Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
Wyświetlany wątek znajduje się w dziale Zrób to sam - Czyli instrukcja serwisowa pisana przez naszych użytkowników. W tym dziale przeczytasz m.in. jak wymienić termostat, filtry, żarówki, tarcze i klocki hamulcowe, a nawet sprzęgło czy pasek rozrządu.
UWAGA!!
W tym dziale publikujemy opisy napraw, przydatne dane techniczne itp. Nie komentujemy i nie zadajemy pytań!
  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,198
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    11 d 2 h 8 m

    Domyślnie Wymiana paska wielorowkowego w 1.8 TS

    Sprawa jest naprawdę prosta więc każdy domorosły mechanik powinien sobie z tym dać radę

    1 Podnosimy prawą stronę autka na lewarku
    2 Odkręcamy kolo
    3 Odkręcamy osłonę pod silnikiem ( przynajmniej po prawej stronie )
    4 Odkręcamy osłonę nadkola ( mała plastikowa przesłona w przedniej części nadkola głównego ) Przymocowana jest na 2 wkręty krzyżakowe i 2 śruby 13mm
    5 Naszym oczom ukazuje się napinacz . Za pomocą dłuższego klucza z nasadką 15 mm łapiemy za śrubę napinacza i odciągamy go w kierunku przodu samochodu



    6 Gdy odgieliśmy już napinacz zsuwamy pasek z któregoś z kół
    7 Ściągamy pasek
    8 Sprawdzamy rolki czy któraś się nie przyciera lub nie ma bicia

    Po założeniu nowego paska proponuje dokładnie sprawdzić poprawność jego założenia i ułożenia na kołach - szczególnie tych wielorowkowych



    W moim silniku oryginalnie założony był pasek o długości 1855mm
    W sklepie według katalogu Gates do mojego silnika przewidziane były dwa paski
    1840mm i 1853mm
    Rożnica ta wynika podobno z zastosowania w tych silnikach jednego z kół pasowych o dwóch średnicach
    Mimo tego że oryginalnie miałem założony dłuższy pasek przy wymianie zdecydowałem się założyć ten krótszy ( 1840mm ) ze względu na to że napinacz mocniej go naciągnie a dzięki temu być może zniknął poranne popiskiwania paska Poza tym z czasem i tak się trochę wyciągnie
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  2. Thanks zaviaseq thanked for this post
  3. #2
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szef
    1 Podnosimy prawą stronę autka na lewarku
    2 Odkręcamy kolo
    3 Odkręcamy osłonę pod silnikiem ( przynajmniej po prawej stronie )
    4 Odkręcamy osłonę nadkola ( mała plastikowa przesłona w przedniej części nadkola głównego ) Przymocowana jest na 2 wkręty krzyżakowe i 2 śruby 13mm
    Punkty te możemy pominąć. Wystarczy podnieść maskę. Dostęp jest nieco trudniejszy niż od dołu, lecz ja wiele razy od góry pasek zdejmowałem bez problemów. Napinacz odciągamy za pomocą oczkowego klucza.Można też użyć przedłużki np. rurki jeśli u kogoś jest ciężko go odchylić.

  4. Thanks zaviaseq thanked for this post
  5. #3
    Moderator Romeo Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Postów
    2,726
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    27 d 21 h 47 m

    Domyślnie

    Dorzucę swoje zdjęcia z tej operacji:
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

    Wcześniej:
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  6. #4
    Użytkownik Romeo Pokaż na mapie Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,387
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    14 d 13 h 16 m

    Domyślnie

    nie miało być komentarzy, ale warto przy tym wspomnieć, że długości w [mm] są przeliczane z cali [in], bo to jest podstawowa miara długości pasków i stąd rozbieżności
    załozenie krótszego paska nie sprawi tylko lepszego naciągu, a obciąży łożyskowania kół, które opasa
    dobry napinacz (na pewno oryginalny produkcji Litens, zamiennik już nie ma) powinien mieć zaznaczony właściwy naciąg, a co za tym idzie długość paska i na to powinniśmy zwracaćuwagę przy wymianie elementów napędu osprzętu
    zrób to sam, ale nie spieprz 8)

    verdebiancorosso

  7. #5
    Moderator Romeo Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Postów
    2,726
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    27 d 21 h 47 m

    Domyślnie

    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4

    Wcześniej:
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  8. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999
    Postów
    1,639
    Podziękowania za post / Lubię to
    Czas spędzony na forum
    58 d 14 h 39 m

    Domyślnie

    pamietajmy ,ze przy wymianie samej rolki mamy lewy gwint

Informacje o temacie

Users Browsing this Thread

Aktualnie 1 użytkownik(ów) przegląda ten temat. (0 zarejestrowany(ch) oraz 1 gości)

Podobne wątki

  1. wymiana paska wielorowkowego 1.9 JTD
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 22-09-2013, 20:18
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-12-2011, 17:38
  3. Wymiana paska wielorowkowego JTD
    Utworzone przez piter1984 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-07-2011, 00:58
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-04-2011, 21:56
  5. [156] Wymiana paska wielorowkowego 2.4 jtd
    Utworzone przez rafik. w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-10-2008, 09:44

Tagi dla tego tematu

Tagi użytkowników

aguna 1 1.8 schemat paska alternatora

wymianapaska paska osprzetu laguna 22

jak wymienić pasek osprzętu laguna 3

schemat zakładania paska klinowego laguna

pasek alternatora reno laguna schemat zakladania

jak napiac pasek klinowy w alfie 2.0

schemat założenia paska wielorowkowego laguna I 1.8 16v

zalożenie paska wielorowkowego laguna1.8 16v

montaż paska klinowego renault laguna 1 1 8 16v 1999r

renault laguna jak zalożyc pasek alternatora

jak wymienić pasek osprzętu laguna III

rolki paska klinowego reno laguna1 1999r

montaż paska klinowego renault laguna

wymiana napinacza paska klinowego laguna 2

schemat założenia paska wielorowkowego renault laguna I 1.8 16v

ułożenie paska klinowego laguna 1.8 16v

zakładania paska klinowego laguna 2.0 16v

naciąganie paska klinowego renault 19 1.9

sposob zalozenia paska renault laguna

laguna 2 2 td rozmiar paska osprzetu

napinacze paska klinowego w lagunie1

pasek alternatora renault laguna 1.8 8v schemat zalozenia

schemat załozenia paska rozrzadu boxer 2 8 2002r

naciogamy pasek klinowy w alfie 156

montaz paska wielorowkowego reno laguna 2.2 dt

schemat pasek alfa 156

wymiana paska klinowego alfa romeo 146

schemat ułożenia paska klinowego w alfie 156

pasek napędowy laguna 2 0schemat

montaż paska klinowego renault laguna 1 1 8 16v

pasek wielorowkowy laguna 1.8 16v

pasek altern atora laguna wymianapasek klinowy laguna 2 1.8 długośćpasek klinowy laguna 2 1.8renault 1.8 16v schemat pasek alternatoralancia dedra 1 8 pasek wielorowkowy schematwymiana alternatora laguna 2 1.8 montaz rolki alternatora renault laguna 1 8laguna 2 wymiana paska klinowegowymiana paska alternatora laguna 1.8 16vschemat ulozenia paska klinowego transporterjak założyć pasek alternatora reno laguna 2.2djak wyjac alternator w lagunie2wymiana paska wielorowkowego renault laguna 1.6 16vschemat paska rolkowego alfa romeo 156 2.0jak załozyc pasek klinowy renault laguna i 2.0 16vjak zalozyc pasek w renault lagunazakladanie paska renault laguna 1.8 16vzakladanie paska klinowego renault laguna 1.8 16vlaguna 1.8 16v schemat mątarzu paskarenault laguna 2 dci schemat wymiany paska wielorowkowegomontaz paska laguna 2laguna 2.2td ułozenie paskarenault 1.8 16v pasek alternatora montażwymiana paska alternatora w renault laguna 1.6 16v 1999jaki założyć pasek rozrządu do renault lagunyschemat wymiany paska rozrzadu laguna2 1.6 16vrenault laguna 1.8 pasek wieloklinowyjak idzie pasek wielorowkowy megane 2 0 16v zdjęciapasek rozrządu w lagunie 1 czy da się go naciągnąschemat paska klinowego laguna 2.2dspadanie paska wielorowkowego laguna 1.9dcipasek klinowy alternatora laguna 1.8 16v schematjak zalozyc pasek alfa 156ulozenie paska klinowego alfa 156 1.8Pasek klinowy Alfa romeo 156 1.8 schematschemat ulozenia paska alternatora laguna 2 1.8 16vjak zalozyc pasek klinowy alfa 156renault laguna pasek klinowy schemat 2.2 dieselpasek napedu alternatora laguna 1dlugosc paska klinowego alfa 156 1 8 tsulozenie paska wielotrowkowego laguna 2.0 8vjak wymienić alternator laguna 2.2dlaguna 1.8 16v pasek osprzetu rysuneklaguna 1.8 16v pasek osprzetujak wymienic pasek wielorowkowy alfa romeojak zalozyc pasek od alternatora do renault laguna2wymiana paska laguna 1.8pasek rozrzadu znaki laguna 1 8renault laguna jak naciągnąć pasekjak założyć napinacz paska wielorowkowego w megane IIschemat paska klinowego renault laguna 1 6 16vrolki paska klinowego reno laguna1 1999napięcie paska renault laguna 1.8jak wymienić pasek wieloklinowy zakładania pasekklinowego laguna 2.0 16vjak założyć pasek klinowy laguna 2.0 16vrenault laguna 1 jak założyc pasek alternatorarenault laguna 1 pasek alternatora schematschemat zakładania paska klinowego laguna ii 1.9 dcirolka alternatora do laguna 1.8pasek klinowy reno laguna wymianajak zakladac pasek w laguniezalożenie paska wielorowkowego lagunazałożenie paska wielorowkowego laguna1.8 16vschemat założenie paska wielorowkowego laguna I 1.8 16vinstrukcja ułożenie paska klinowego laguna 1.8 16vinstrukcja założenie paska klinowego laguna 1.8 16vinstrukcja założenie paska wielorowkowego laguna 1.8 16vpasek klinowy reno laguna 1.8 benzyna

Zakładki

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
regeneracja wtryskiwaczy kraków - regeneracja turbosprężarek warszawa - regeneracja turbosprężarek mielec - Amortyzatory