Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1
    lukasz4d
    Gość

    Domyślnie Rozrząd 1.8 T.S

    Witam
    Po przygodzie z rozrządem chciałem sie podzieli wiedzą
    Jak wymienić rozrząd w 1.8 T.S
    Narzędzia można powiedzieć specjalne, których użyłem


    http://img145.imageshack.us/my.php?i...braz068dz7.jpg

    Na początek zdejmujemy platikowy dekiel z napisami twin spark etc


    http://img53.imageshack.us/my.php?image=obraz072dh5.jpg

    to kluczyk nr 10

    i teraz odkręcamy osłonę paska(na zdjęciu odchylona wstępnie) z torksa na górze jeden i na dole bodajże 3 aby ja zdjąć całkowicie należy zdjąć pasek klinowy(wielorowkowy) i odkręcić rolek prowadzącą kluczem 13


    http://img239.imageshack.us/my.php?i...braz075gc2.jpg


    teraz odkręcamy cewki zapłonowe i wyjmujemy listwę (klucze torks) potem kluczem 10 odkręcamy pokrywę zaworów i obnarzamy wałeczki :-) uważajmy z korkiem wlewu oleju żeby nam nie powpadały nakrętki od pokrywy( lub inne)


    http://img470.imageshack.us/my.php?i...braz077he4.jpg

    u mnie widać urwana śrubę od pokrywy zaworów ( ASO to uczyniło bo nikt pokrywy nie zdejmował od przebiegu 102 tys) - jak sie okazało nie jedyna nieprawidłowość mechanika ASO co robił rozrząd.

    widać na poniższym zdjęciu iż jego niefachowość przy odkręcaniu wariata polegała na włożeniu śrubokrętu lub innego narzędzia w celu zblokowania wałka IN


    http://img50.imageshack.us/my.php?image=obraz109pf9.jpg

    patrz przy wariacie pod 1 krzywka - uszkodzenie głowicy od w/w narzędzia

    teraz ustawiamy wał na ZZ lub na znak na kole pasowym wału wcześniej luzujemy śruby kola pasowego


    http://img266.imageshack.us/my.php?i...braz106mf8.jpg

    teraz odkręcamy podporę wałka IN na 2 cylindrze i zakładamy blokadę od IN
    oraz odkręcamy podporę wałka EX i na 3 cylinder zakładamy blokadę EX


    http://img142.imageshack.us/my.php?i...braz108zv8.jpg

    w miedzyczasie wykręcamy sobie świece aby mieć wgląd na położenie 1 tłoka aby pozostał w ZZ. Jeśli posiadacie czujnik ty, lepiej - ja takowego nie miałem :-(

    No i teraz wymiana wariata

    http://img292.imageshack.us/my.php?i...braz115lr1.jpg

    Odkręcamy kółko rozrządowe potem najlepiej wyjąć wałek IN ponieważ wariat dokręcony jest siła ponad 100Nm wg źródeł
    100-124Nm - tylko ciekawe jakim dynamometrem to sprawdzano ;-p

    I juz własnym sposobem odkręcamy wariata nieuszkadzając wałka IN

    Pozostaja nam teraz tylko rolki i ew pompa wody.


    http://img241.imageshack.us/my.php?i...braz085vk2.jpg

    I tak nr 1 to prowadząca na klucz 13(nakrętka, śruba przesuwana-ruchoma pozostaje)
    Nr 2 prowadząca klucz 13 - śruba jest nierozłaczną z rolka
    Nr 3 pompa wody - dwa imbusy(ampule) bodajże nr6 mocujące do bloku i jedna pomocnicza trzymającą osłonę plastikowa
    Pamiętajmy jednak o spuszczeniu płynu przed wyjecie pompy żeby sobie rak i podłogi nie zachlapać no i nie stracić drogocennego płynu :-)

    I teraz to już pozostaje złożenie wiec opisze bez zdjęć :-)

    Wkładamy pompę wody, przykręcamy rolkę prowadzącą. Rolkę napinajacą załapujemy aby pozostał nam luz do regulacji naciągu paska.
    Zakładamy wałek IN z blokada na 2 cylindrze. Podpory wg źródeł dokręcamy kluczem dynamometrycznym z wartością 13-16Nm

    Zakładamy kółko rozrządowe i dokręcamy palcami.
    Sprawdzamy ponownie czy tłok 1 jest w ZZ i zakładamy pasek.
    Napinamy go rolka napinająca aż do momentu kiedy wskaźnik rolki znajdzie sie na kropce

    http://img84.imageshack.us/my.php?image=obraz101rg9.jpg

    Skręcamy rolkę kluczem i załapane wcześniej kółko rozrządu (10Nm)
    Zdejmujemy blokady z wałków i obracamy wałem prawo dwa razy aż ponownie tłok będzie w ZZ. sprawdzamy rolkę czy wskaźnik jest tam gdzie trzeba. Jeśli nie powtarzamy procedurę. Jeśli wszystko jest ok zakładamy dolne koło pasowe i dokręcamy je momentem 24-29Nm.
    Na koniec lepiej upewnić sie zgadzają sie ustawienia ( aby uniknąć niespodzianki zawór -tłok :-)
    Zakładamy podpory wałków, osłony, dekle, pasek klinowy i rolkę.
    zalewamy płynem i świeżym olejem ( filtr oleju oczywiście tez nowy :-)

    Odpalamy i jeśli wszystko dobrze wykonaliśmy cieszymy sie na nowo bella :-)

    Pozdrawiam
    łukasz

    p.s. Przy rozrządzie sprawdzam ustawienia walków po dwa razy to ważna bardzo ważna sprawa. Jeśli coś nie pójdzie zgodnie z planem ..... kicha uważajcie.

    Wydaje mi się iż dobrze to opisałem nie pomijając niczego.

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    a ja dopisze ze przy 2,0 są jeszcze wałki balansujące gdzie na pasku są znaki i zakladamy go na koła tak aby sie znaki z paska pokrywaly z tymi z kół, napinami napinacz na znak i gotowe

  3. #3
    kubacar
    Gość

    Domyślnie Rozrzą,Variator i Wariacje na ww..

    Po lekturze opisywanej wymiany rozrządu z wariatorem,mam małe sugestie odnośnie tematu.
    Miałem b.duży problem z odkręceniem vario od wałka-i nijak tu nie pasowała tełoria o 10 kG na dokrecaniu.Blokady jęczały,silnik się odchylał-a vario stało...
    Skończyło się na całkowitym demoncie wałeczka i po wypaleniu TONY kleju do gwintu,wariator majestatycznie drgną.. :twisted: .Reszta już bez stresu..
    Pozdrawiam Garaż!

  4. #4
    oskarciu
    Gość

    Domyślnie

    przy wymianie rozrzadu trzeba pamietac ze oba kola na walkach rozrzadu powinny byc luzne i dopiero po dokreceniu napinacza dokrecamy kola....sprawdzone

Podobne wątki

  1. Rozrząd w 2.0 JTS
    Utworzone przez pawelcali w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 14-05-2015, 19:48
  2. Rozrząd
    Utworzone przez ukasz6200 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 11-03-2014, 18:57
  3. [33] Rozrząd !!
    Utworzone przez Pol3wa w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-11-2010, 23:25
  4. Rozrząd
    Utworzone przez Kotu w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-10-2009, 07:25
  5. [146] Rozrząd 2.0 TS
    Utworzone przez Tipo14000 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-06-2009, 15:17

wymiana rorzadu 1.8ts

1.8 TS rozrząd

alfa 1.8ts wymiana rozrzadu

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory