządu 1 9 jtd fiatustawienie napinacza paska rozrządu astrawymiana rozrządu alfa 1.9alfa romeo 1.9 jtd srubaustawianie rozrzadu silnika jtdczy pompy common rail ustawiamy przy rozrzadziejak ustawić pompe w fiacie 1.9 wymiana rozrzadu alfa 147 jtdczy trudno wymienic rizrzadco ile wymienia się rozrząd w alfie romeo 147 diselpompa wodna fiat stilo 1 9 jtd wymiana przy rozrządzierozrząd silnika 1 9 jtdjak zablokować wałki w alfie romeo 1471 9 jtd silnikkoło wałka rozrządu alfa 1 9 jtdco ile wymieniac pasek rozrzadu w 1.9 jtdlancia musa 1.9 jtd koło zębate rozrząduwymiana napinacza alfa 147jtd

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory